Opleiding Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Opleiding Koninklijke Marechaussee  (gelezen 249681 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:37:15
Citaat van: Sven82 link=msg=1366622 date=1439287163
Woensdag 12 augustus (TIJDSTIP ONBEKEND), wordt de functie Marechaussee-Beveiliger weer vacant gesteld! Solliciteren: http://bit.ly/YHXMcc

Zal de vraag even anders stellen, ben even benieuwd naar de ervaringen van kandidaten tijdens de keuringsdagen beveiliger marechaussee. Hoe gingen de gesprekken etc. En hoe kun je je goed voorbereiden op de gesprekken. medische keuring etc is vanzelfsprekend maar gesprekken zijn doorslaggevend.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #41 Gepost op: 11 augustus 2015, 12:49:23
Zal de vraag even anders stellen, ben even benieuwd naar de ervaringen van kandidaten tijdens de keuringsdagen beveiliger marechaussee. Hoe gingen de gesprekken etc. En hoe kun je je goed voorbereiden op de gesprekken. medische keuring etc is vanzelfsprekend maar gesprekken zijn doorslaggevend.
Het was ook geen antwoord op jouw vraag. ;) Wellicht wat verwarrend van mijn kant, omdat ik er niet bij heb gezet dat het een Tweet was van werkenbijdefensie.nl

Het is voor mij al een tijd geleden dat ik het gesprek heb gehad. Ergens aan het einde van de vorige eeuw. :)
Maar de basis zal hetzelfde zijn lijkt mij en verschilt niet zoveel van een regulier sollicitatiegesprek. Wat in dat geval belangrijk is:
- Zorg dat je goed op de hoogte bent van wat de KMar allemaal doet, hoe de organisatie in elkaar zit, dat ze in elk geval zien dat je weet waarvoor je kiest.
- bekende vragen als wat je goede en slechte eigenschappen zijn.
- wat je motivatie is.

Etc.


Meinona

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #42 Gepost op: 20 maart 2016, 14:59:42
Al enkele dagen ben ik opzoek naar informatie over de opleiding tot wachtmeester. Tijdens een voorlichting (al enige tijd geleden) meen ik gehoord te hebben dat de opleiding er nu anders uitziet dan aan het begin van dit forum staat vermeld. Ik meen dat de opleiding verkort is. Is er iemand die mij hiermee veder kan helpen en hier meer van weet? Hoe ziet de opleiding er nu uit?

Alvast bedankt!


Richard789

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #43 Gepost op: 2 april 2016, 21:11:37
Beste sollicitanten Ik werk al 35 jaar bij de  KMar en kan me geen mooiere baan bedenken. Helaas zijn er de afgelopen jaren veel te veel mensen doorgestroomd naar een fps3 fase. Hierdoor is de piramidale opbouw ernstig verstoord. De aankomende jaren kunnen nog maar weinig wmrs doorstromen naar een fps3 contract. Niemand kan in de toekomst kijken maar op dit moment zijn er een hoop collega s die na hun fps2 contract de KMar moeten verlaten. Voor zover je elders nog een baan voor het leven kan vinden is dit ook niet zeker bij de KMar. Mocht je echter niet door kunnen stromen Nasr een fps3 contract dan fasciliteerd Defensie je wel bij een studie waarbij zij ook vaak de kosten voor hun rekening nemen. Mooier kan ik het niet maken maar werken bij de KMar is naar mijn bescheiden mening wel het mooiste wat er is.


lavie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #44 Gepost op: 11 april 2016, 16:48:12
Hier ook een voormalig wachtmeester van de kmar.  Ik heb de opleiding in 2000 gedaan dus al een tijd geleden.
Volgens mij is er sindsdien het een en ander veranderd. Ik was echt heel jong 17,5 .

Wat ik mij herinner van het gesprek is indd motivatie, goed weten wat de kmar inhoud en tevens kreeg ik vragen
over hoe ik over eventuele uitzending dacht en wat ik zou doen als mijn familie hier negatief op zou reageren etc .


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #45 Gepost op: 11 april 2016, 18:16:31
Het jaar 2000. Dat was een wel een heel goed jaar! ;-)



lavie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #46 Gepost op: 12 april 2016, 21:01:23
Dat was het zeker ;)


DB93

  • Aspirant Wachtmeester Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #47 Gepost op: 25 april 2016, 16:23:17
Zijn er meer hier die ook, net als ik, geselecteerd zijn voor 1 van de 10 opleidingsplekken voor Wachtmeester in september?  0098 Het lange wachten wordt eindelijk beloond!

in juli heb ik de medische keuring


my37

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #48 Gepost op: 30 juni 2016, 13:11:07
Beste,

Ik heb volgend week capaciteitentest en taaltest voor kmar beveiliger. Zijn er mensen die het ook gedaan hebben? Graag zou ik jullie ervaring er over willen weten.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2016, 19:02:39
Citaat van: my37 link=msg=1433318 date=1467285067
Beste,

Ik heb volgend week capaciteitentest en taaltest voor kmar beveiliger. Zijn er mensen die het ook gedaan hebben? Graag zou ik jullie ervaring er over willen weten.

Zeker! Stelt niet veel voor. Tekstjes lezen en vragen erbij maken was wat ik me voornamelijk herinner. Maak je niet druk, die test haal je zeker.