waarom een chevy?

Auteur Topic: waarom een chevy?  (gelezen 7030 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marek

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2004, 21:13:10
ik heb aan het begin van deze topic gezegd dat het verbruik van de chevrolet ambulances hoog zou zijn. (V8, en door het gewicht) Klopt dit of valt het mee?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2004, 23:12:33
Ik vind persoonlijk de chevy een zeer mooi auto en fijn om normaal mee te rijden. Echter, het zijn gigantische, onberekenbare zwabberbakken waar je hopelijk nooit een noodstop mee hoeft te maken want je weet nooit waar je eindigd. Technisch blijft het tobben.
Ik weet geen goed alternatief, maar de chevy is niet geschikt als ambulance....

Johan, dan rijd jij zeker met een mercedes ambu?! leuk hoor die lage mercedes maar ook echt nkiet geschikt als ambu zou ik zeggen te klein, overal is alles weggestopt Kastjes laden ect etc, veel in gereden, rijdt lekker comfortabel maar achterin voor de pleeg een drama om goede zorg te kunnen leveren, zelfs af en toe gevaarlijk als je stunts moet uithalen om overal bij te kunne in die rijdende wagen. Geef mij dan maar een chevy met al zn beperkingen.  Vering is tegenwoordig beter geregeld en tevens met  askniksysteem bij achteras voor inladen van zware patienten. En je val took nog een sbeter op met de chevrolet, door zn hoogte, dan de lage mercedes, en inhalen is geen risico meer  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


sigmario

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2004, 23:46:11
Citaat
ik heb aan het begin van deze topic gezegd dat het verbruik van de chevrolet ambulances hoog zou zijn. (V8, en door het gewicht) Klopt dit of valt het mee?

Marek, inderdaad is het verbruik van de chevy hoog, voorbeeldje Amsterdam - Venlo heen en terug 1 keer tanken onderweg.


Arnoldtwt

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 juli 2004, 13:40:47
Jammer dat de chevy's straks op "gas" gaan rijden en er géén gas meer getankt kan worden !!!!!!!!
Dat van die AMBU op een VW onderstel heb ik wel veel over gehoord, echter nog geen foto of tekening van gezien, dus ik vraag me af of het wel zo snel gaat als wordt aangegeven in deze topic !?

We rijden met sprinters en dat rijd prima, ze trekken sneller op als een chevy en hebben ook meer confort voor de patient, we rijden namelijk al enkele jaren met luchtvering onder onze auto's

Ik heb gereden op lage MB's op Chevy's en nu op sprinters, met allemaal hetzelfde doel, aankomen bij de patient, bij somige auto's moet je de rijstijl wel aanpassen, maar ik kan geen één SUPER auto uit de huidige ambu's kiezen !


deank

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulance chauffeur
    • www.ambulancesbruxelloises.be
Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2004, 18:45:26
;D- Prachtige wagen de Chevy zelfs om mee te werken
in onze dienst hebben we al 4 Chevy's gehad met een V8 motor een super sterke motor we hebben met een 2 miljoen kilometers gereden hierbij de foto