GRIP 1 Middel Hv Dode bij ongeval boot reddingsbrigade - Bloemendaal 28-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middel Hv Dode bij ongeval boot reddingsbrigade - Bloemendaal 28-08-2010  (gelezen 21826 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
ik maakte de opmerking omdat dat geografisch bijna onmogelijk is. Wijk  aan Zee ligt boven de noorpier en is bijna niet te bereiken voor de RB van Ymuiden (tenzij over het water maar dit was niet het geval)
Relweg wijk aan zee is bijna 10 km boven bloemendaal dus vandaar dat ik zei dat het LEEK alsof men wat foutjes gemaakt had met alarmering. (in ieder geval is de locatie niet juist geweest en toch essentieel als men ergens voor wordt opgeroepen)
Als je de alarmeringen bekijkt zie je dat dat er binnen een paar minuten de goede locatie alsnog werd door gegeven.
        
livep2000
18:31:44 28-08-10KNRM   PRIO 1 REDDINGSBRIGADE W.a.Z POST NOORD RELWEG WIJK AAN ZEE ALARMERING RBR IJMUIDEN [ RBYM320 ]  
0106701KNBRD IJmuiden ( Strandploeg )
livep2000
18:34:40 28-08-10KNRM   MOET ZIJN BLOEMENDAAL! OPKOMEN RICHTING POST BLOEMENDAAL  
0106711KNBRD Zandvoort ( Strandploeg )
0106701KNBRD IJmuiden ( Strandploeg )


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
gisteren voor ik naar bed ging was dit het bericht wat ik tot mijn opluchting las:

BLOEMENDAAL Een boot van de reddingsbrigade is zaterdagmiddag rond 18.00 uur omgeslagen voor de kust van Bloemendaal.

De vijf inzittenden sloegen daarbij overboord. Vier van hen raakten lichtgewond. Een vijfde persoon was enige tijd vermist en werd rond 19.00 uur nog gereanimeerd op het strand. Later is die persoon naar het ziekenhuis gebracht en is daar buiten levensgevaar.


Over de oorzaak van het ongeluk is nog niets bekend.


Echt shit dat de man blijkt te zijn overleden. Voor iedereen, de nabestaanden, de leden van de Reddingsbrigade Bloemendaal (bijzonder die aan boord en achter het stuur), voor de gemeente voor alle redders. Vandaar dat de KNRM nog even fijntjes benadrukt dat het hier geen reddingboot van de KNRM betrof.

Henk

Ben het met  je eens dat het niet leuk overkomt als je leest dat het niet om een boot van de knrm gaat,alleen is het een stuk op stations gedeelte van IJmuiden en niet van het hoofdkantoor. Zou het zelf ondanks de verwarring niet zo hebben gepubliceerd.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Ben het met  je eens dat het niet leuk overkomt als je leest dat het niet om een boot van de knrm gaat,alleen is het een stuk op stations gedeelte van IJmuiden en niet van het hoofdkantoor. Zou het zelf ondanks de verwarring niet zo hebben gepubliceerd.
Toch wel. Ik was zelf buiten de regio maar kort daarna weer thuis. Als ik dan zie dat de media weer de KNRM en de RB door elkaar halen kan ik me heel goed voorstellen dat de KNRM dit onderscheid maakt. Als is het maar om de schrik bij KNRM-medewerkers in den lande weg te nemen.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Toch wel. Ik was zelf buiten de regio maar kort daarna weer thuis. Als ik dan zie dat de media weer de KNRM en de RB door elkaar halen kan ik me heel goed voorstellen dat de KNRM dit onderscheid maakt. Als is het maar om de schrik bij KNRM-medewerkers in den lande weg te nemen.

Dat doet men ook wanneer het ze uitkomt.
Ik heb begrepen dat het overlijden niet direct met het omslaan te maken had. Maar dat het s.o. op het strand hartklachten kreeg.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Dat doet men ook wanneer het ze uitkomt.
Ik heb begrepen dat het overlijden niet direct met het omslaan te maken had. Maar dat het s.o. op het strand hartklachten kreeg.
dit is misschien interessant om in een ander topic te bepreken  :)

leg het voor in de witte kolom ;)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
dit is misschien interessant om in een ander topic te bepreken  :)

leg het voor in de witte kolom ;)

Was net op het nieuws dat tijdens het zwemmen het s.o. onwel werd.
Ik begrijp even niet wat ik moet voorleggen, er zijn zoveel redenen waarom het s.o. in problemen is gekomen, zonder dat het direct met het omslaan te maken heeft.
Hoorde net wel dat hij een overlevingspak aan had dus onderkoeling lijkt mij onwaarschijnlijk


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Was net op het nieuws dat tijdens het zwemmen het s.o. onwel werd.
Ik begrijp even niet wat ik moet voorleggen, er zijn zoveel redenen waarom het s.o. in problemen is gekomen, zonder dat het direct met het omslaan te maken heeft.
Hoorde net wel dat hij een overlevingspak aan had dus onderkoeling lijkt mij onwaarschijnlijk
ik dreig al off topic te gaan ;)
Kijk wat je schrijft (en weet)  :)

ok één vraag dan als voorbeeld?
Waarom zou het s.o. op het strand hartklachten kunnen krijgen?   (genoeg om met elkaar over te leren/lezen)

dus mocht er behoefte zijn, dan starten we in de witte kolom (op het spoedplein of ambu) en anders gaan we hier on topic verder


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Toch wel. Ik was zelf buiten de regio maar kort daarna weer thuis. Als ik dan zie dat de media weer de KNRM en de RB door elkaar halen kan ik me heel goed voorstellen dat de KNRM dit onderscheid maakt. Als is het maar om de schrik bij KNRM-medewerkers in den lande weg te nemen.

Toch zie zoiets nergens staan van RN als er een KNRM boot omslaat. Het is ondenkbaar dat RN in zo'n geval publiceert dat de omgeslagen reddingsboot niet een van de bij haar aangesloten reddingsbrigade betreft, maar een van de KNRM, een landelijk opererende zelfstandige stichting.

Als er een heldhaftige redding is uitgevoerd door een reddingsbrigade heb ik de KNRM nog nooit horen protesteren als deze aan haar toegeschreven werd.

Dat doet men ook wanneer het ze uitkomt.

Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Toch wel. Ik was zelf buiten de regio maar kort daarna weer thuis. Als ik dan zie dat de media weer de KNRM en de RB door elkaar halen kan ik me heel goed voorstellen dat de KNRM dit onderscheid maakt. Als is het maar om de schrik bij KNRM-medewerkers in den lande weg te nemen.

Ja, maar tegen de tijd dat dat gepubliceerd werd, was het al duidelijk in de media dat het om de RB ging. Buiten dat zitten we toch allemaal in het zelfde 'schuitje'... toen de boot van Ameland vermist werd voelde ik me ook knap beroerd en als er een agent wordt neergeschoten ook...

Bij deze ook veel sterkte aan alle betrokkenen! :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.bloemendaal.nl/overzicht-nieuwsberichten/nieuwsitem/?tx_ttnews[tt_news]=1901&tx_ttnews[backPid]=3945&cHash=9ac665b734

29/08/2010 11:46 Leeftijd: 21 min
Gemeenteraadslid Hans Pieterson overleden tijdens werkbezoek Reddingsbrigade

Door: Team Communicatie

Tijdens een werkbezoek van gemeenteraadsleden aan de Reddingsbrigade van Bloemendaal overleed door een noodlottig ongeval raadslid de heer H. Pieterson. De heer Pieterson werd 63 jaar.  

Rond 18.30 uur kreeg de meldkamer van de politie een melding dat een van de twee boten waarmee het werkbezoek werd afgelegd, was omgeslagen in zee. Aan boord bevonden zich twee medewerkers van de Reddingsbrigade en vier raadsleden. Al deze zes personen raakten te water. Twee raadsleden, mevrouw A.M. Jeltes en mevrouw Th.H.M. Wolf, raakten licht gewond. De heer Pieterson kreeg gezondheidsproblemen tijdens de direct ingestelde reddingsactie van medewerkers van de Reddingsbrigade Bloemendaal en de te hulp gesnelde Reddingsbrigade Zandvoort. Hij werd ter plekke gereanimeerd, maar overleed helaas op het strand. Het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) onderzoekt met Politie Kennemerland de toedracht van het ongeval.

Burgemeester Nederveen: “Hans Pieterson was als raadslid betrokken bij veel onderwerpen, maar wel heel bijzonder bij de Bloemendaalse Reddingsbrigade. Dat hij verongelukte tijdens een werkbezoek aan de reddingsbrigade maakt het extra schrijnend. Het zal moeilijk zijn voor de Bloemendaalse gemeenteraad om dit verlies te verwerken. Maar onze eerste gedachten gaan nu uit naar zijn vrouw, voor wie dit plotselinge verlies het zwaarst zal zijn”.