Luchthaven autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven autoriteit  (gelezen 6530 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Gepost op: 28 augustus 2010, 19:18:10
Ik ben nogal benieuwd naar de rol van airside authority officers (AAO), met name die van Schiphol. Tot nu toe ben ik niet heel veel te weten gekomen.
De site van shiphol verteld in ieder geval het volgende:

Airside Authority
De officers bij Airside Authority houden toezicht op de orde en veiligheid aan airside. Zij hebben een belangrijke taak als het gaat om de calamiteitenorganisatie. In specifieke situaties kunnen de officers een waarschuwing geven of zelfs een toegangspas innemen.


Daarnaast is er op schipholTV en youtube (van transavia) een kort filpmje te vinden maar die vertellen niet veel meer. Ik kwam ook iets tegen over een covenant waardoor de AAO meer verantwoordelijkheid krijgt maar dat geeft mij ook niet echt heel veel duidelijk.

Kan iemand mischien iets meer vertellen over wat een dergelijke AAO doet en hoe hij/zij die taken uitoefend? Zijn het BOA's? Hebben zij hulpverlenende taken? Hoe zijn ze opgeleid? Welke bevoegdhedenzijn er naast het innemen van de schipholpas?

Alvast bedankt. O0


Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2010, 22:07:37
Dit topic had je al gezien neem ik aan? :) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24671.0.html

Staat ook wel wat info, maar niet heel veel.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2010, 23:49:11
Dit topic had je al gezien neem ik aan? :) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24671.0.html

Staat ook wel wat info, maar niet heel veel.

Yeps, maar gaat vooral over de voertuigen. ;)
En als ik mij niet vergis zijn alleen de p-voertuigen van authority/autoriteit. Voor de rest staat daar niets aanvullends op wat ik al gevonden heb. Toch bedankt.  O0
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:18:19
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !