Opleiding voor Ambu chauffeur

Auteur Topic: Opleiding voor Ambu chauffeur  (gelezen 3628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ralph

  • Gast
Gepost op: 20 juli 2004, 12:37:15
Als EHBOer die bezig is met EHBO docent opleiding, gediplomeerd NGS sport masseur is, wil ik wel van deze "hobby" mijn werk maken.
Nu is mij gezegd dat ik wel een geschikt persoon voor abu chauffeur zou zijn, maar wat zijn de eisen en opleidingen die je daarvoor nodig heb, en is er in de regio Gelderland wel werk te vinden voor deze mensen.




Gerben

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2004, 14:50:52
Hee Ralph,

Om in aanmerking te komen om überhaupt in de portefeilleu te belanden, moet je naast een geldig EHBO-diploma + reanimatie certificaat (voor jouw geen probleem, dacht ik zo... ;D ;D) in het bezit zijn van het C-rijbewijs.
Heb je dat nou allemaal, zou ik gewoon open sollicitaties rond gaan sturen naar de R.A.V. 's
(zie ook http://ambulance.pagina.nl/

succes ermee.

grtz,
Gerben


Ambu.952

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2004, 22:07:59
Daarnaast vragen sommige ambulance diensten nog extra diploma's. Dit kan varieren van MAVO tot MBO.

Is afhankelijk van de ambulance dienst zelf.

Groeten,

Rolf


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2004, 23:06:37
Volgens mij kan je beter op http://ambulance.startkabel.nl kijken, ook een product van Medisol... 8)

Christian


Lifeliner

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2004, 16:35:39
Ik las dat je in de meeste gevallen een rijbewijs B moet hebben alsmede een eenheidsdiploma EHBO.

Mijn vraag, zo'n eenheidsdiploma, is dat een diploma dat je bij een EHBO vereniging kunt halen ???


Ambu.952

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2004, 19:22:20
Ja  ;D


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2004, 20:44:18
Ik las dat je in de meeste gevallen een rijbewijs B moet hebben alsmede een eenheidsdiploma EHBO.

Mijn vraag, zo'n eenheidsdiploma, is dat een diploma dat je bij een EHBO vereniging kunt halen ???


Je kan als particulier ook bij een professioneel bedrijf terecht voor je diploma Eerste Hulp. De kosten zijn wel hoger, maar je hebt dan vaak binnen één maand je diploma. Zelf geef ik opleidingen Eerste Hulp: éen dag per week, 4 aaneengesloten weken, de 4e dag examen.


Gerben

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2004, 22:31:06
Ik las dat je in de meeste gevallen een rijbewijs B moet hebben alsmede een eenheidsdiploma EHBO.

Rijbewijs-C is sinds kort landelijk standaard eis.
Hier in regio Flevoland was het altijd al een pre; als je het had, was het mooi meegenomen. Maar dat is niet meer zo...
Ik heb me laten vertellen dat dat heeft te maken met het feit dat hier voornamelijk met Chevvy' s gereden wordt, alsmede in andere regio's, uiteraard...
Voor wat betreft het EHBO diploma dien je hiernaast het reanimatie certificaat te hebben.


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2004, 18:46:23
Wat voor reanimatiecertificaat bedoel je? In de opleiding Eerste Hulp van tegenwoordig zit de aantekening reanimatie!  ;)


ikke

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2004, 19:15:03
Als EHBOer die bezig is met EHBO docent opleiding, gediplomeerd NGS sport masseur is, wil ik wel van deze "hobby" mijn werk maken.
Nu is mij gezegd dat ik wel een geschikt persoon voor abu chauffeur zou zijn, maar wat zijn de eisen en opleidingen die je daarvoor nodig heb, en is er in de regio Gelderland wel werk te vinden voor deze mensen.
nou, over dat werken in Gelderland weet ik nog wel wat :) heb laatst ergens gehoord/gelezen dat er een neiuwe post (opnieuw eigenlijk) wordt geopend in Dieren, locatie nog onbekend (voor mij in ieder geval).

Maar om hier zekerheid over te hebben zou je eigenlijk toch bij de GGD of de gemeente of wie hier ook over gaat moeten zijn ;) Voor de rest denk ik dat overal eigenlijk nog wel wat werk is.. weet niet waar je vandaan komt.. maar dit is het enige dat ik weet, hopelijk heb je er wat aan :D