Gemeenschappelijke meldkamer (GMK) Amsterdam-Amstelland

Auteur Topic: Gemeenschappelijke meldkamer (GMK) Amsterdam-Amstelland  (gelezen 41814 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2010, 15:39:44
Het GMS is ook niet heilig. Hoor heel veel klachten van centralisten die vinden dat je te veel handelingen moet verrichten voordat er een melding word uitgegeven.

Nog nooit gehoord, maar daar gaat het topic niet over ;)


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #11 Gepost op: 5 september 2010, 18:52:01
Nog nooit gehoord, maar daar gaat het topic niet over ;)
Sorry, dwaalde ff af ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 23 april 2011, 16:04:53
Nou, Hunter je gaat door voor de wasmachine, hebben we meteen het antwoord op dit topic O0 O0

Daarnaast is de meldkamer van de CPA recentelijk verbouwd én draait CPA Amsterdam ook voor Zaanstreek-Waterland  ;)
Dan hebben we alles gehad geloof ik  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #13 Gepost op: 23 april 2011, 17:31:11
Daarnaast is de meldkamer van de CPA recentelijk verbouwd én draait CPA Amsterdam ook voor Zaanstreek-Waterland  ;)
Dan hebben we alles gehad geloof ik  8)

De CPA gaat idd in eerste instantie niet mee, maar ze gaan wel over op GMS en de systemen zullen gekoppeld worden tussen het HB en het gebouw van de ggd.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #14 Gepost op: 23 april 2011, 19:30:06
Allemaal leuk die (eigen) wensen, totdat de minister V&J eerdaags de knoop doorhakt en van de vele meldkamers, wel of niet multi ingericht, bepaald dat er één meldkamerorganisatie (met één GMS cq NMS) komt verdeeld over 10 locaties.

Zoiets dergelijks zit er toch echt aan te komen.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #15 Gepost op: 23 april 2011, 19:32:49
Zaterdag 23 april 2011 | Bron: De Telegraaf
Nu nog gaan kostbare seconden verloren omdat bellers naar 112 de standaardvraag voorgeschoteld krijgen of ze de politie, brandweer of een ambulance willen. Die vraag verwachten veel mensen niet en doordat ze toch al in paniek zijn, gaat het vaak mis of duurt het lang voordat duidelijk is gemaakt wat er nodig is. Straks kunnen bellers meteen roepen wat er aan de hand is, waarna op het politiebureau wordt bepaald welke noodhulpdienst erop af wordt gestuurd. Ook voor de centralisten is dit wel zo prettig. „De enige vraag die je als hulpverlener wilt stellen is ’wat is er aan de hand?”, zegt een brandweerwoordvoerder.

Dat moet dalijk toch nog steeds?!?!?!?! we gaan in een gemeenschapelijke meldkamer toech niet toe naar algemene centralisten, triage voor een ambulance moet toch nog steeds door een verpleegkundig centralist plaatsvinden?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #16 Gepost op: 23 april 2011, 19:36:58
Nee, ik denk ook dat het voor de "grijze" centralist nog te vroeg komt, maar één landelijke organisatie op (mogelijk) 10 (gekolokeerde) locaties... waarom niet!


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #17 Gepost op: 23 april 2011, 20:05:10
Dat moet dalijk toch nog steeds?!?!?!?! we gaan in een gemeenschapelijke meldkamer toech niet toe naar algemene centralisten, triage voor een ambulance moet toch nog steeds door een verpleegkundig centralist plaatsvinden?

De intake aan de medische kant moet gedaan worden door iemand met een verpleegkundige opleiding. Mede ook omdat men persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden en men medische adviezen moet geven. De politie/brandweer intake zal straks in Amsterdam gedaan worden door een frontoffice, die bestaat uit brandweer- en voornamelijk politiemedwerkers (multi). De backoffice (uitgifte, mobilofonist bij de politie) zal wel worden gedaan door centralisten afkomstig uit de eigen discipline (mono).


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #18 Gepost op: 24 april 2011, 01:24:19
Allemaal leuk die (eigen) wensen, totdat de minister V&J eerdaags de knoop doorhakt en van de vele meldkamers, wel of niet multi ingericht, bepaald dat er één meldkamerorganisatie (met één GMS cq NMS) komt verdeeld over 10 locaties.

Zoiets dergelijks zit er toch echt aan te komen.

Als dit er komt, gok ik zo maar dat Amsterdam alsnog een eigen locatie blijft behouden. Het is en blijft voor alle hulpdiensten een van de drukste meldkamers van het land. Het samenvoegen etc lijkt me dan geen voordeel....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #19 Gepost op: 24 april 2011, 12:09:01
Dat denk ik ook Red (gefeliciteerd met je 1000e post  O0). Ik denk verwacht dat AA één van die grote meldkamer wordt, de vraag is alleen met wie allemaal nog meer.

De departementale werkgroep "Meldkamers" zal eerdaags wel klaar zijn en de minister van advies voorzien. Deze minister een beetje inschattende zal hij korte klappen maken.