Ambulance fietsen & scooters

Auteur Topic: Ambulance fietsen & scooters  (gelezen 9834 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:19:41
In Engeland gaat het geloof ik ook met een fluitje.

Aber unsere Deutsche freunde haben auch schöne sondersignalen und kennleuchte:
www.Bluelightsnmore.de Alerte Trailblazer III, Bicycle Siren, Fahrrad Sondersignalanlage
Freude am Fahren


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2010, 22:19:43
En dan dacht ik dat die nieuwe verpilichte sirene irritant as, je zult dit maar tegen komen op eeen evenement. Kun je direct een afspraak maken bij een audicien (Beter Horen, Schonenberg Hoorcomfort) :D :P


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2010, 22:56:56
Zoals reeds gezegd: op drukke evenementen. Piepertje is bedoeld om mensen te attenderen dat je erlangs wilt. Sirene is een groot woord..  0098
Altijd nog beter als een fluitje in de mond. Want daar kun je het mee vergelijken.

Mijn ervaring is, sinds ik in 2007 gestart ben met het Utrechtse NRK-biketeam (een van de eerste medische biketeams van NL), dat de fluit het best werkt. De blauwe lamp werkt absoluut NIET. Het is getest tijdens oa de Koninginnenacht; er lopen te veel mensen met eveneens knipperende (blauwe) lampjes. In het haar, op de kleding, tas, etc... Overdag zijn de flitsers niet goed zichtbaar en valt het ook niet op voor autoverkeerd (te laag). Mensen zijn het niet gewend en ik denk ook dat ze er niet aan gaan wennen omdat je bikers te weinig ziet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2010, 22:59:35
Mij zul je ook niet horen over dat blauwe sierlampje. Heeft totaal geen waarde. Op welke manier dan ook.  ;) Had het over het snerpende piepertje wat sommigen sirene noemen. Werkt vrijwel hetzelfde als een fluitje, maar je hoeft je niet suf te blazen.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #14 Gepost op: 1 september 2010, 08:09:07
Mij zul je ook niet horen over dat blauwe sierlampje. Heeft totaal geen waarde. Op welke manier dan ook.  ;) Had het over het snerpende piepertje wat sommigen sirene noemen. Werkt vrijwel hetzelfde als een fluitje, maar je hoeft je niet suf te blazen.

Ik vond het wel een soort sirene, wist niet zo snel hoe ik het anders moest noemen. Het geluid is inderdaad net een fluit.  O0
Brandweer Papendrecht


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #15 Gepost op: 1 september 2010, 11:07:29
Schijnbaar hebben ze in London enkel lampjes op de fiets zitten. Zie de reportage op youtube van gebruiker snchy4130:



En van R011VT:

&feature=related

In Namibie wordt de fiets ook voor liggend patientenvervoer gebruikt door het lokale Rode Kruis. Van BENNamibia:

&feature=related

Utrecht, van Jaccohamilton:



plato

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #16 Gepost op: 1 september 2010, 11:15:33
In Bangkok maken ze ook gebruik van fietsen, daar hebben ze zelfs volledige OGS. Dat was destijds een raar gezicht dat je een ambulance verwacht (qua imposant geluid) en dan komt zo'n fiets voorbij. Heb helaas geen foto.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #17 Gepost op: 18 december 2010, 20:14:47




Merk voertuig: -
Roepnummer: 18-351
Standplaats: Dordrecht
Dienst: Ambulancedienst ZHZ
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden: Voorzien van een blauwlicht op het stuur en een sirene.
En hij heeft sinds paar dagen ook een p2000-code whaha
1423351


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #18 Gepost op: 20 december 2010, 10:17:05
En hij heeft sinds paar dagen ook een p2000-code whaha
1423351

De 18-350 en 18-351 hebben afgelopen drie dagen op de kerstmarkt in Dordrecht rondgereden vandaar dat je ze op P2000 tegen kwam.

De bikers hadden geen pager bij zich en werden gewoon opgeroepen via het C2000. Ze stonden verbaast te kijken dat de melding ook via P2000 kwam.  whaha
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2011, 14:45:48




Merk voertuigen: -
Roepnummers: 18-351
Standplaats: Dordrecht
Dienst: Ambulancedienst ZHZ
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden: De 18-350 is nu omgenummerd naar 18-351 omdat ze altijd samen fietsen (chauffeur / verpleegkundige)
Brandweer Papendrecht