Welke risico's neem je (bij een binnenaanval)

Auteur Topic: Welke risico's neem je (bij een binnenaanval)  (gelezen 5526 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Gepost op: 1 september 2010, 22:01:12




Meer foto's/artikel: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/1-branden/4249-brand-verwoest-woning-in-den-haag

Brandweermannen op het forum:

Heeft deze collega van jullie niet heel erg veel risico genomen, hij is zwart geblakerd en gezicht eerstegraads verbrand e050 (zie voor meer foto's de link) Toch gevaarlijk werk in de aanvalsploeg zitten, komt dit bijvoorbeeld door een flashover? Laat toch wel de charme zien van de functie ch/P


Freude am Fahren


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1 Gepost op: 1 september 2010, 22:06:27
Waar maak jij uit op dat de brandwacht eerstegraads verbrand is? Als dat zou zijn zou hij kleurverschillen in zijn gezicht hebben door het masker, dat heeft hij niet.
343, never forget.


STVE

  • Hoofd Brandwacht, Ploegleider BHV, Beheerder BMI
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2010, 00:45:16
Waar maak jij uit op dat de brandwacht eerstegraads verbrand is? Als dat zou zijn zou hij kleurverschillen in zijn gezicht hebben door het masker, dat heeft hij niet.

Als je goed kijkt, kan je volgens mij zien dat er onnatuurlijke rode vlekjes op het gezicht zitten. Deze zijn nog beter te zien op de website.
Wellicht heeft zijn gelaatstuk niet goed gezeten...


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2010, 09:36:23
Gewoon een goede inzet geweest.  O0
Lekker warm, rode hoofden van de inspanning.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2010, 09:41:28
Niet mis mee zie nergens dat er iemand verbrand is. Gewoon een rode kop van de inspanning.

Zo te zien heel goed en hard gewerkt  O0
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2010, 09:46:38
Laten we dit wat breder trekken als de betreffende foto's. ;) Tot hoeveer wil je gaan bij een binnenaanval? Is dat afhankelijk van de melding?


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #6 Gepost op: 2 september 2010, 09:55:07
Wat ik wel "apart" vind aan de foto's is dat de ademluchtcilinders gedragen worden zonder hoes


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #7 Gepost op: 2 september 2010, 11:14:43
Wat ik wel "apart" vind aan de foto's is dat de ademluchtcilinders gedragen worden zonder hoes
Wordt in een groot deel van Haaglanden zo gedaan. Volgens mij heeft Amsterdam een handje van. Ik snap het ook niet helemaal, het lijkt me niet echt bevorderlijk voor je cilinder. ;)
343, never forget.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #8 Gepost op: 2 september 2010, 12:58:25
Citaat
Heeft deze collega van jullie niet heel erg veel risico genomen, hij is zwart geblakerd en gezicht eerstegraads verbrand  (zie voor meer foto's de link) Toch gevaarlijk werk in de aanvalsploeg zitten, komt dit bijvoorbeeld door een flashover

Nonsens, dit is gewoon het werk van een brandweerman. nergens terug gelezen dat de collega's brandwonden hebben opgelopen, dus dat is speculatie. Collega's gesproken die erbij waren, niks bijzonders gebeurd, een binnenbrand in de oud bouw, misschien stuc op riet plafond, doorslag naar zolder.
En alleen als je buitenblijft heb je nergens last van en blijven je fleshoezen mooi schoon. De ademluchtcilinder spoel je makkelijker af als dat je de hoezen gaat wassen.
Citaat
Laat toch wel de charme zien van de functie ch/P
Is centralist niets voor jou.... 0098
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #9 Gepost op: 2 september 2010, 13:15:10
En alleen als je buitenblijft heb je nergens last van en blijven je fleshoezen mooi schoon. De ademluchtcilinder spoel je makkelijker af als dat je de hoezen gaat wassen.

Dat ben ik volledig met je eens. En het verhaal van de brandwonden kan ik me ook niet in vinden, na een goede binnenbrand zien we allemaal wel eens zo oud.

Maar even terugkomend op de cilinders. Wat wel bij de huidige kunststofcomposiet speelt is dat deze 'relatief snel' beschadigen of onderhevig zijn aan slijtage zonder hoes. Daarom dat het gros van de korpsen kiest voor het gebruik van hoezen. Voorheen werden de hoezen ook gebruikt om eventuele vonkvorming, veroorzaakt door het stoten met de cilinder tegen andere voorwerpen. Echter met de huidige cilinders is dit eigenlijk niet meer van toepassing. (En een vonkje meer of minder bij een binnenbrand maakt het ook niet meer  0098)