Agente weg wegens vermeend crimineel verleden

Auteur Topic: Agente weg wegens vermeend crimineel verleden  (gelezen 4441 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2010, 23:37:43
De topictitel doet vermoeden dat de vrouw een crimineel verleden heeft. Dit is echter nooit bewezen volgens mij en er was alleen een verdenking las ik in het artikel.
Dat de integriteit en het vertrouwen is aangetast is wel een feit.

Misschien dat de titel aangepast moet worden naar "Agente weg om vermeend crimineel verleden" of "Agente weg vanwege Integriteitsprobleem en vertrouwen".



Daar dacht ik ook al aan, je bent en blijft onschuldig tot je onherroepelijk veroordeeld bent (en zelfs daarna blijkt een percentage nog onschuldig te zijn geweest), zo was het toch?

Maar ze was wel een beetje dom. Ik vraag me dan wel altijd af, ze was goed bezig, maar wat komt er nu van haar terecht...
De portugese politie is niet van dezelfde orde als de Nederlandse...

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 3 september 2010, 00:10:40
De topictitel doet vermoeden dat de vrouw een crimineel verleden heeft. Dit is echter nooit bewezen volgens mij en er was alleen een verdenking las ik in het artikel.
Dat de integriteit en het vertrouwen is aangetast is wel een feit.

En het geen van het ''niet eerlijk'' zijn, dat hakt er bij sommige korpsen zwaar in, overigens is 15 maanden detentie, een internationaal bevel tot opsporing, aanhouding & overdracht.

Overigens vind ik het wel apart dat men internationaal gesignaleerd kan staan, maar niet in Nederland in de systemen voor komt (cq. in Nederland gesignaleerd staat). ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 3 september 2010, 00:18:32
En het geen van het ''niet eerlijk'' zijn, dat hakt er bij sommige korpsen zwaar in, overigens is 15 maanden detentie, een internationaal bevel tot opsporing, aanhouding & overdracht.

Overigens vind ik het wel apart dat men internationaal gesignaleerd kan staan, maar niet in Nederland in de systemen voor komt (cq. in Nederland gesignaleerd staat). ::)
Dat kwam omdat er geen verzoek tot uitlevering kwam uit Portugal, Nederland heeft geconstateerd dat er kennelijk geen redenen meer waren haar op de lijst te laten staan.

Henk


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 3 september 2010, 00:20:47
Overigens vind ik het wel apart dat men internationaal gesignaleerd kan staan, maar niet in Nederland in de systemen voor komt (cq. in Nederland gesignaleerd staat). ::)

Lees de post van voske83 nog eens na. Ze stond in Nederland wel degelijk gesignaleerd. Ze is hier ook aangehouden maar haar uitleveringsverzoek is door de Nederlandse rechter afgewezen. Daardoor wordt de signalering hier ook ingetrokken. Anders zou je bij wijze van spreken iedere dag opnieuw aangehouden kunnen worden, voor de rechter moeten komen, en iedere keer hetzelfde vonnis aanhoren.... Nieuwe feiten en omstandigheden kunnen uiteraard wel opnieuw leiden tot een uitleveringsverzoek, eventuele aanhouding etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 3 september 2010, 00:22:00
copy paste:  Daarop werd de vrouw internationaal gesignaleerd en werd Nederland verzocht om haar aanhouding en uitlevering. Hierop is zij aangehouden. Het uitleveringsverzoek werd echter niet ingewilligd, waarna zij weer in vrijheid is gesteld. Daarop werd de vrouw in Nederland ‘afgesignaleerd’ en verdween de informatie over de verdenkingen van de Portugese politie, haar aanhouding en detentie aldaar uit de Nederlandse politie- en justitiesystemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 3 september 2010, 00:31:47
ja, idd zo zat het. Je hebt gelijk, Niet Portugal liet het er bij zitten, maar er was onvoldoende grond voor een uitlevering vond de rechter.

In 1996 besloten de Portugese autoriteiten dat de vrouw toch weer moest worden aangehouden in verband met het onderzoek. Daarop werd de vrouw internationaal gesignaleerd en werd Nederland verzocht om haar aanhouding en uitlevering. Hierop is zij aangehouden. Het uitleveringsverzoek werd echter niet ingewilligd, waarna zij weer in vrijheid is gesteld. Daarop werd de vrouw in Nederland ‘afgesignaleerd’ en verdween de informatie over de verdenkingen van de Portugese politie, haar aanhouding en detentie aldaar uit de Nederlandse politie- en justitiesystemen. De informatie over de aanhouding in Nederland is na vijf jaar, op grond van privacywetgeving, uit de politiesystemen verwijderd.

Henk


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #16 Gepost op: 3 september 2010, 12:33:03
De vraag is zelfs nog maar of er een Nederlands rechter betrokken is geweest bij het uitleveringsverzoek. Wie weet heeft de minister van Justitie het verzoek al afgewezen. Of er onvoldoende grond voor uitlevering was, is ook niet bekend. Het kan ook om formele redenen zijn geweest (bijvoorbeeld omdat Nederland in beginsel eigen onderdanen niet uitlevert, tenzij een opgelegde gevangenisstraf in Nederland kan worden uitgezeten).