Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 166835 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #240 Gepost op: 25 november 2011, 07:33:05
ik begrijp dat misdrijven dus ook verschrikkelijk omhoog gaan ? Ik ga namelijk niet schrijven als de misdrijven achterblijven.... winkeldiefstal t/m 50 euro = 500 euro en t/m 100 euro 1000 euro ? Ik noem maar wat. Dan ga je in proportie omhoog. Nu ontstaat er een omissie tussen overtredingen en misdrijven die ik niet kan uitleggen aan de burger....

 :'( >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #241 Gepost op: 25 november 2011, 07:59:37
Inderdaad ON-BE-GRIJ-PE-LIJK. Misschien moeten we minister Opstelten maar eens een praktijkdagje geven op een afgekruiste rijstrook, waar dan de vouwen uit zijn broek worden gereden (als-ie geluk heeft)...
Hoe kunnen we Den Haag nou eens duidelijk maken dat het plaatje totaal niet meer klopt.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #242 Gepost op: 25 november 2011, 08:00:30
Ik kan mij best voorstellen dat agenten minder/niet gaan schrijven. De bekeuringen hebben inderdaad ogenschijnlijk niets meer met corrigeren/afstraffen te maken, maar hebben steeds meer het karakter van het veilig stellen van de inkomsten van de Staat. Kan je wel zeggen 'dan moet je je maar aan de regels houden', maar dat vind ik te kort door de bocht. Met dezelfde redenatie zou je dan ook de doodstraf door vierendelen - zoals in de middeleeuwen - weer kunnen invoeren voor zware misdrijven.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #243 Gepost op: 25 november 2011, 08:04:48
Het gevaar bestaat ook dat door deze maatregelen de geweldsmisdrijven tegen bekeurende politieagenten omhoog gaat.
Dat mag natuurlijk nooit de reden zijn, maar ik verwacht het wel.

Ik begrijp trouwens ook niet waarom het toeteren erger is dan bellen achter het stuur, door rood rijden of je licht niet aan hebben als dat nodig is. Totaal buiten proporties dus.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #244 Gepost op: 25 november 2011, 09:29:22
Het gevaar bestaat ook dat door deze maatregelen de geweldsmisdrijven tegen bekeurende politieagenten omhoog gaat.
Dat denk ik helaas ook.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #245 Gepost op: 25 november 2011, 10:55:12
Door rood rijden: mensen omgekomen, 220 euro
Geen gordel dragen: mensen omgekomen, 120 euro

Onnodig claxonneren: Vrij "onschuldig": niet erg gevaarlijk 350 euro
Parkeren op gehandicaptenparkeerplek: totaal niet gevaarlijk "Asociaal maar goed" 340

Kijk als Den Haag dit soort belachelijke bedragen gaat vaststellen, moet het wel enigszins in verband zijn. 120 euro maar voor het niet dragen van een gordel maar wel 350 voor onnodig toeteren ? Ik zou ze dolgraag mee willen nemen naar het graf van mijn neef, die dwars door zijn voorruit is gevlogen op jonge leeftijd, zodat ze een beetje begrijpen wat echt verkeersveiligheid is, en wat staatskas spekken is  ;)

ten slotte hulde aan alle heren en dames in het blauw die zich elke dag en nacht inzetten voor onze (verkeers)veiligheid.  O0 O0 O0


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #246 Gepost op: 25 november 2011, 10:56:44
340 euro voor parkeren op een gehandicaptenparkeerplek zonder geldige gehandicaptenparkeerkaart zou ik met alle liefde uitschrijven, maar onnodig claxonneren zo duur, net als bepaalde parkeerfeiten die straks 100 euro kosten voor iets vrij onschuldigs ( op de stoep parkeren )
Zou liever zien dat een rood kruis negeren 350 wordt..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #247 Gepost op: 25 november 2011, 12:25:27
Weet je, dit land gaat de belachelijke kant op weg met die opstelten die man spoort niet,trouwens de hele politiek is 1 grote kinder speeltuin
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #248 Gepost op: 25 november 2011, 14:58:16
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #249 Gepost op: 25 november 2011, 15:12:48
Dat men bekeuringen voor mobiel bellen, fietsen zonder verlichting en bijvoorbeeld het niet dragen van de autogordel wat verder opschroeft heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee ...

Parkeren op een invalideplaats is nu al 180 euro. In mijn ogen al erg veel geld, dit koste in 2007 bijvoorbeeld nog 120 euro, nu 340 euro ...  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !