Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 165307 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #360 Gepost op: 7 maart 2012, 20:08:42
R1200GS deze reactie is compleet.

Ik zeg al jaren dat je beter iemand kan vermoorden want als het tegen zit moet je 3 weken schoffelen, maar als je overheid(belasting, cijb) ergens mee te laat ben, dan moet je vrezen voor je leven.
Evenzo is het ook met verkeersovertredingen.
350 Euro voor toeteren slaat nergens op dat is puur om 1 reden. Geld binnen halen.
gevolg is wel wanneer het een keer nodig is men twijfelt om dreigende ongevallen voor te waarschuwen....

Kortom: Zware misdrijven hebben "geen" straffen, maar kleine dingetjes die vaak een gevolg zijn van een foutje kunnen zware boetes tot gevolg die in geen verhouding meer tot de overtreding staan.
Het valt me nog mee dat ik niet doodgeschoten word als 1 km/h te snel rijdt  ;)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #361 Gepost op: 7 maart 2012, 20:47:05
We zijn er nog niet..

 *Statiegeld verdwijnt
*Het statiegeld voor flessen van 1,5 liter of meer verdwijnt vanaf 2014. De Tweede Kamer stemde woensdag in met het plan van staatssecretaris Atsma van Milieu.

De bedrijven wilden van het statiegeld af, omdat de relatief kleine stroom petflessen nu los van het overige kunststof verpakkingsmateriaal wordt ingezameld. Dat is inefficiënt en duur. Inzameling via statiegeld kost 6 cent per fles, terwijl de andere wijze 1 tot 1,5 cent per fles kost.

De staatssecretaris is niet bang voor meer zwerfvuil. De boete voor het op straat gooien van flessen gaat omhoog van 90 naar 400 euro.
 http://telegraaf.mobi/telegraaf/telegraaf/content//proj/telegraaf/open/wap/articles/binnenland/1011669403_1.xml

Aangezien de meeste aso overtredingen nu €340 zijn verwacht ik dat deze ook naar de €400 gaan.
Overigens vind ik het voor afval dumpen wel terecht!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #362 Gepost op: 7 maart 2012, 21:16:32
De staatssecretaris is niet bang voor meer zwerfvuil. De boete voor het op straat gooien van flessen gaat omhoog van 90 naar 400 euro.

Jammer dat de staatssecretaris niet op de hoogte is van de bedragen sinds 01-01-2012.

Feitcode: p H 022 Kosten € 120,00
straatafval achterlaten in de openbare ruimte zonder gebruik te maken van de van gemeentewege of anderszins geplaatste
of voorgeschreven bakken, manden of soortgelijke voorwerpen
(PL.V) afval zoals: blikjes, peuken uit geleegde asbak, papierafval en overige geringe hoeveelheden

BRON: Feitenboekje 2012 Blz. C5 van onderdeel Milieu

Ik heb op twitter al gezien dat wijkagenten in District West van R-R hier "regelmatig" voor schrijven zo wel nu als vorig jaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #363 Gepost op: 7 maart 2012, 22:52:01
Allemaal maar makkelijk geld binnenhalen. Het wordt voor mij persoonlijk steeds moeilijker om een *agent* als diender te zien en niet als medewerker van de belastingdienst. Dat komt puur omdat de bedragen zo hoog zijn. Dat genoeg agenten er tegen zijn hoor je steeds vaker, maar er gebeurt verder niets, want het jaar daarop wordt het weer verhoogd. Dat er agenten zijn die hele goede bedoelingen hebben en echt willen helpen, die zullen er zeker zijn, maar die zie ik helaas weinig.

*Geen AT. recherche, VOA, ME etc etc


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #364 Gepost op: 8 maart 2012, 00:45:05

350 Euro voor toeteren slaat nergens op dat is puur om 1 reden. Geld binnen halen.


Het kan aan mij liggen hoor, en het staat ook volledig los van de context van jouw reactie. Maar ben ik de enige die wel goed in het feitenboekje heeft gekeken? Want het onnodig signalen geven (door bv claxonneren), kost 'slechts' 85 euro... Feitcode R419.
Het onnodig geluid veroorzaken met een voertuig ala 340 euro heeft niets te maken met claxonneren.

Tot zover off-topic...

Ik kan mezelf af en toe vreselijk ergeren aan de straffen die er staan op de misdrijven en vooral geweld tegen mensen met een publieke taak... Laatst iemand aangehouden voor belediging. Na vier uur werk door vier collega's kon de verdachte gaan met een strafbeschikking van 125 euro.  :|


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #365 Gepost op: 8 maart 2012, 00:50:52
Het kan aan mij liggen hoor, en het staat ook volledig los van de context van jouw reactie. Maar ben ik de enige die wel goed in het feitenboekje heeft gekeken? Want het onnodig signalen geven (door bv claxonneren), kost 'slechts' 85 euro... Feitcode R419.
Het onnodig geluid veroorzaken met een voertuig ala 340 euro heeft niets te maken met claxonneren.

Onnodig claxonneren kost inderdaad 85 euro. Wanneer dit echter hinder veroorzaakt, bijvoorbeeld in de buurt van een ziekenhuis, kan dit zeker leiden tot die 350 euri's. Tenminste, dat is wat een vriend die bij de politie werkt mij heeft verteld.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #366 Gepost op: 8 maart 2012, 00:53:51
€85 was inderdaad al eerder gezegd O0
Bron?

Wel de waarheid vertellen hoor.  :)
De boete wordt 85 euro.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/24/binnenland/verkeersboetes-lopen-fors-op-in2012.xml


sylvester1986

  • Gast
Reactie #367 Gepost op: 8 maart 2012, 00:55:09
Claxonneren blijft toch claxonneren?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #368 Gepost op: 8 maart 2012, 01:09:27
Claxonneren blijft toch claxonneren?

Er is een verschil tussen claxonneren en daadwerkelijk overlast veroorzaken. Wanneer je op de snelweg een keer claxonneert naar iemand, omdat je het niet eens bent met een bepaalde manoeuvre, is iets anders dan uitbundig claxonnerend langs een ziekenhuis rijden. Misschien herinner je de taferelen nog wel na Jong Nederland - Jong Marokko een aantal jaar terug in Tilburg. Dat moet dus onder het overlast veroorzaken vallen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #369 Gepost op: 8 maart 2012, 01:13:59
Ligt eraan. De 1 vindt na een voetbalwedstrijd claxonneren hinderlijk en de 1 weer niet.
Weetje wie pas claxonneren na een voetbalwedstrijd? Spanjaarden! ;D
Ik was toevallig met het WK finale in Spanje en heb het geweten. ;D Dat GRATIS biertje van de hotelbediende maakt het goed.  :P