Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 164397 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #380 Gepost op: 12 april 2012, 23:05:36
Net goed, Die mafkezen met een mobiel aan hun oor tijdens het rijden.. gisteren zat er eentje tijdens het inhalen op de snelweg bijna tegen me aan... schrok me eigen kapot...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #381 Gepost op: 12 april 2012, 23:14:43
En dat te bedenken dat het ooit cool was om een telefoon in je auto te hebben. 998765


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #382 Gepost op: 12 april 2012, 23:34:45
Als ik 1 uur op een redelijke doorgaande weg bij mij in Rotterdam zou staan en van elke overtreder wat GSM betreft
€ 10,00 zou krijgen dan heb ik denk ik minimaal € 200,00 verdient in 1 uur tijd en dan tel ik ander overtredingen nog niet eens mee.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #383 Gepost op: 15 september 2012, 11:35:33
Boetes weer omhoog

DEN HAAG -  Wie een bekeuring krijgt, gaat dat nog harder in de portemonnee voelen. Een aantal boetes wordt per 1 januari 2013 opnieuw met 2 procent verhoogd.

De ministerraad heeft dat op voorspraak van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) besloten. De prijsstijging betreft een jaarlijkse correctie in verband met de inflatie.
Boetes op rijden door rood licht, snelheidsovertredingen en het niet dragen van autogordels worden duurder.
Ook onder meer wildplassen, het niet volgens de regels buiten zetten van de vuilniszakken of het te lang stallen van een camper of caravan voor je huis pakken straks duurder uit als je op de bon wordt geslingerd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12947336/__Boetes_weer_omhoog__.html


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #384 Gepost op: 15 september 2012, 12:57:01
Het gaat inmiddels nergens meer over, de verhoging van de bekeuringen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #385 Gepost op: 15 september 2012, 13:56:30
Boetes weer omhoog

DEN HAAG -  Wie een bekeuring krijgt, gaat dat nog harder in de portemonnee voelen. Een aantal boetes wordt per 1 januari 2013 opnieuw met 2 procent verhoogd.

De ministerraad heeft dat op voorspraak van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) besloten. De prijsstijging betreft een jaarlijkse correctie in verband met de inflatie.
Boetes op rijden door rood licht, snelheidsovertredingen en het niet dragen van autogordels worden duurder.
Ook onder meer wildplassen, het niet volgens de regels buiten zetten van de vuilniszakken of het te lang stallen van een camper of caravan voor je huis pakken straks duurder uit als je op de bon wordt geslingerd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12947336/__Boetes_weer_omhoog__.html

Dat lag in de lijn der verwachting... Tot nu toe gaan de boetes ieder jaar nog omhoog. Aangezien er minder bekeuringen werden geschreven afgelopen jaar heeft men natuurlijk ook iets te compenseren.  ;)

Het is mij om het even, ik ga mijn werk niet anders doen vanwege de boetebedragen. Uiteindelijk krijgt iemand niet 'zomaar' een bekeuring. Al zullen er velen zijn die zeggen van wel.   ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #386 Gepost op: 15 september 2012, 15:30:28
Dat lag in de lijn der verwachting... Tot nu toe gaan de boetes ieder jaar nog omhoog. Aangezien er minder bekeuringen werden geschreven afgelopen jaar heeft men natuurlijk ook iets te compenseren.  ;)

Het is mij om het even, ik ga mijn werk niet anders doen vanwege de boetebedragen. Uiteindelijk krijgt iemand niet 'zomaar' een bekeuring. Al zullen er velen zijn die zeggen van wel.   ;)

Tsja, maar het moet nog wel in verhouding staan tot elkaar.

Zeg jij als de doodstraf op winkeldiefstal komt te staan ook 'tsja, moet je maar geen pakje kauwgom jatten'?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #387 Gepost op: 15 september 2012, 15:41:59
Boetebedragen en de doodstraf... Dat is appels met peren vergelijken. Maar ik ben het wel met je eens hoor. Ik zie regelmatig dat misdrijven lager gestraft worden dan bepaalde verkeersovertredingen. Wat mij betreft moeten ze dat ook gelijk trekken...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #388 Gepost op: 15 september 2012, 15:46:52
Ik moet eerlijkheidshalve ook melden dat ik een stuk minder bonnen ben gaan schrijven de laatste jaren. Dat komt grotendeels door het politieke beleid.
Ik vind metname de tarieven veel te hoog. Iedereen moet door de crisis al de broekriem aantrekken.

Zo lang je voor winkeldiefstal 150 euro boete krijgt. (MISDRIJF) en voor 25 km te snel rijden (overtredingkje) al 250 euro boete krijgt is het duidelijk dat eea flink is scheef gegroeid. Ik doe daar niet meer aan mee maar blijf wel uiteraard bij gevaarlijke situaties en hufterig gedrag verbaliserend optreden.
Ik wacht wel tot de misdrijven flink zwaarder worden bestraft.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #389 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:36:03
Administratiekosten boete van 6 naar 7 euro

DEN HAAG -  De administratiekosten die in rekening worden gebracht bij verkeersboetes, gaan omhoog van 6 naar 7 euro. Dat heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid maandag bekendgemaakt. Bovendien moeten ze niet meer alleen bij verkeersboetes betaald worden, maar ook bij boetes die een „strafrechtelijke grondslag” hebben, zoals bijvoorbeeld wanneer een rechter er een heeft opgelegd.

Met de opbrengst van de administratiekosten worden de kosten die het Centraal Justitieel Incassobureau maakt voor het innen van de boetes gedekt, aldus het ministerie. De verhoging is maandag ingegaan.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/13019068/__Kosten_boete_naar_7_euro__.html