Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 165303 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #520 Gepost op: 5 januari 2014, 11:46:41
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1234207 date=1388917813
Daarom ben ik ook een voorstander van geregisteerde waarschuwingen. De eerste keer een geregisteerde waarschuwing, de volgende keer wel een verbaal. Een gewaarschuwd mens telt voor 2

TOP Idee  O0 Maar.... Dat gaat weer veel administratie opleveren wat weer ten koste gaat van "blauw op straat".
Met Vriendelijke Groet.....


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #521 Gepost op: 5 januari 2014, 11:50:00
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1234212 date=1388918801
TOP Idee  O0 Maar.... Dat gaat weer veel administratie opleveren wat weer ten koste gaat van "blauw op straat".

Dat denk ik niet, gewoon een simpel systeem dat de chip op je rijbewijs scant en opslaat. Dit gaat sneller dan alle beroepen die worden aangetekend op de boete's nu, daar gaat meer tijd en geld aan verloren.  O0
En de mensen die dan alsnog in beroep gaan daar kan de rechter van zien dat die al een paar geregistreerde waarschuwen heeft ontvangen.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #522 Gepost op: 5 januari 2014, 11:55:31
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1234207 date=1388917813
Daarom ben ik ook een voorstander van geregisteerde waarschuwingen. De eerste keer een geregisteerde waarschuwing, de volgende keer wel een verbaal. Een gewaarschuwd mens telt voor 2
In mijn ( en vele andere ) beleving heeft een agent of stadswacht naast het handhaven en natuurlijk voor de politie de noodhulp nog steeds de taak om zoveel mogelijk geld binnen te halen voor de schatkist (de officieel afgeschafte quota dus ), ik vind dit een prima idee, maar dit geeft inderdaad wel meer administratie. Bovendien zullen er dan minder inkomsten komen doordat er minder PV's uitgeschreven worden, daar gaat meneer Opstelten echt niet blij van worden, die ziet liever meer inkomsten via PV dan minder.  ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #523 Gepost op: 5 januari 2014, 12:13:31
Daarom ben ik ook een voorstander van geregisteerde waarschuwingen. De eerste keer een geregisteerde waarschuwing, de volgende keer wel een verbaal. Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Hoe je het beestje ook noemt, ook dit is gewoon een strafvordering. Kom je dan uiteindelijk toch niet gewoon weer uit bij de huidige situatie?

En is het eigenlijke probleem niet juist de echte wegmisbruikers? Zullen die harder/meer aangepakt worden met een systeem van waarschuwen?

Persoonlijk zie ik meer in progressief straffen. Lagere boetes voor een eerste simpele overtreding, oplopend naar hogere boetes (tot invorderen rijbewijs) bij herhaling.
Dat hersteld het draagvlak bij burgers en agenten voor de verkeersboetes, maar treft de extremen harder en gerichter.

Dat denk ik niet, gewoon een simpel systeem dat de chip op je rijbewijs scant en opslaat. Dit gaat sneller dan alle beroepen die worden aangetekend op de boete's nu, daar gaat meer tijd en geld aan verloren.  

Tsja, bij een geregistreerde waarschuwing moet je ook gewoon een beroeps mogelijkheid hebben, lijkt mij. Minder tijd en geld zal het daarom niet kosten....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #524 Gepost op: 5 januari 2014, 14:08:23
Lees het verhaal van mopper eens.
En als jij onder "handhaven" alleen verstaat: Het schrijven voor alle overtredingen. Dan raad ik je aan terug naar de schoolbankjes te gaan. Volgens mij en volgens mijn verleden valt er veel meer onder. Zoals bijv. mopper al zegt ook waarschuwen, maar ook aangeven dat iemand iets fout doet. Misschien weet het persoon wel niet eens dat hij iets fout doet.
Het schrijven van een boete moet een middel zijn, nooit het doel.  O0
Alles leuk en aardig, maar je schildert mij nu af als schrijfmonster en dat is onterecht. Niet onbegrijpelijk trouwens want je werk niet bij de politie, dus hoe kan je weten hoe het er nu aan toe gaat. Ja, 40 jaar terug bij de Kmar...

Mijn punt is niet dat er meer geschreven moet worden, maar dat er meer gewerkt moet worden. De vrijblijvendheid bij de politie is te groot. Je pakt een auto, rijdt wat rondjes 8 uur lang en rijdt het bureau weer binnen. Dan is het gewoon werkweigering als er niet eens 1 bon uit voortvloeit. In geval van geregistreerde waarschuwingen, komen zulke collega's ook niet met 20 waarschuwingen binnen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #525 Gepost op: 5 januari 2014, 14:19:39
Citaat van: Frank. link=msg=1234255 date=1388927303
Alles leuk en aardig, maar je schildert mij nu af als schrijfmonster en dat is onterecht. Niet onbegrijpelijk trouwens want je werk niet bij de politie, dus hoe kan je weten hoe het er nu aan toe gaat. Ja, 40 jaar terug bij de Kmar...

Als het zo over komt is het alleen om hoe je het schreef, ik ken je verder niet dus ga je ook geen naampjes geven  O0
Enne 40 jaar terug toen was ik 2 dus nee het is iets recenter, maar ik kom nog genoeg bij agenten over de vloer en mag er nog steeds een heleboel als vriend rekenen. Als je eenmaal besmet bent met het virus kom je er niet zo snel vanaf, zeker niet als je dat ook niet wilt.   O0

Citaat van: Frank. link=msg=1234255 date=1388927303
Mijn punt is niet dat er meer geschreven moet worden, maar dat er meer gewerkt moet worden. De vrijblijvendheid bij de politie is te groot. Je pakt een auto, rijdt wat rondjes 8 uur lang en rijdt het bureau weer binnen. Dan is het gewoon werkweigering als er niet eens 1 bon uit voortvloeit. In geval van geregistreerde waarschuwingen, komen zulke collega's ook niet met 20 waarschuwingen binnen.

Het ligt ook wel aan het werkgebied en wat jouw eigen interpretatie is van goed werken. Het is niet zo zwart en wit als wij het hier op het forum vaak neer zetten.
Ik kan dagen op de weg zitten en overtredingen zien waarvan jij misschien zult zeggen: schrijven. En ik zal waarschijnlijk zeggen: waarschuwen. En zeker niet alle waarschuwingen worden geregistreerd, denk maar eens aan de mondelinge op straat.  :-X

En er is geen vrijblijvendheid, de invulling van het werk kan alleen op meerdere manieren. Jullie hebben allemaal dezelfde taakomschrijving in het beginsel.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #526 Gepost op: 5 januari 2014, 14:32:43
En zeker niet alle waarschuwingen worden geregistreerd, denk maar eens aan de mondelinge op straat.  :-X
Vrijwel geen één waarschuwing wordt nu geregistreerd. Ik doelde ook op de toekomst, mocht het systeem ooit ingevoerd gaan worden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #527 Gepost op: 5 januari 2014, 17:28:27
Citaat van: Frank. link=msg=1234255 date=1388927303
Mijn punt is niet dat er meer geschreven moet worden, maar dat er meer gewerkt moet worden. De vrijblijvendheid bij de politie is te groot. Je pakt een auto, rijdt wat rondjes 8 uur lang en rijdt het bureau weer binnen. Dan is het gewoon werkweigering als er niet eens 1 bon uit voortvloeit. In geval van geregistreerde waarschuwingen, komen zulke collega's ook niet met 20 waarschuwingen binnen.
Onzin.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #528 Gepost op: 5 januari 2014, 18:20:23
Citaat van: Red link=msg=1234292 date=1388939307
Onzin.

sluit ik mij bij aan. [like]

lichtelijk bevooroordeeld of een kwestie van "de waard vertrouwd zijn gasten zoals ie zelf is". Ja ik kan soms doen wat ik zelf wil, de bal uittrappen en geen moer doen. Maar dat is de ambtenarij dat zal nooit veranderen. Daar en tegen werk ik ook op de meest onfatsoenlijke tijden, wordt ik slechter betaald dan een vuilnisman of treinconducteur en loop ik meer risico op geweld/ letsel of bedreigingen dan wie dan ook (uitgezonderd militairen)

dus?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #529 Gepost op: 5 januari 2014, 19:10:17
Citaat van: Frank. link=msg=1234255 date=1388927303
Alles leuk en aardig, maar je schildert mij nu af als schrijfmonster en dat is onterecht. Niet onbegrijpelijk trouwens want je werk niet bij de politie, dus hoe kan je weten hoe het er nu aan toe gaat. Ja, 40 jaar terug bij de Kmar...

Mijn punt is niet dat er meer geschreven moet worden, maar dat er meer gewerkt moet worden. De vrijblijvendheid bij de politie is te groot. Je pakt een auto, rijdt wat rondjes 8 uur lang en rijdt het bureau weer binnen. Dan is het gewoon werkweigering als er niet eens 1 bon uit voortvloeit. In geval van geregistreerde waarschuwingen, komen zulke collega's ook niet met 20 waarschuwingen binnen.

je klinkt als mijn chef.  >:(