Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 164257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #40 Gepost op: 6 september 2010, 02:08:39
Gelukkig leven we in een land waar we allemaal mogen zeggen wat we vinden en mogen stemmen op wat we willen ....

Ik ben het echter totaal niet met je eens, heb dat al een aantal keren aangegeven.
De meeste aanrijdingen vinden niet plaats met de dikke bakken, maar juist met de normale mensen, zakenmensen, vrouwen die boodschappen gaan doen etc. etc.

Daarnaast merk ik op straat dat juist de rijken ''moeilijker'' doen over een bekeuring dan het '' gewone volk''.



Maar ik doe nooit moeilijk.....! ::) :D 0098
Freude am Fahren


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 6 september 2010, 03:02:14
Gelukkig leven we in een land waar we allemaal mogen zeggen wat we vinden en mogen stemmen op wat we willen ....

Ik ben het echter totaal niet met je eens, heb dat al een aantal keren aangegeven.
De meeste aanrijdingen vinden niet plaats met de dikke bakken, maar juist met de normale mensen, zakenmensen, vrouwen die boodschappen gaan doen etc. etc.

Daarnaast merk ik op straat dat juist de rijken ''moeilijker'' doen over een bekeuring dan het '' gewone volk''.



Natuurlijk. Meestal zijn die mensen met dikke bakken niet gewend om tot de orde geroepen te worden en reageren daarop gebelgd.
Maar neemt niet weg dat ze niet heet of koud worden van een bekeuringkje van een paar honderd euro door de brievenbus. Je kan mij niet overtuigen van het feit dat het kwijtraken van een paar honderd euro erger is voor mensen die geld genoeg hebben dan voor mensen met een minimum loon. Iemand met de Balkenende norm of meer eet er geen boterham minder om. Die kunnen zich het permiteren te hard te rijden. En zolang je niet meer als 30 km te hard rijdt is het slechts een kwestie van even afrekenen. Een gezin dat van een minimum loon rond moet komen, daar betekent zo'n bekeuring een regelrechte ramp Nog een stuk maand overhouden als het geld op is. Natuurlijk rijden mensen met dikke bakken veel netter dan Jan Modaal en veroorzaken ze bijna geen aanrijdingen. Maar ik kan me voorstellen dat zelfs de rechtervoet van pa Doorsnee (Henk en Ingrid... 0098)  wat zwaarder wordt bij het zien van zo'n BMW, porsche of Mercedes die hen hooghartig (veel te hard) voorbij blaast.

En ik denk dat veilig belangrijk is, maar eerlijk ook.

Henk


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #42 Gepost op: 6 september 2010, 11:14:20
Ik ben het eens met Jerommeke, de 'rijken' doen moeilijker/vervelender bij staande houdingen. Het is voor mijn gevoel inderdaad het feit dat ze niet gewend zijn om op hun gedrag aangesproken te worden. Maar aan de andere kant, dit raakt ze ook harder dan de acceptgiro die in de bus valt, want iedereen (incl. de passagiers) ziet dat ze gecorrigeerd worden...
Digitaal onderzoek


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #43 Gepost op: 6 september 2010, 11:56:47
Ik vindt het zeker niet flauw, het is om aan te geven dat een bon voor een paar km overschrijding onzin is. Je rijdt op je teller al vaak 20 km/h te hard (dat is een overschrijding van 20% bij 100 km/h toegestaan dus!). Dan maak je imho een bewuste afweging om harder te rijden dan toegestaan en moet je niet piepen dat je daarvoor gestraft wordt. De snelheidsmeter moet, af fabriek, altijd een afwijking naar boven hebben. Dat je achteraf een andere bandenmaat monteert, dat is jouw risico en weer een bewuste afweging.

grtzzz

TdMdR

Dan maak je imho een bewuste afweging om harder te rijden dan toegestaan en moet je niet piepen dat je daarvoor gestraft wordt
Je moet helemaal niet piepen fout is fout ook een paar km/u

Dat je achteraf een andere bandenmaat monteert, dat is jouw risico en weer een bewuste afweging.
Niet iedereen koopt een nieuwe auto, er worden ook door dealers nieuwe en gebruikte auto's verkocht met "dikke wielen". Dus deze uitspraak is een beetje kort door de bocht.

Ik snap je verhaal wel maar niet elke auto/bestuurder is gelijk.

Maar:   te hard is te hard niet lopen zeiken gewoon betalen en er leering uit trekken.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 6 september 2010, 12:41:24
Stel dat ze die 50 miljoen niet dreigen te halen, gaan agenten dan op je huid zitten totdat je de fout ingaat of....?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #45 Gepost op: 6 september 2010, 12:43:29
Stel dat ze die 50 miljoen niet dreigen te halen, gaan agenten dan op je huid zitten totdat je de fout ingaat of....?


Dat doen ze toch al?    0098  0098  098uo
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 6 september 2010, 13:00:50
Dat doen ze toch al?    0098  0098  098uo

Nog nooit echt last van gehad.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #47 Gepost op: 6 september 2010, 22:38:56
Niet iedereen koopt een nieuwe auto, er worden ook door dealers nieuwe en gebruikte auto's verkocht met "dikke wielen". Dus deze uitspraak is een beetje kort door de bocht.

Ik snap je verhaal wel maar niet elke auto/bestuurder is gelijk.

Maar:   te hard is te hard niet lopen zeiken gewoon betalen en er leering uit trekken.

We zijn het wel eens  0098

Denk ook niet dat iedere auto/bestuurder gelijk is, sterker nog, geen mens is gelijk  :)

Voor wat betreft de wielen; toch blijf je zelf verantwoordelijk voor de snelheid die je rijdt. Alleen mijn verhaal over de bewuste afweging wordt anders. Maar dan nog, moet je merken dat je duidelijk harder rijdt dan het overige verkeer...

Over het rijden op GPS: Ook GPS kan een onbetrouwbare meting geven. Wat het GPS apparaat doet is de (door hem gemeten) afgelegde afstand delen door de verstreken tijd. Als het apparaat even het zicht op genoeg satellieten kwijt raakt wordt de meting onbetrouwbaarder. Ook als de GPS te weinig satellieten ziet voor een hoogtemeting, zal bij bergop/bergaf rijden de meting niet kloppen. De afgelegde weg in rechte lijn is immers kleiner of groter dan daadwerkelijk afgelegd.

grtzz,

TdMdR


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #48 Gepost op: 6 september 2010, 22:54:26
We zijn het wel eens  0098

Denk ook niet dat iedere auto/bestuurder gelijk is, sterker nog, geen mens is gelijk  :)

Voor wat betreft de wielen; toch blijf je zelf verantwoordelijk voor de snelheid die je rijdt. Alleen mijn verhaal over de bewuste afweging wordt anders. Maar dan nog, moet je merken dat je duidelijk harder rijdt dan het overige verkeer...

Over het rijden op GPS: Ook GPS kan een onbetrouwbare meting geven. Wat het GPS apparaat doet is de (door hem gemeten) afgelegde afstand delen door de verstreken tijd. Als het apparaat even het zicht op genoeg satellieten kwijt raakt wordt de meting onbetrouwbaarder. Ook als de GPS te weinig satellieten ziet voor een hoogtemeting, zal bij bergop/bergaf rijden de meting niet kloppen. De afgelegde weg in rechte lijn is immers kleiner of groter dan daadwerkelijk afgelegd.

grtzz,

TdMdR

Volgens mij werkt de snelheidsmeter van de gps via het dopler effect. http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=21511&sid=194beb32231ed11c1bdbe834ccf37900 :)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #49 Gepost op: 6 september 2010, 23:02:27
Volgens mij werkt de snelheidsmeter van de gps via het dopler effect. http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=21511&sid=194beb32231ed11c1bdbe834ccf37900 :)

Als ik het snel scan, zijn de geleerden het daar in dat topic ook niet helemaal over eens. Toch merkte ik een verschil toen ik van de zomer met cruise-control aan een berg opreed. Ik had toen slecte GPS ontvangst. Op mijn snelheidsmeter bleef de snelheid gelijk, de GPS vond dat ik langzamer ging  :-\ Mij werd toen uitgelegd dat het kwam door wat ik hierboven omschreef.

Ik ga even spitten, maar er is volgens mij ook jurisprudentie over GPS snelheidsmeting gebruikt in een bezwaarschrift tegen een snelheidsovertreding.

nu slapen  87iujh