Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 164229 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #90 Gepost op: 19 januari 2011, 20:41:50
Zo moeilijk is het inderdaad niet. Maar goed, Nederlands willen graag roepen: 'ja, maar...', daar zijn ze goed in.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #91 Gepost op: 19 januari 2011, 20:48:36
Ja, dat is ook mijn eerste gedachte. Alleen gaat de rest van de overtredingen niet/nauwelijks omhoog en hierdoor ontstaat een scheef beeld.
Digitaal onderzoek


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #92 Gepost op: 19 januari 2011, 23:16:48
Welke rest van de overtredingen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #93 Gepost op: 19 januari 2011, 23:22:35
Nederlands willen graag roepen: 'ja, maar ik',  

Cruciaal woordje dat je vergeet.  0098
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #94 Gepost op: 19 januari 2011, 23:24:00
"Weet je wat jij moet doen? Je moet voor jezelf beginnen!"

Ik denk niet dat uit onderzoek is gebleken dat het er veiliger van wordt als de boetes met 15% omhoog gaan. Puur geld 'maken'. De politie-organisatie kan al niet met geld omgaan...


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #95 Gepost op: 19 januari 2011, 23:47:37
Ik denk dat niet de boetebedragen omhoog moet om het verkeer veiliger te maken. Ik denk dat de huidige regelgeving, en de manier van controleren redelijk volstaat. Ik denk dat de eisen voor het behalen en behouden van het rijbewijs aangepast moeten worden zodat mensen niet steeds met een prent weg kunnen komen. Ik ken namelijk mensen die structureel iedere maand een stapeltje van het cjib krijgen, en telkens voor de zelfde overtredingen. En iedere keer komen ze weg met en maandelijkse bijdrage aan het cjib. Ik denk dat de criteria om een rijbewijs in te kunnen vorderen iets naar beneden bijgesteld moet worden in plaats van het verhogen van boetebedragen. Een rijontzegging moet betekenen dat iemand een aanzienlijke tijd niet meer kan rijden. Mensen moeten niet iedere keer weg kunnen komen met een geldboete (zo van ik betaal wel dan ben ik er weer van af).

Met andere woorden is een verhoging van het boete bedrag zinnig om het verkeer veiliger te maken. Ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat een dergelijke beslissing geen ander doel dient dan het binnenbrengen van geld.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #96 Gepost op: 19 januari 2011, 23:54:38
Ik denk dat niet de boetebedragen omhoog moet om het verkeer veiliger te maken. Ik denk dat de huidige regelgeving, en de manier van controleren redelijk volstaat. Ik denk dat de eisen voor het behalen en behouden van het rijbewijs aangepast moeten worden zodat mensen niet steeds met een prent weg kunnen komen. Ik ken namelijk mensen die structureel iedere maand een stapeltje van het cjib krijgen, en telkens voor de zelfde overtredingen. En iedere keer komen ze weg met en maandelijkse bijdrage aan het cjib.


Dat is juist de bedoeling! veel geld binnenslepen, met verkeersveiligheid als smoes. Vanuit de politiek gezien, ik weet dat agenten wel degelijk verkeersveiligheid als oogpunt hebben. Ik heb dan ook helemaal niets tegen de politie op zich.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #97 Gepost op: 19 januari 2011, 23:59:25
"Weet je wat jij moet doen? Je moet voor jezelf beginnen!"

Ik denk niet dat uit onderzoek is gebleken dat het er veiliger van wordt als de boetes met 15% omhoog gaan. Puur geld 'maken'. De politie-organisatie kan al niet met geld omgaan...
Welk geld?


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #98 Gepost op: 20 januari 2011, 00:07:02
Welk geld?
Je bent niet bekend met de financiële problemen? Onderandere de politie friesland moet nog steeds bezuinigen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #99 Gepost op: 20 januari 2011, 00:23:34
Je bent niet bekend met de financiële problemen? Onderandere de politie friesland moet nog steeds bezuinigen.  
Alle korpsen moeten bezuinigen, en een aantal staat onder curatele.