Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 164235 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #170 Gepost op: 6 september 2011, 12:16:03
Ik zie hier en daar absurde erg fikse bedragen. Werkt dit straks niet juist averechts voor de staatskas? Dat agenten terughoudender worden met het uitschrijven van boetes?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #171 Gepost op: 6 september 2011, 12:29:15
Boetes zijn en blijven uiteraard je eigen schuld, dat valt nooit goed te praten maar 216 euro voor een donker oranje twijfel licht als je een auto in je nek hebt hangen is erg makkelijk verdient door de staat... Maar we moeten "bezuinigen",. en dus moet de staat verdienen.  :-\
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #172 Gepost op: 6 september 2011, 12:30:08
Wat een gekrakeel en huiliehuilie toch weer.
Kwestie van opletten. En ik hoop van harte dat er achter elke lantaarnpaal een diender komt te staan met een lasergun. We moeten Griekenland redden.

Verkeershandhaving is een middel en bekeuren moet geen doel op zich zijn. Natuurlijk ben je allemaal verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar de hoogte van de boetes, afgezet tegen de aard van de overtredingen, wordt nu wel heel erg exorbitant.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #173 Gepost op: 6 september 2011, 14:32:11
Ik zie hier en daar absurde erg fikse bedragen. Werkt dit straks niet juist averechts voor de staatskas? Dat agenten terughoudender worden met het uitschrijven van boetes?

Dat gebeurd nu al, en gezien de quota niet meer bestaat ga je alleen maar minder bekeuringen krijgen, waardoor de inkomsten dalen en de boete bedragen omhoog gaan ....

Of de agenten gaan kijken naar wat voor mensen het zijn en wat voor auto ze rijden ... De bijstandsmoeder uit een huurwoning in de Panda krijgt een waarschuwing en de meneer met de Audi uit een vrijstaande villa uit Laren krijgt wel een bon .....

Fietsen zonder licht, vluchtstrookrijden, inhalen voor een zebra etc. daar heb ik geen moeite mee, echter een gordel voor 115 euro of een verkeerslicht voor 210 euro .... :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #174 Gepost op: 6 september 2011, 17:13:32
Idd wat Jerommeke zegt hoe hoger de boetes worden des te vaker ik het boekje in m'n tas laat zitten... die bedragen staan in geen verhouding tot uitspraken wat bijv. een winkeldief krijgt (Misdrijf!)... kun je beter iets jatten in de supermarkt dan je telefoon vasthouden  :-X

Als de boetes gehalveerd zouden worden pak ik het boekje weer vaker vaker uit de tas...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #175 Gepost op: 6 september 2011, 17:20:09
Of de agenten gaan kijken naar wat voor mensen het zijn en wat voor auto ze rijden ... De bijstandsmoeder uit een huurwoning in de Panda krijgt een waarschuwing en de meneer met de Audi uit een vrijstaande villa uit Laren krijgt wel een bon .....


En hier kan ik me dan wel in vinden. Een bon na controle van het inkomen van de betrokkene. Bij iemand die jaarlijks een ton binnenbrengt, doet 200 euro niet zo'n pijn. Maar bij Jan met de pet zeer zeker wel. Geloof dat Finland op deze manier bekeurt, is het niet?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #176 Gepost op: 6 september 2011, 17:21:01
En hier kan ik me dan wel in vinden. Een bon na controle van het inkomen van de betrokkene. Bij iemand die jaarlijks een ton binnenbrengt, doet 200 euro niet zo'n pijn. Maar bij Jan met de pet zeer zeker wel. Geloof dat Finland op deze manier bekeurt, is het niet?

Goh, wacht even hoor :

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #177 Gepost op: 6 september 2011, 17:22:54

Goh, wacht even hoor :

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Met 20.000 handtekeningen kun je best e.e.a. in beweging krijgen hoor.. of wat is het, 50.000?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #178 Gepost op: 6 september 2011, 17:25:33
Met 20.000 handtekeningen kun je best e.e.a. in beweging krijgen hoor.. of wat is het, 50.000?
Succes met het verzamelen, de tegenpartij krijgt er ook wel 50,000 bij elkaar.
Op inkomen gaan kijken is jereinste onzin, de overtreding is immers het zelfde. Dat het bij de één minder pijn doet dan bij de ander moet mijn insziens niets uitmaken, bewijs jij immers maar dat ik niet net zo gigantisch baal van die boete dan mijn arme achterbuurvrouw....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #179 Gepost op: 6 september 2011, 17:28:43
En toch kan ik me helemaal vinden in de ''Finse methode''. En er zullen er best meer zijn..en  ja, ook tegenstanders. Zoals bij ieder wissewasje.  :)