Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 165770 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #290 Gepost op: 26 november 2011, 13:21:17
Rijd je dagelijks met de auto in de grotere steden van Nederland? Ik zal altijd stoppen voor een zebrapad als ik tenminste door heb dat er iemand staat. Helaas is het niet altijd zo zwart wit... Zeker s'avonds als het donker is en sommige zebrapaden nou eenmaal niet zo goed verlicht zijn kan het wel eens voorkomen dat iemand slecht zichtbaar is...

Maakt mij dat een asociale bestuurder? In mijn ogen niet...
Zo had ik vannacht een uitruk, 00:50hr en een onverlichte zebra , met een meneer met zwarte broek en zwarte jas, hoogopgetrokken kraag. Zag hem pas op het laatste moment , ging maar net goed.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #291 Gepost op: 26 november 2011, 14:03:15
Maar hoe vaak ik in Rotterdam niet een lange rij van gemiddeld 15 auto's zie rijden met mensen uit Bijvoorbeeld Turkije / Marokko of andere Buitenlandse afkomst en dat men onafgebroken aan het toeteren is en uit rijdende auto's zie hangen en gillen en dergelijk omdat er een stelletje gaat trouwen of ze hebben een belangrijke voetbalwedstrijd gewonnen is gewoon niet normaal meer.

IK heb de indruk dat de gemiddelde diender hier in Rotterdam er niet voor durft te schrijven op de een of andere manier.

En dat begrijp ik ook wel weer dat de gemiddelde diender   15 auto's x 3 - 4 mensen  dus je staat met zijn 2en tegen 45 - 60 man, die je belagen en misschien wel betichten van discriminatie e.d.   Al kan ze meteen oppakken wegens belediging.  
Wat ik zou doen is de nummerborden noteren, dan vinden ze de bon wel op de mat.    

Ik ben eigenlijk meer voor de "discussie" aangaan* maar er zijn situaties die men moet vermijden.

*eerder al aangegeven dat van mij ook onherkenbare wagens uit gerust mogen worden met bordjes waarop komt te staan
1) aard overtreding
2) sanctiebedrag            
en dat men de acceptgiro thuis krijgt,  in mijn optie worden hiermee de mensen ook direct met de neus op de feit gedrukt.

Al zullen er dan idioten zijn die rijdend verhaal willen halen......die zet je aan de kant  en misschien extra bekeuren  vanwege dat weggedrag.
(artikel 5 waarschijnlijk)  

Het gedrag van mensen kan alleen veranderd worden door veel controle, eenheid van de controle's en hoge boetes.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #292 Gepost op: 26 november 2011, 14:16:24
Het is nog steeds een keuze om door rood te rijden en/of geen personen bij een zebrapad voor te laten gaan. Hoor ook geluiden dat het niet in vergelijking staat met de straf voor bijv. winkeldiefstal. Echter bij laatstgenoemde is er geen mogelijkheid om een kind plat te rijden. Ik zit dan ook niet met het uitschrijven van een rood licht bon van 220 euro.

Wel vind ik dat bepaalde bedragen gelijk getrokken moeten worden. Zo mag van mij rood licht net zo duur zijn als de hoogte van het onnodig claxonneren.
Kun je met onnodig claxonneren dan wel een kind platrijden?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #293 Gepost op: 26 november 2011, 14:30:52
*eerder al aangegeven dat van mij ook onherkenbare wagens uit gerust mogen worden met bordjes waarop komt te staan
1) aard overtreding
2) sanctiebedrag            
en dat men de acceptgiro thuis krijgt,  in mijn optie worden hiermee de mensen ook direct met de neus op de feit gedrukt.

Leuk bedacht, ware het niet dat een hoop feiten op staande houding moeten zijn. Daarbij vind ik persoonlijk dat je mensen het recht moet geven een verklaring af te leggen, in sommige gevallen kan dat namelijk een terechte verklaring zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #294 Gepost op: 26 november 2011, 17:15:08
wat ik wel appart blijf vinden is dat mensen geweldig tekeer kunnen gaan als ze een boete
van de politie binnen krijgen. Maar als ze een boete van ons krijgen of van onze collega's de
belastingdienst dan is het ja en amen. De keren dat wij onheus bejegend worden als mensen
echt fout zijn kan ik op 1 hand tellen.

Zelf heb ik ook wel eens een leuke brief gehad van het CJIB met af en toe niet leuke bedragen.
Ik heb deze tot nu toe allemaal gewoon betaald zonder morren. Heb 1 keer een foto opgevraagd
omdat ik niet zeker was of ik het was, en ben 2 keer in bezwaar gegaan omdat ik het niet eens
was met de redenatie van de bon. Ben al die tijd maar 1 keer staande gehouden door een agent
in Utrecht en dat was ook terecht en na een gesprekje met mij mocht ik ook gewoon weer door
gaan. Dus de kans dat je gepakt word is niet groot terwijl iedereen wel wil dat er daarop gecontroleerd
word.

Hoevaak hoor je bijvoorbeeld niet bij overtreders/wegmisbruikers: "waarom moeten jullie mij hebben,
er rijden er zat zoals ik rond". Helaas vergeten zij hierbij dat zij ook fout zijn en dat doordat zij gecontroleerd worden er misschien weer 5 het niet doen. Dus ik zeg als je er een krijg niet mauwen
want jij was fout (anders krijg je geen verbaal), over de hoogte kan je wel discussieren maar niet
met de man op straat want die kan er niks aan doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #295 Gepost op: 26 november 2011, 17:22:15
wat ik wel appart blijf vinden is dat mensen geweldig tekeer kunnen gaan als ze een boete
van de politie binnen krijgen. Maar als ze een boete van ons krijgen of van onze collega's de
belastingdienst dan is het ja en amen. De keren dat wij onheus bejegend worden als mensen
echt fout zijn kan ik op 1 hand tellen.

Zelf heb ik ook wel eens een leuke brief gehad van het CJIB met af en toe niet leuke bedragen.
Ik heb deze tot nu toe allemaal gewoon betaald zonder morren. Heb 1 keer een foto opgevraagd
omdat ik niet zeker was of ik het was, en ben 2 keer in bezwaar gegaan omdat ik het niet eens
was met de redenatie van de bon
. Ben al die tijd maar 1 keer staande gehouden door een agent
in Utrecht en dat was ook terecht en na een gesprekje met mij mocht ik ook gewoon weer door
gaan. Dus de kans dat je gepakt word is niet groot terwijl iedereen wel wil dat er daarop gecontroleerd
word.

Hoevaak hoor je bijvoorbeeld niet bij overtreders/wegmisbruikers: "waarom moeten jullie mij hebben,
er rijden er zat zoals ik rond". Helaas vergeten zij hierbij dat zij ook fout zijn en dat doordat zij gecontroleerd worden er misschien weer 5 het niet doen. Dus ik zeg als je er een krijg niet mauwen
want jij was fout (anders krijg je geen verbaal), over de hoogte kan je wel discussieren maar niet
met de man op straat want die kan er niks aan doen.
Heeft dit ook succes gehad?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #296 Gepost op: 26 november 2011, 17:30:19
Heeft dit ook succes gehad?
1tje niet, 1 loopt nog
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #297 Gepost op: 26 november 2011, 17:34:45
Ik ben altijd bang dat het door eventuele vriendjespolitiek toch geen kans heeft, maar misschien zie ik spoken.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #298 Gepost op: 26 november 2011, 18:22:52
Valt mij op mijn beurt weer op dat Kusje veel genuanceerder antwoordt dan voorheen. Voorheen ergerde ik me er ook wel eens aan maar ik zie een groot verschil met vroegere opvattingen en huidige posts. Kritisch, dat wel! Graag zelfs, houdt ons scherp.

Hee, het valt nog iemand op!  ;D Eindelijk.  ;)

Vwb mijn eigen mening. Er zijn overtredingen waarvoor ik altijd zal blijven schrijven, puur omdat ik dit gewoon (zeer) asociale overtredingen vind of de verkeersveiligheid erbij in het gedrang komt.

Art. 140?   Oh nee, dat was een misdrijf, toch?  >:D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #299 Gepost op: 26 november 2011, 18:28:41
Leuk bedacht, ware het niet dat een hoop feiten op staande houding moeten zijn. Daarbij vind ik persoonlijk dat je mensen het recht moet geven een verklaring af te leggen, in sommige gevallen kan dat namelijk een terechte verklaring zijn.

Maar ik lees elders dat een (motor)agent bij een afgekruiste rijstrook met een pen en papier kentekens staat te noteren....  
Deze mensen hebben niet het "recht" gehad om een (terechte?) verklaring af te leggen.
Ik twijfel niet aan deze persoon (agent) maar een schrijffoutje is zo gemaakt   maar dat geschrevene is bewijs,    
maar mijn idee mag niet want...

Is er wel een terechte verklaring voor bepaalde gedragingen?    Een keer de richting vergeten aan te geven bij het verwisselen van rijstrook, ja dat kan, maar als het constant gebeurd........wat zal dan de "terechte" verklaring zijn?  Ik wist het niet? Nooit aangeleerd?  Ik kan even niets bedenken.  

Voor welke overtredingen moet er dan een staande houding zijn?   Te hard rijden en op een afgekruiste rijstrook in ieder geval niet.
Voor consuquent richting niet aangeven wel?