Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 164188 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #310 Gepost op: 29 november 2011, 02:34:17
In het mooie Deventer is volgens mij geen politiekraan om je af te slepen, maar wat gaat dit een bestuurder kosten incl. sleep/stalkosten?

Hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ik kan me nog uit de scannertijd in mijn Rotterdam - Rijnmond herinneren
dat als de Politietakel druk bezig was dat men dan gewoon een reguliere berger inschakelde die er vrij vlot was en die werd
dan als Politietakel ingezet en bracht het voertuig netjes over naar de Boezembocht en de auto werd daar achter het hek gelost.

Politiewagen die het constateerde en de prent al had geschreven moest blijven wachten op de berger voor als er een probleem zou voordoen bij het takelen en de eigenaar zou ineens tevoorschijn komen. Maar de bergers waren er toen echt rete snel bij hoor.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #311 Gepost op: 29 november 2011, 09:18:16
Kosten RR 162,-- euro voor het slepen.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #312 Gepost op: 29 november 2011, 10:08:33
Kosten RR 162,-- euro voor het slepen.

Dan kost dat parkeren op een invaliden-P al snel richting de 700 euro volgend jaar  :|
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #313 Gepost op: 29 november 2011, 10:30:02
Dan kost dat parkeren op een invaliden-P al snel richting de 700 euro volgend jaar  :|

Eigenlijk heb ik daar geen probleem mee, van mij mogen ze die wel 1000,-- euro maken. Net als het niet voorlaten gaan van een voetganger bij een VOP. De verhoging van niet hands free bellen is ook meer dan terecht en zo kan ik ernog wel een paar opnoemen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #314 Gepost op: 29 november 2011, 10:55:47
Dan kost dat parkeren op een invaliden-P al snel richting de 700 euro volgend jaar  :|
En dan maar volhouden dat het om de veiligheid gaat zeker  ;D Nee, zulke bedragen voor zo'n overtreding zijn compleet buiten proportie, voor zover ze dat nog niet waren.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #315 Gepost op: 29 november 2011, 11:15:24
Nee bekijk het eens van de andere kant. Nu ben je invalide en je parkeerplaats is ingenomen door iemand die te ...... is om een stukje te lopen. Zo iemand mag van mij best een leuke prent thuis krijgen en zijn auto opkomen hallen bij de takeldienst.
Oja even over het bellen, we weten allemaal dat sinds een aantal jaren het niet hands free bellen strafbaar is en kennelijk wil men niet luister. Misschien moet men nu maar eens gaan voelen. Misschien dat het dan wel helpt.

Wees eerlijk we weten allemaal dat het niet mag en strafbaar is, maar toch maken we een kans berekening en doen we het. Dus de hoogtes van de mini's waren eigelijken te laag, misschien nu met de verhoging gaat  men anders denken. Doe je het dan niet moet je ook niet klagen dat je gepakt wordt en de mini's verhoogd zijn.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #316 Gepost op: 29 november 2011, 11:17:38
Dan kost dat parkeren op een invaliden-P al snel richting de 700 euro volgend jaar  :|
Niet meer als terecht. Ik vind het persoonlijk super asociaal om op een invalideparkeerplaats te gaan staan terwijl je niks mankeert. Deze mensen hebben niets voor niets een speciaal gereserveerde parkeerplaats. Deze mensen hadden mijns inziens liever verder kunnen/willen lopen.
Dus keihard tegen optreden. Als het duur is leer je het iig wel direct af.


Ja, sommige boetes zijn extreem hoog, dit komt door de eventuele gevaarszetting die er bij komt kijken. Van de week ook nog een persoon op de A10. Reed over de vluchtstrook met een mobieltje in zijn hand. Uiteraard heb ik deze persoon uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Wat zegt deze persoon tegen mij. Ik ben juist op de vluchtstrook gaan rijden om te zorgen dat niemand last van mij heeft. ???
Dus de persoon kreeg van mij 2x een mini. 1 van 180,= + 6,=(admi) en 1 van 280,= + 6,=. Deze persoon vond dit belachelijk en zou er wel even een zaak van gaan maken. Ik heb deze persoon uitgelegd wat en hoe te handelen vwb de procedure en heb hem zijn weg laten vervolgen.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #317 Gepost op: 29 november 2011, 11:40:26
Niet meer als terecht. Ik vind het persoonlijk super asociaal om op een invalideparkeerplaats te gaan staan terwijl je niks mankeert. Deze mensen hebben niets voor niets een speciaal gereserveerde parkeerplaats. Deze mensen hadden mijns inziens liever verder kunnen/willen lopen.
Dus keihard tegen optreden. Als het duur is leer je het iig wel direct af.


Ja, sommige boetes zijn extreem hoog, dit komt door de eventuele gevaarszetting die er bij komt kijken. Van de week ook nog een persoon op de A10. Reed over de vluchtstrook met een mobieltje in zijn hand. Uiteraard heb ik deze persoon uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Wat zegt deze persoon tegen mij. Ik ben juist op de vluchtstrook gaan rijden om te zorgen dat niemand last van mij heeft. ???
Dus de persoon kreeg van mij 2x een mini. 1 van 180,= + 6,=(admi) en 1 van 280,= + 6,=. Deze persoon vond dit belachelijk en zou er wel even een zaak van gaan maken. Ik heb deze persoon uitgelegd wat en hoe te handelen vwb de procedure en heb hem zijn weg laten vervolgen.

Zeker mee eens hoor, maar was gewoon eens benieuwd naar de kosten "in de grote stad". Je moet wel een verdomd leuk excuus hebben om als niet invalide op zo'n plek te parkeren.

Helaas denk ik dat het allemaal pas echt gaat werken als het wordt gekoppeld aan inkomen. Voor mij zou 700 euri momenteel betekenen dat ik zo'n 80% van mijn maandinkomen kwijt ben. Voor een ander is het "slechts"   25%. Dat is nogal een verschil  :|
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gast

  • Gast
Reactie #318 Gepost op: 29 november 2011, 15:08:57
Zeker mee eens hoor, maar was gewoon eens benieuwd naar de kosten "in de grote stad". Je moet wel een verdomd leuk excuus hebben om als niet invalide op zo'n plek te parkeren.

Dan zou bureau Remmerdenplein eens wat vaker bij de 2 parkeerplaatsen langs winkelstraat Reigersbos langs mogen gaan met het boekje, de reden is (na zelf erop afgestapt te zijn "er is geen plek verder en waar bemoei je je eigenlijk mee?"  :|


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #319 Gepost op: 29 november 2011, 15:33:59
Dan kost dat parkeren op een invaliden-P al snel richting de 700 euro volgend jaar  :|

Eigenlijk heb ik daar geen probleem mee, van mij mogen ze die wel 1000,-- euro maken. Net als het niet voorlaten gaan van een voetganger bij een VOP.
De verhoging van niet hands free bellen is ook meer dan terecht en zo kan ik ernog wel een paar opnoemen.

R1200GS, Dan heb ik in District 6 nog wel een plek bij een Apotheek in een winkelstraat voor je waar men de
2 Invalide parkeerplekken gebruikt voor van alles en nog wat ;D
Ik heb regelmatig gekeken maar geen Invalidekaart te vinden. Mensen zijn inderdaad te besodemieterd om een stukje te lopen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen