Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 165212 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #320 Gepost op: 29 november 2011, 15:52:36
Wat betreft het schrijven voor het in de hand hebben van de gsm tijdens het rijden is het TERECHT dat het duurder wordt.
Een headsetje of carkit hoef helemaal niet veel geld te kosten dus niet zeuren als je gepakt wordt hiervoor.
En wat mij betreft is de pakkans veel te klein maar ik kan hier helaas niets aan veranderen.

Ik weet nog goed dat toen ik als mobiel surveillant rond reed men liep te klagen als ik de diensttelefoon niet opnam tijdens het rijden.
En als ik dan vroeg betaal jij de boete voor me dan was hun antwoord nee waarop ik zei dan neem ik hem ook niet op en was men op de pik getrapt.

Wat betreft het niet voor laten gaan van voetgangers bij een VOP geldt het zelfde het kan niet duur genoeg zijn.
Iedereen die een rijbewijs heeft hoort de regels te kennen en alles is meer dan voldoende in de media en alles geweest de afgelopen jaren.

Als ik op een doorsnee dag/avond/nacht bij mij in R-R kijk op de Coolsingel* dan zie ik meer dan genoeg overtredingen per uur.
Als je daar 2 fanatieke agenten laat posten en schrijven voor alles wat niet goed is dan heb je in 1 uur te weinig aan 1 boekje per persoon. En dan reken ik de voetgangers en fietsers die maling hebben aan alle verkeersregels nog niet eens voor 100% mee.

* i.p.v. Coolsingel kan hier ook Meent of West - Kruiskade of Zwart Janstraat of andere (winkel)straat staan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #321 Gepost op: 29 november 2011, 21:45:35
Ik heb mijn "toneelstukje" ook al klaar: kinderzitjes op de achterbank, zakdoekjes naast me  en als ik staande wordt gehouden dan ga ik huilend vragen hoe ik mijn kinderen te eten moet geven.  
(dit trouwens een voorbeeld die ik op de radio hoorde en waarbij de gemiddelde agent zich een aantal x bedenkt voor dat de bon van €340 gaat uitschreven terwijl ik eigenlijk die asiciale trut ben die dat bejaarde echtpaar dat over de VOP van de sokken reed)

Dat is het zelfde hufterige gedrag als mensen die hun kinderen gaan vertellen dat Oom agent de MacDonalds van die avond afgepakt heeft ... Mensen kijken altijd raar op als ze vervolgens vragen wat de bekeuring kost ... 200 euro meneer/mevrouw. Vervolgens krijgt men de bon (180 euro) en vraagt men waar die 200 euro vandaan komt ... Dat is inclusief 20 euro Mac voor vanavond, dat had u die kleine toch beloofd ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #322 Gepost op: 29 november 2011, 23:55:37
Wat betreft het niet voor laten gaan van voetgangers bij een VOP geldt het zelfde het kan niet duur genoeg zijn.
Iedereen die een rijbewijs heeft hoort de regels te kennen en alles is meer dan voldoende in de media en alles geweest de afgelopen jaren.
Mee eens, ik heb zelf ondervonden hoe gevaarlijk het kan zijn.
Ik liep namelijk al op een VOP in Groningen, maar een jonge meid wilde toch doorrijden. Zij zag toch in dat het niet kon en remde in één heel hard, waarop de auto achter haar op haar klapte en haar auto doorschoot. Ik raakte de auto op een haar na niet.
Vervolgens krijgt men de bon (180 euro) en vraagt men waar die 200 euro vandaan komt ... Dat is inclusief 20 euro Mac voor vanavond, dat had u die kleine toch beloofd ?
Haha, die vind ik wel goed.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #323 Gepost op: 30 november 2011, 02:51:18
Niet meer als terecht. Ik vind het persoonlijk super asociaal om op een invalideparkeerplaats te gaan staan terwijl je niks mankeert. Deze mensen hebben niets voor niets een speciaal gereserveerde parkeerplaats. Deze mensen hadden mijns inziens liever verder kunnen/willen lopen.
Dus keihard tegen optreden. Als het duur is leer je het iig wel direct af.
Toch wil ik hier een kanttekening bij maken. Indien het inderdaad iemand betreft die relatief normaal kan lopen ben ik het er ook helemaal mee eens. Het probleem is echter dat in een aantal gemeenten de eisen voor het verkrijgen van een invalidenparkeerkaart bizar zijn. Als je bijvoorbeeld meer dan 150 meter kunt lopen, krijg je hem niet. Ik ken verschillende personen die echt slecht ter been zijn (geen simulanten) die geen parkeerkaart krijgen, maar ook niet zelfstandig boodschappen kunnen gaan doen op een heleboel plaatsen, gewoonweg omdat de totale afstand te groot voor ze is.

Ook ikzelf worstel hier trouwens af en toe mee. Reuma-aanvallen komen nu eenmaal in golven en er zijn momenten (vooral als de reuma fijn is heupen en SI-gewricht actief is) dat ik blij ben als ik 50 meter met behulp van krukken redt. Maarja, het is geen continue situatie, dus ik kom sowieso niet in aanmerking voor een I-P Kaart. Nu heb ik nog het geluk dat ik lieve mensen om mij heen heb die dan mijn natje en droogje halen, maar anders was ik dus ook zwaar de ***.

Deze nuance wilde ik hier toch wel aanbrengen t.o.v. het boetebedrag voor parkeren op een I-P plaats  98uiye
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


sylvester1986

  • Gast
Reactie #324 Gepost op: 6 december 2011, 13:08:52
Nu sta je als geïrriteerde automobilist in de file, nu kun je kiezen tussen boos toeteren (350) of door een rood kruis rijden (220), maar wat kost in 2012 over de vluchtstrook rijden eigenlijk?
Zo hebben automobilisten nog een extra mogelijkheid ;D
(Ja, Google is een optie, maar vanwege de 'goede' mindef computers kan ik nu veel dingen niet openen :-\)
Opmerkelijke boetes
Overtreding                                                 
2011      2012
Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats          
180       340  
Bellen in de auto                                        
 180       220  
Door rood licht rjjden                                          
180       220

Onnodig claxonneren                                          
180       350  
Over wegbaan rijden met rood kruis                  
180       220  
Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan          
180       340  
Geen gordel dragen                                          
100       120  
Over verdrijvingsvak rijden                                  
180       220  
Rijden met lekke uitlaat                                
 200       240  
Zicht voorruit minder dan 55%                          
180       220  


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #325 Gepost op: 6 december 2011, 13:13:45
Nu sta je als geïrriteerde automobilist in de file, nu kun je kiezen tussen boos toeteren (350) of door een rood kruis rijden (220), maar wat kost in 2012 over de vluchtstrook rijden eigenlijk?
Zo hebben automobilisten nog een extra mogelijkheid ;D
(Ja, Google is een optie, maar vanwege de 'goede' mindef computers kan ik nu veel dingen niet openen :-\)

Die boete van het onnodig claxoneren is geen €350-, zoals in eerder berichten is verschenen. Dat ging over geluiden als onnodig gas geven etc.
Het bedrag van onnodig claxoneren weet ik even niet, maar volgensmij ging die niet zo heel veel omhoog.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #326 Gepost op: 6 december 2011, 13:39:50
Claxonneren gaat van 70 naar 100.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #327 Gepost op: 6 december 2011, 13:43:27
Claxonneren gaat van 70 naar 100.

Bron?

Wel de waarheid vertellen hoor.  :)
De boete wordt 85 euro.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/24/binnenland/verkeersboetes-lopen-fors-op-in2012.xml
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #328 Gepost op: 6 december 2011, 13:44:49
Bron?

Wel de waarheid vertellen hoor.  :)
De boete wordt 85 euro.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/11_november/24/binnenland/verkeersboetes-lopen-fors-op-in2012.xml
Agenten hadden onlangs gezegd dat vrijwel alles wat 70 euro was nu richting de 100 gaat.. My bad.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #329 Gepost op: 6 december 2011, 14:36:23
maar wat kost in 2012 over de vluchtstrook rijden eigenlijk?
Zo hebben automobilisten nog een extra mogelijkheid ;D

Driehonderdenveertig (340) hele terechte eurootjes.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein