Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94906 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #340 Gepost op: 22 november 2013, 02:20:02
Citaat van: Bert65 link=msg=1221899 date=1385062820
Ik mag (vaak zelfs moet) de hele lengte van de invoegstrook gebruiken. Waarom laat je eerst ruimte over en rijd je daarna de ruimte weer dicht? Door dit soort acties krijg je onnodige remacties en een harmonicavorming bij het achteropkomend verkeer.

Wat ik zeg: kennis en inzicht. Zoek een gaatje, voeg in met dezelfde snelheid als het verkeer waar tussen je invoegt. Geen onnodige remacties en files, maar ja .... Het vreemde is dan ook dat iedereen vooraan rijden wil rijden in een file, maar niemand zich beseft dat als je vooraan rijdt in een file je ook de oorzaak bent van de file  :'(

Dat zou een mooi strafbaar feit zijn! R666: het opzettelijk of ten gevolge van eigen gedrag veroorzaken of laten verzoorzaken van file, onnodige remacties of verwarring in het verkeer zonder dat daarbij gevaar voor andere weggebruikers ontstaat of ontstaan is, maar waarbij door dat eigen gedrag wel hinder voor het overige verkeer veroorzaakt is.

Ik denk dat je zomaar alle andere mulderfeiten in de prullebak kan gooien en dat artikel 5 en artikel 666 zomaar de Nederlandse staat Multi muljardair gaat maken. Microsoft en Google zijn passé en volledig Nederlands staats eigendom, Toyota heet voortaan Boer 'n Kool en SamSung is een onderdeel van KPN. Dubai staat in de schaduw van Delft en Harlem is geen buurtje in New York meer maar New York een buurtje in Harlem.

Of sla ik nou door???

Dammmmm dat is nog eens een KAPstok artikel  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #341 Gepost op: 22 november 2013, 10:13:25
Citaat van: moppersmurf link=msg=1221957 date=1385083202
Wat ik zeg: kennis en inzicht. Zoek een gaatje, voeg in met dezelfde snelheid als het verkeer waar tussen je invoegt. Geen onnodige remacties en files, maar ja .... Het vreemde is dan ook dat iedereen vooraan rijden wil rijden in een file, maar niemand zich beseft dat als je vooraan rijdt in een file je ook de oorzaak bent van de file  :'(

Dat zou een mooi strafbaar feit zijn! R666: het opzettelijk of ten gevolge van eigen gedrag veroorzaken of laten verzoorzaken van file, onnodige remacties of verwarring in het verkeer zonder dat daarbij gevaar voor andere weggebruikers ontstaat of ontstaan is, maar waarbij door dat eigen gedrag wel hinder voor het overige verkeer veroorzaakt is.

Ik denk dat je zomaar alle andere mulderfeiten in de prullebak kan gooien en dat artikel 5 en artikel 666 zomaar de Nederlandse staat Multi muljardair gaat maken. Microsoft en Google zijn passé en volledig Nederlands staats eigendom, Toyota heet voortaan Boer 'n Kool en SamSung is een onderdeel van KPN. Dubai staat in de schaduw van Delft en Harlem is geen buurtje in New York meer maar New York een buurtje in Harlem.

Of sla ik nou door???

Dammmmm dat is nog eens een KAPstok artikel  98uiye
Like


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #342 Gepost op: 22 november 2013, 18:24:52
VVN wil dat de kwetsbare brommobielen van de provinciale wegen verdwijnen
VVN wil dat de kwetsbare brommobielen van de provinciale wegen verdwijnen
RTV Noord-Holland
Gepubliceerd op 22 nov 2013
Citaat
Veilig Verkeer Nederland wil dat de kwetsbare brommobielen van de provinciale wegen verdwijnen. Ze zijn namelijk te vaak betrokken bij dodelijke ongelukken http://www.rtvnh.nl/nieuws/126409/Bro...
Samen sterk in de hulpverlening!


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #343 Gepost op: 23 november 2013, 13:39:36
Citaat van: Bert65 link=msg=1221899 date=1385062820
Ik mag (vaak zelfs moet) de hele lengte van de invoegstrook gebruiken. Waarom laat je eerst ruimte over en rijd je daarna de ruimte weer dicht? Door dit soort acties krijg je onnodige remacties en een harmonicavorming bij het achteropkomend verkeer.

Zoals ik al aangaf, laat ik zoveel mogelijk ruimte open zodat men kan invoegen. Als iemand met nagenoeg aangepaste snelheid rustig naar voren rijdt over de invoeger, vind ik t allemaal prima. Die aso die met dubbele snelheid vooraan probeert te prakken, probeer ik er niet tussen te laten. Vraag en aanbod, waarbij er 2 schuld hebben  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #344 Gepost op: 23 november 2013, 14:40:18
Citaat van: Mattijs link=msg=1222350 date=1385210376
Zoals ik al aangaf, laat ik zoveel mogelijk ruimte open zodat men kan invoegen. Als iemand met nagenoeg aangepaste snelheid rustig naar voren rijdt over de invoeger, vind ik t allemaal prima. Die aso die met dubbele snelheid vooraan probeert te prakken, probeer ik er niet tussen te laten. Vraag en aanbod, waarbij er 2 schuld hebben  98uiye
Hoe aso die ander ook rijdt, door hem er niet tussen te laten ben jij wél diegeen die een gevaarlijke situatie creëert !
Die aso mag namelijk niet verder over de vluchtstrook waardoor, als hij moet stoppen, je wel een gevaarlijke situatie creëert voor de andere weggebruikers...  ::)
Beter hem ertussen laten en tot 10 tellen (of zoiets)...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #345 Gepost op: 23 november 2013, 22:48:28
Citaat van: Tony-cc link=msg=1222375 date=1385214018
Hoe aso die ander ook rijdt, door hem er niet tussen te laten ben jij wél diegeen die een gevaarlijke situatie creëert !
Die aso mag namelijk niet verder over de vluchtstrook waardoor, als hij moet stoppen, je wel een gevaarlijke situatie creëert voor de andere weggebruikers...  ::)
Beter hem ertussen laten en tot 10 tellen (of zoiets)...

Ik weet dat wat ik doe niet netjes is, is ook iets wat niet in mijn vaste patroon zit.

Gewoon bij een aantal merken en types auto een snelheidsbegrenzer monteren, zou al veel goed doen.  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #346 Gepost op: 25 november 2013, 16:05:05
Ik zie tegenwoordig op veel meer kruisingen met verkeerslichten dat de ontruimingstijd terug is gebracht naar 0 seconden? Is dat n.a.v. nieuwe inzichten? Ik lees op PKN alleen een kort regeltje dat die tijd inderdaad naar 0 seconden gaat, maar op de site van CROW kan ik er niks van terugvinden (wel dat er een nieuwe Richtlijn Ontruimingstijden verkeersregelinstallaties is).


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #347 Gepost op: 25 november 2013, 16:13:00
Citaat van: Frank. link=msg=1222891 date=1385391905
Ik zie tegenwoordig op veel meer kruisingen met verkeerslichten dat de ontruimingstijd terug is gebracht naar 0 seconden? Is dat n.a.v. nieuwe inzichten? Ik lees op PKN alleen een kort regeltje dat die tijd inderdaad naar 0 seconden gaat, maar op de site van CROW kan ik er niks van terugvinden (wel dat er een nieuwe Richtlijn Ontruimingstijden verkeersregelinstallaties is).
wat mij ooit is verteld door een gemeente ambtenaar is dat mensen weten dat ze speling hebben, dus ze dan maar door rood rijden, dus dan kan je het net zo goed niet doen. Slaat als een tang op een varken, maar goed.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #348 Gepost op: 25 november 2013, 16:30:42
Citaat van: Frank. link=msg=1222891 date=1385391905
Ik zie tegenwoordig op veel meer kruisingen met verkeerslichten dat de ontruimingstijd terug is gebracht naar 0 seconden? Is dat n.a.v. nieuwe inzichten? Ik lees op PKN alleen een kort regeltje dat die tijd inderdaad naar 0 seconden gaat, maar op de site van CROW kan ik er niks van terugvinden (wel dat er een nieuwe Richtlijn Ontruimingstijden verkeersregelinstallaties is).

Ontruimingstijden zijn heel vaak aan de ruime kant geweest. Met het lagere verkeersaanbod van vroeger, was dit ook geen probleem. Wegbeheerders vragen echter steeds vaker om hun regelingen te optimaliseren. Naast bijvoorbeeld het veranderen van de volgorde waarin de richtingen groen krijgen, is het verlagen van de ontruimingstijden daar ook een onderdeel van. Omdat het verkeer steeds drukker wordt, neemt de druk op de regelingen toe. Daarom is het vaak nodig om verkeerslichtenregelingen te optimaliseren om de doorstroming te bevorderen. Als je van een aantal richtingen de ontruimingstijden kan verlagen, scheelt dat al snel 10 seconden per cyclus (ronde dat iedere richting groen heeft gehad). En dat scheelt weer in de drukte.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #349 Gepost op: 29 november 2013, 00:44:31
Citaat van: Live link=msg=1222151 date=1385141092
VVN wil dat de kwetsbare brommobielen van de provinciale wegen verdwijnen
VVN wil dat de kwetsbare brommobielen van de provinciale wegen verdwijnen
RTV Noord-Holland
Gepubliceerd op 22 nov 2013
Vandaag valt er 1 dode omdat iemand met een brommobiel de provinciale weg op wil rijden.

Dode bij crash brommobiel  

Dwingeloo -
Een 80-jarige man is donderdagavond om het leven gekomen door een ongeluk in de buurt van het dorp waar hij woonde, het Drentse Lhee bij Dwingeloo. Het slachtoffer reed in een brommobiel. Toen hij de provinciale weg N855 wilde oprijden, werd hij geraakt door een auto. De bejaarde man overleed ter plekke.
 
De bestuurder van de auto raakte lichtgewond. De weg was enige tijd afgezet voor onderzoek.