Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #390 Gepost op: 23 februari 2015, 23:15:34
En dat roepen je kids alleen maar omdat ze dus in mijn ogen goed opgevoed zijn.
Zie wel meer van die fossielen dat soort fratsen uithalen en maar klagen over de jeugd dat ze zo veel fout doen.  :'( :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #391 Gepost op: 17 maart 2015, 16:40:41
Een nieuwe voor veiliger verkeer:Een kastje aan boord van het voertuig waar het rijbewijs ingestoken moet worden voordat men kan starten. Gefaseerd in te voeren met vrij stelling voor oude auto's. Voordelen:Rijbewijs ingevorderd bestuurder KAN niet eens meer verder. Men 'vergeet' nooit meer het rijbewijs mee te nemen.

Verder ben ik ook voorstander van mistachterlicht koppelen aan snelheid. Je rijd harder dan 50, gaat die automatisch uit. Immers, kun je harder dan 50 rijden heb je echt wel meer dan 50 meter zicht! Of een systeem dat je irritante PIEP krijgt als je je auto start met ingeschakeld mistachterlicht. Gaat pas uit als het word uitgeschakeld. Hoeveel mensen zijn er niet die een week of langer rondrijden met ingeschakeld mistachterlicht nadat het een dag wel nodig was!
Tevens maar 1 per auto. Voorkomt dan dat mensen denken dat je gaat remmen! (Al gebruik ik ze wel eens om klevers een kort schrikmoment te geven net zoals de middenbok van de motor, lol).


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #392 Gepost op: 17 maart 2015, 16:56:07
Citaat van: batoutofhell link=msg=1337735 date=1426606841
Een nieuwe voor veiliger verkeer:Een kastje aan boord van het voertuig waar het rijbewijs ingestoken moet worden voordat men kan starten. Gefaseerd in te voeren met vrij stelling voor oude auto's. Voordelen:Rijbewijs ingevorderd bestuurder KAN niet eens meer verder. Men 'vergeet' nooit meer het rijbewijs mee te nemen.
Want het alcoholslot werkt immers ook perfect.

Citaat van: batoutofhell link=msg=1337735 date=1426606841
Verder ben ik ook voorstander van mistachterlicht koppelen aan snelheid. Je rijd harder dan 50, gaat die automatisch uit. Immers, kun je harder dan 50 rijden heb je echt wel meer dan 50 meter zicht! Of een systeem dat je irritante PIEP krijgt als je je auto start met ingeschakeld mistachterlicht. Gaat pas uit als het word uitgeschakeld. Hoeveel mensen zijn er niet die een week of langer rondrijden met ingeschakeld mistachterlicht nadat het een dag wel nodig was!
Tevens maar 1 per auto. Voorkomt dan dat mensen denken dat je gaat remmen! (Al gebruik ik ze wel eens om klevers een kort schrikmoment te geven net zoals de middenbok van de motor, lol).
Ik ben het met je eens dat het onnodig gebruik van de mist voor- en achterlichten ergelijk zijn, maar de oplossing ligt niet in het automatisch uitschakelen bij hoge snelheid of een irritante piep.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #393 Gepost op: 17 maart 2015, 17:01:14
Citaat van: batoutofhell link=msg=1337735 date=1426606841
Een nieuwe voor veiliger verkeer:Een kastje aan boord van het voertuig waar het rijbewijs ingestoken moet worden voordat men kan starten. Gefaseerd in te voeren met vrij stelling voor oude auto's. Voordelen:Rijbewijs ingevorderd bestuurder KAN niet eens meer verder. Men 'vergeet' nooit meer het rijbewijs mee te nemen.
Hoe moet dit kastje het rijbewijs dan herkennen?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #394 Gepost op: 17 maart 2015, 17:25:31
Citaat van: Sylvester link=msg=1337744 date=1426608074
Hoe moet dit kastje het rijbewijs dan herkennen?

We hebben tegenwoordig toch het mooie plastic kaartje. Moet niet zo moeilijk zin om daar een chip op aan te brengen waar de categorieen op zitten. Kastje heeft een lezer en ziet dat ik B heb in de personenwagen die ik wil starten. Of C in de vrachtwagen.

En natuurlijk werkt dit niet voor de volle 100%. Criminelen kunnen gemakkelijk genoeg aan een valse komen. En je zult iets moeten verzinnen voor motorfietsen en brommers zonder kuip.  Maar je gaat in een hoop gevallen wel voorkomen dat de meneer of mevrouw gaat rijden terwijl het rijbewijs is ingevorderd. Maar het is ook een idee.