Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #50 Gepost op: 22 juni 2011, 13:26:06
Dat fietser meer mogen opvallen is een goed idee. Ze worden beschermt in de wet (naar mijn idee een totaal verouderd iets) maar doen totaal niet hun best om een voorbeeld verkeersdeelnemer te zijn.
In alle woongebieden 30km/h..mmm NL is bijna een en al woongebied hehe


sylvester1986

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 22 juni 2011, 16:32:24
In alle woongebieden 30 km/u zie ik niet zitten, want er zijn genoeg wegen bibeko waar je makkelijk 50 km/u kan rijden, dan zie ik het nut niet in om daar ook 30 km/u te rijden.
Iedereen hesjes aan is ook niet nodig, laten ze dat verplichten voor kids en laten ze dan ook maar iets doen aan goede verlichting.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #52 Gepost op: 22 juni 2011, 16:57:01
Iedereen hesjes aan is ook niet nodig, laten ze dat verplichten voor kids en laten ze dan ook maar iets doen aan goede verlichting.

Je kan het ook nog verder overdreven.
Citaat
Rokje in het verkeer gevaarlijk
AMSTERDAM -  De politie is je allerbeste vriend. Maar niet altijd. Iedere Nederlander weet dat de politie hier soms op vreemde zaken let en om de meest onbenullige 'vergrijpen' een bon uitschrijft.


 Jasmijn Rijcken is 'zeer gevaarlijk bezig' in New York. Nee, dan in New York. Daar werd een Nederlandse fietsster bijna op de bon geslingerd omdat.... zij een rokje droeg. En dat mag kennelijk niet in deze Amerikaanse metropool. Andere weggebruikers kunnen er immers door worden afgeleid, met alle gevolgen vandien. Dit overkwam Jasmijn Rijcken, die in New York was voor de Amsterdam Bike Show. Op het moment dat de dienstklopper haar gegevens noteerde, kwam hij erachter dat zij uit Nederland kwam. Zij wist hem te overtuigen dat dergelijke kleding in Nederland heel normaal is op een fiets en daarom bleef het bij een waarschuwing, maar zij diende een volgende keer wel een broek te dragen.

Jasmijn: "Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, totdat ik merkte dat hij echt kwaad werd. Hij vond dat ik buitengewoon gevaarlijk bezig was en daar zou ik een bekeuring voor krijgen. Ik wist werkelijk niet wat ik hoorde. Pas toen hij ontdekte dat ik niet uit de VS kwam, bedaarde hij enigszins. Ik mocht verder rijden, maar moest beloven volgende keer een broek aan te trekken."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10013339/__Rokje_in_het_verkeer_gevaarlijk__.html

Dit is dan weer typisch Amerikaans.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 22 juni 2011, 17:02:16
Het is altijd lachen met die preutse Amerikanen ;D


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #54 Gepost op: 22 juni 2011, 17:02:42
Inderdaad, het zou verboden moeten worden. Helemaal wanneer het lekker weer is buiten. Al dat vrouwenschoon..KAN ER NIET MEER TEGEN hehe.
Ach ja, Amerika hé :)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 22 juni 2011, 17:07:57
Dan zou dit veel ongelukken moeten veroorzaken ;D
30 naaktfietsers in Amsterdam
De foto's op de website kunnen als schokkend worden ervaren ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #56 Gepost op: 22 juni 2011, 17:11:00
Dan zou dit veel ongelukken moeten veroorzaken ;D
30 naaktfietsers in Amsterdam
De foto's op de website kunnen als schokkend worden ervaren ;D

De washandjes waren in de reclame. ;D ;D
Daar zie nou nooit fotomodelen aan meedoen. 998765


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #57 Gepost op: 22 juni 2011, 17:44:06
:o :o   die krijg ik een tijdje niet van mijn netvlies.... verdorie waarom ben ik toch ook zo nieuwschierig.... :-X


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #58 Gepost op: 22 juni 2011, 22:56:02
:o :o   die krijg ik een tijdje niet van mijn netvlies.... verdorie waarom ben ik toch ook zo nieuwschierig.... :-X

Hier ook: auw!!!


Even serieus: misschien moet de EU zich eerst eens met meer voor de hand liggende zaken gaan bezighouden mbt fietser-veiligheid. Bijvoorbeeld door er bij lidstaten op aan te dringen dat er (al dan niet vrijliggende) fietspaden worden gerealiseerd. In Nederland is dit heel goed geregeld, maar er zijn genoeg landen (ook in de EU, laat staan de VS) waar dat absoluut niet het geval is.

Alcoholverbod voor beginnende bestuurders vindt ik een prima zaak, mag van mij voor alle bestuurders ingevoerd worden. Hoewel een nullijn overigens niet haalbaar is omdat er enige marge moet zijn mbt het natuurlijke alcoholpercentage in je lichaam. Althans, dat heb ik mij laten vertellen (geen bron dus).
Senior GGP / Oost-Brabant


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #59 Gepost op: 22 juni 2011, 23:04:52
Dat van die verplichte hesjes is een vertaalfout. In een Engelse bron staat dat de EU het wil aanmoedigen, niet verplichten...

http://www.europarl.europa.eu/en/pressroom/content/20110620IPR21904/html/How-to-halve-road-accident-deaths-and-injuries-by-2020

High-visibility reflective vests should be carried in vehicles for all occupants, say MEPs. Cyclists, too, should be encouraged to wear helmets and reflective vests after nightfall, they add.