Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94881 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #240 Gepost op: 5 juli 2012, 19:07:17
Ik zie (veel) meer in de ''Amerikaanse'' signalering, wit/rood/blauw en véél herrie  998765

Ik zag er vanmiddag nog 1 die tussen het blauw op het dak ook wit aan had. Viel supergoed op.
Maar over dat geluid... dat mag dan wel veel meer zijn dan wat het nu is.

Ik weet het... ander topic.  ;D ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #241 Gepost op: 5 juli 2012, 19:10:19
Niet normaal. Mijn nicht is soms ook makkelijk als ik even met haar en de kleine wegga. De kleine (5) gaat gewoon in het stoeltje en anders ga je maar lopen. Argument van haar: "Ik betaal de boete dan wel."
De boete is het ergste nog niet. Ik moet er niet aan denken dat ik iets op mijn geweten heb.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #242 Gepost op: 5 juli 2012, 19:24:55
Niet normaal. Mijn nicht is soms ook makkelijk als ik even met haar en de kleine wegga. De kleine (5) gaat gewoon in het stoeltje en anders ga je maar lopen. Argument van haar: "Ik betaal de boete dan wel."
De boete is het ergste nog niet. Ik moet er niet aan denken dat ik iets op mijn geweten heb.

De smiley's de ik erbij gezet heb zeggen genoeg.
Als ik in woord hierneer moet zetten wat ik er werkelijk van denk dan zijn de rapen nog niet gaar!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #243 Gepost op: 11 juli 2012, 21:03:45
Ik zat zo te denken. In de Randstad is het vaak druk en hangt de snelweg vol met matrixborden, kan er dan geen apparaat in hulpverleningsvoertuigen komen die een matrixbord kan beïnvloeden?
Zodat je bijvoorbeeld onderstaande krijgt?

Blauwe pijl links of rechts wijzend, afgewisseld met vrijmaken spoedgeval of iets in deze richting?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #244 Gepost op: 11 juli 2012, 21:26:30
Ik zat zo te denken. In de Randstad is het vaak druk en hangt de snelweg vol met matrixborden, kan er dan geen apparaat in hulpverleningsvoertuigen komen die een matrixbord kan beïnvloeden?
Zodat je bijvoorbeeld onderstaande krijgt?

Blauwe pijl links of rechts wijzend, afgewisseld met vrijmaken spoedgeval of iets in deze richting?

Ik vind het een geweldig idee. Ben benieuwd wat de mensen van blauw-blauw ervan vinden.
(mooie plaatjes ook, Sylvester!)  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #245 Gepost op: 11 juli 2012, 21:27:13
Creatief met Paint he ;D

Het idee is dat dus ook van voren duidelijk is dat er een prio 1 voertuig aankomt (voor mensen die niet spiegelen) en die pijl geeft zelfs een mogelijkheid waar je heen moet. Door dat het afwisselt (Blauwe pijl en vrijmaken spoedgeval) is ten alle tijden duidelijk dat er iets gebeurd. Tenzij je niet spiegelt en niet op de matrixborden kijkt, dan heb je er niks aan.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #246 Gepost op: 11 juli 2012, 21:29:18
Creatief met Paint he ;D

[offtopic]
Ik heb nog wat ander schilderwerk voor je als je zo goed bent met Paint!!  098uo
[ontopic]
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #247 Gepost op: 11 juli 2012, 21:35:16
Ik vind het een geweldig idee. Ben benieuwd wat de mensen van blauw-blauw ervan vinden.

Als wij, Verkeersdienst A-A, met spoed over de (auto)snelweg moeten met bijv. een spoedbegeleiding en het is druk dan vragen wij via de meldkamer een rood kruis aan. 9 van de 10 keer krijgen we dat dan ook van RWS.

Het idee wat jullie beschrijven klikt ansich goed. Ben alleen bang hoe we dat in de praktijk moeten zien als ik daar met 150+ aankom rijden. Dan moeten er goed sensoren/ontvangers zijn om zo snel te kunnen schakelen/reageren.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #248 Gepost op: 11 juli 2012, 21:36:55
Ik vind het een geweldig idee. Ben benieuwd wat de mensen van blauw-blauw ervan vinden.
(mooie plaatjes ook, Sylvester!)  O0

Bij de wijze woorden van Skippy sluit ik mij graag aan.
Op het 1e gevoel denk ik dat het vanuit een auto niet haalbaar is om matrixen te beïnvloeden maar vanuit de Verkeerscentrale wel.
Lijkt mij een kwestie van modernere matrix ophangen eventueel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #249 Gepost op: 11 juli 2012, 21:40:06
Als wij, Verkeersdienst A-A, met spoed over de (auto)snelweg moeten met bijv. een spoedbegeleiding en het is druk dan vragen wij via de meldkamer een rood kruis aan. 9 van de 10 keer krijgen we dat dan ook van RWS.

Het idee wat jullie beschrijven klikt ansich goed. Ben alleen bang hoe we dat in de praktijk moeten zien als ik daar met 150+ aankom rijden. Dan moeten er goed sensoren/ontvangers zijn om zo snel te kunnen schakelen/reageren.

Technisch gezien zou het mogelijk moeten zijn. De palen hebben een locatie (GPRS-punt). Als jij ook een GPRS-baken/zender bent dan zou in principe b.v. een 2 kilometer voor jou uit de signalering kunnen werken zoals Sylvester aangeeft. Achter je treedt de normale werking van de signalering weer in.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.