Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94787 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2010, 15:54:27
Zouden de eisen voor het behalen van een rijbewijs misschien hoger moeten liggen? Of misschien anders i.p.v. hoger?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 5 september 2010, 19:56:00
@Jerommeke
Waar laten we al die auto's als we ze van de weg halen? Wel een zeer goed idee overigens waar ik zeker voor ben.

Zowel in Amerika als in Engeland hebben ze de speciale ''in-pound area's'', anders gewoon bij de berger ....

Zouden de eisen voor het behalen van een rijbewijs misschien hoger moeten liggen? Of misschien anders i.p.v. hoger?

Hoe zat het ook al weer met een kunstje ? Dat kunstje kun je (bijna) iedereen leren, alleen het vasthouden lukt bijna niemand  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #12 Gepost op: 5 september 2010, 20:12:11
@Jerommeke
Waar laten we al die auto's als we ze van de weg halen? Wel een zeer goed idee overigens waar ik zeker voor ben.
Ik heb mijn roots in Montenegro, en als ze daar 20 auto's van hetzelfde type hebben ingenomen, worden deze gespoten in het wit, met politiestriping en groot POLICIJA erop. Zwaailicht erop, en scheelt weer in aanschafkosten. Echter de rechter bepaald of de auto tijdelijk wordt ingenomen (dus eigenaar krijgt'm nog terug) of permanent (eigenaar krijgt'm dus niet terug). Waar hier in nederland alles naar Domeinen of de sloop gaat, wordt het daar gewoon hergebruikt.

En ze nemen daar overigens geen Suzuki Alto's of VW Polo's in, maar denk maar aan autos van >20k (Audi A serie, BMW's, MB's...) Interesseert de politie helemaal niets.

Mijn bijdrage:
  • Voer een 10 jaarlijks rijexamen in, en boven de 65 een 5 jaarlijks rijexamen.

Als je weet wat er nu al voor wachtlijsten staan... Maar een medische keuring (zoals volgens mij nu ook al gebeurd) kan wel. Ook na een maximum aantal boetes (en dan niet van 4 km/u te hard) binnen een bepaalde tijd opnieuw examen doen (en zelf betalen) lijkt me wel wat. Als je die niet haalt a.s. 5 jaar niet meer opnieuw mag afrijden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 5 september 2010, 23:24:52
Veiliger verkeer.........

Nederland is op 1 land na het meest verkeersveilige land ter wereld. Ieder jaar neemt het aantal verkeersdoden af.

Er is maar 1 manier om het verkeer NOG veiliger te maken, en dat is de enige zwakke schakel uit het verkeer te halen : de mensch.

En dat is de toekomst, computer gestuurde auto's waarbij het menselijke element geen invloed meer heeft...  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 6 september 2010, 01:38:01
zoals ik al zei: inkomensafhankelijke verkeersboetes, dat ook mensen die geld genoeg hebben een bekeuring gaan merken in hun welgevulde portemonnee.

Henk


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #15 Gepost op: 6 september 2010, 12:55:01
Veiliger verkeer.........

Nederland is op 1 land na het meest verkeersveilige land ter wereld. Ieder jaar neemt het aantal verkeersdoden af.

Er is maar 1 manier om het verkeer NOG veiliger te maken, en dat is de enige zwakke schakel uit het verkeer te halen : de mensch.

En dat is de toekomst, computer gestuurde auto's waarbij het menselijke element geen invloed meer heeft...  ;)

Heel goed.... O0  en het is al dichterbij dan je denkt !!!

Krijgt het Min. van Fin. wel een nog groter tekort........wat wordt de volgende melkkoe, je eigen woning???
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2010, 13:07:12
Heel goed.... O0  en het is al dichterbij dan je denkt !!!

Krijgt het Min. van Fin. wel een nog groter tekort........wat wordt de volgende melkkoe, je eigen woning???

Dat zei toch iemand hier? Het grootse probleem zit tuseen de pedalen en het stuur?  O0

Dan gaat misschien iedereen eens meer belasting betalen om dat tekort op te vullen en niet alleen de auto rijder.
Maar je kan ook natuurlijk ook belasting op de kastjes heffen. Dan betaalt ook de rijke weer net zo veel belasting als iemand die het niet zo breed heeft in het kader van de anti-nivilering.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 6 september 2010, 14:06:10
zoals ik al zei: inkomensafhankelijke verkeersboetes, dat ook mensen die geld genoeg hebben een bekeuring gaan merken in hun welgevulde portemonnee.

Henk

Voor!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 6 september 2010, 14:38:50


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 6 september 2010, 17:24:59
Voor!

Wie raken er het meest betrokken bij verkeersongevallen?

Volgens mij worden de ''rijken'' al genoeg belast,
Veel geld en tijd stoppen in een opleiding, veel werken, inkomensbelasting, onroerend goed belasting, wegenbelasting en noem maar op.
Logisch dat zij meer verdienen als mensen die niet/laag geschoold zijn, niet kunnen/willen werken etc.

Op een of andere manier kom ik op straat veel meer ''gewoon'' volk tegen (wat schijnbaar meer moeite moet doen om een bekeuring te betalen), welke een bekeuring krijgen dan het ''rijke'' volk. Volgens mij kun je (als je elk dubbeltje zes keer om moet draaien) ook nadenken dat een bekeuring van 160,- wel heel erg veel geld is en dat je dus het risico niet moet lopen.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, mensen die je elke dag op schrijft omdat ze gewoonweg weigeren om een gordel om te doen of die elke dag hun auto fout parkeren...
Jammer dan, die krijgen dezelfde bekeuring, echter na een keer of 10 merken ze het toch en gaat het toch zonde van het geld worden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !