Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 7 oktober 2011, 13:51:01
Iemand ondertussen nog nieuwe ideeën?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #61 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:36:06
Iemand ondertussen nog nieuwe ideeën?

Allemaal veel en veel dichter bij huis gaan werken, liefst loop / fietsafstand.  098uo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:40:41
Dat wil ik ook, maar helaas zijn veel banen toch verder weg :'(


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #63 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:41:53
Dan dichter bij baan gaan wonen  ::)

Weet ik, is te duur  >:(
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #64 Gepost op: 11 oktober 2011, 21:11:39
Het verkeer kan erg veilig zijn, alleen dan moet elke bestuurder 'de kop erbij' hebben. Niet bellen, niet kaartlezen, niet friemelen aan telefoon of TomTom, maar hand(en) aan het stuur en een goede focus op de weg. Veel ongevallen gebeuren door onoplettendheid, doordat mensen niet met het verkeer bezig zijn maar met andere zaken. Wanneer de bestuurder gefocust is, zal het aantal ongevallen door onoplettendheid enorm afnemen.

Zo'n slogan voor het milieu (een beter milieu begint bij jezelf) geldt ook voor het verkeer: een veiliger verkeer begint bij jezelf.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 22 oktober 2011, 15:39:50
Zuid-Limburg is proeftuin voor nieuwe flitspaal

Op de site van L1 staat dat het Landelijk Parket Team Verkeer en het verkeershandhavingsteam van de politie zo ervaring willen opdoen met dit voor ons land nieuwe middel in de strijd tegen hardrijders. De mobiele paal die controleren op verschillende plekken makkelijker maakt, zorgde er in Zwitserland voor dat automobilisten op bepaalde trajecten langzamer gingen rijden. Bestuurders die worden geflitst, krijgen geen bekeuring. Ze ontvangen thuis een vragenlijst.
De paal staat momenteel in Valkenburg. De proef duurt nog twee maanden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10771578/__Mobiele__flitspaal__.html?sn=binnenland,buitenland


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #66 Gepost op: 4 november 2011, 11:49:55
Een bijdrage:

- Afschaffen van het rijbewijs en net als in alle andere landen een rijvergunning invoeren. Vergunningen zijn veel makkelijker in te trekken en aan het verstrekken ervan zijn eisen te stellen
- verkeerslichten alleen in de spits aanzetten voor verkeersregulering. Mensen leren dan ook weer de verkeersregels te hanteren
- zoveel mogelijk verkeerslichten vervangen voor rotondes, fietstunnels/ - bruggen e.d.
- voetgangers lichten vervangen voor het engelse systeem van knipperbollen (branden = veilig/ knipper = uitkijken)
- eisen voor rijles instructeurs verzwaren, nu kan iedereen met een rijbewijs (zelfs een beginnersrijbewijs) rij-instructeur worden.
- handhaving bij 1 instantie leggen (de politie) en niet bij verschillende instanties (CBR/ RDW/ belastingdienst/ IVW en weet ik wat nog meer)
- afschaffen van de sterke/ zwakke verkeersdeelnemer regel. Fietsers moeten hen verantwoordelijkheid weer leren.
- verlichting overdag verplichten ook voor fietsers e.d.
- motorrijkleding verplichten net als de autogordel
- R545 vervangen voor een artikel waarin staat "met andere handelingen bezig zijn dan die handelingen die noodzakelijk zijn voor het deelnemen aan het verkeer" (ofzo iets dergelijks)
- koppeling van alle kentekenregisters in Europa, dat maakt controle van en handhaving voor buitenlandse voertuigen (mn bulgaren/ roemen etc) ook mogelijk
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #67 Gepost op: 6 november 2011, 12:16:38
- verlichting overdag verplichten ook voor fietsers e.d.
Goed idee. Alleen snap ik het verlichting overdag voor fietsers-deel niet. Met zo'n ledlampje als ik heb zie je mij overdag niet beter of slechter? En het kost alleen batterijen...

Wel mag de politie wat mij betreft nu de donkere dagen zijn aangebroken op bepaalde punten wel een controlelocatie inrichten, en iedereen met niet-ingeschakelde verlichting of kapotte verlichting direct een PV en niet eerder weg voordat van beide kanten het gewenste licht komt.
Voor, en achter verlichting en remlichten. Het is te zot voor woorden hoeveel mensen nu nog met stadslichten, geen lichten, of halve verlichting rijden...


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #68 Gepost op: 6 november 2011, 13:13:12
Dat van die verlichting, vind ik toch vreemd....

Wat is er mis met de "good old" dynamo?
(geen batterij of accu nodig)

Verder: dat van dat Rijbewijs vind ik wel een leuke, wat ik zelf ook zou zeggen: jaarlijkse theorie toets, bijvoorbeeld via een uitnodiging per persoon, bij een groot aantal benzinestations komt dan een desktop computer waar je in een kwartier tijd een bepaald aantal (standaard/verkeersregels/borden etc) vragen moet beantwoorden, de vragen + antwoorden krijg je na afloop geprint, en je score wordt vervolgens genoteerd, elk jaar zo'n toets, en na 5 jaar moet je bijvoorbeeld minimaal 250% hebben gescoord. (elk jaar 50% van de vragen goed?)

Daarmee krijg je niet gelijk bij "een slechte dag" een negatief effect, maar krijg je wel dat men alert blijft op de verkeersregels die veranderd zijn, zorgt voor educatie etc...

Goed idee. Alleen snap ik het verlichting overdag voor fietsers-deel niet. Met zo'n ledlampje als ik heb zie je mij overdag niet beter of slechter? En het kost alleen batterijen...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #69 Gepost op: 6 november 2011, 13:30:43
Allemaal veel en veel dichter bij huis gaan werken, liefst loop / fietsafstand.  098uo

Helaas zijn er werkgevers die vestigingen sluiten en het personeel wat niet ontslagen wordt moet dan daar heen.
en er zijn werkgevers die willen dat je om de 3 jaar naar een andere functie gaat, vaak houd dit ook in op een andere locatie.

Dus is het niet mogelijk dat men veel en veel dichter bij huis gaat / kan werken

en daarnaast blijkt dat men vind dat je (een) kind(eren) niet moet laten verhuizen ivm vriendjes, school, verenigingen e.d is verhuizen dus geen optie