Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94905 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #90 Gepost op: 6 november 2011, 20:28:11
jaarlijkse theorie toets, bijvoorbeeld via een uitnodiging per persoon, bij een groot aantal benzinestations komt dan een desktop computer waar je in een kwartier tijd een bepaald aantal (standaard/verkeersregels/borden etc) vragen moet beantwoorden.......
Daarmee krijg je niet gelijk bij "een slechte dag" een negatief effect, maar krijg je wel dat men alert blijft op de verkeersregels die veranderd zijn, zorgt voor educatie etc...

Leuk idee! Helaas zullen idd spieken/ voorzeggen en de mobiele communicatiemiddelen van tegenwoordig wat betreft het doen van een test op een tankstation roet in het eten gooien. Maar beetje brain stormen voor een oplossing kan geen kwaad. De rest  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #91 Gepost op: 6 november 2011, 20:56:45
Misschien is dynamische verkeersdrempels ook nog wel een optie die kan worden meegenomen. Heb ze in de praktijk getest en het werkt echt in mijn ogen. Deze zijn zo in te stellen dat hulpdiensten met OGS er geen last van hebben.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #92 Gepost op: 6 november 2011, 21:35:31
Misschien is dynamische verkeersdrempels ook nog wel een optie die kan worden meegenomen. Heb ze in de praktijk getest en het werkt echt in mijn ogen. Deze zijn zo in te stellen dat hulpdiensten met OGS er geen last van hebben.
Van een hele stad een voetgangersgebied maken dmv pollers  >:D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #93 Gepost op: 6 november 2011, 21:35:51
Misschien is dynamische verkeersdrempels ook nog wel een optie die kan worden meegenomen. Heb ze in de praktijk getest en het werkt echt in mijn ogen. Deze zijn zo in te stellen dat hulpdiensten met OGS er geen last van hebben.

Dat is een aantal jaren geleden ook al eens geopperd geloof ik. Maar helaas zie je ze nog niet in den lande.
Zo zat ik ook al aan rotondes te denken met een dergelijke voorziening dat hulpdiensten deze gewoon rechtdoor kunnen nemen. Ook dus met obstakels (dynamisch) waardoor de rotonde normaal zijn functie behoudt maar bij hulpdiensten met OGS een kruising wordt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #94 Gepost op: 6 november 2011, 21:44:14
Van een hele stad een voetgangersgebied maken dmv pollers  >:D

Zou eerder grote steden gedeeltelijk op slot gooien. En alleen bewoners, leveranciers, taxi enz toegang geven. Kijk bv naar Amsterdam. Er rijdt van alles rond in het centrum dat makkelijk kan parkeren in een van de grote P + R locaties(Sloterdijk, Amsterdam Arena). Voor 7 euro koop je een kaartje en daarbij krijg je nog een gratis metro kaartjes. Ook het vervoer van goederen kan makkelijk met de metro cq tram. In de nachtelijke uren worden de rails toch niet gebruikt.

Grote vrachtwagens zijn onveilig in de binnenstad, vervuilen de boel, en door hun gewicht maken ze schade aan wegen, bruggen en gebouwen. Ook toeristen en dagjes mensen kun je beter buiten de stad laten parkeren. Sneller en veiliger.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #95 Gepost op: 6 november 2011, 22:01:20
De gemiddelde bestuurder leert zich zelf heel veel dingen af, als de politie hierop moet handhaven    dan mag er heel wat politie bij komen op de weg.  (dat geldt ook voor de zelf verzonnen regels)

Ik bedoel te zeggen, dat de politie in 2 delen geknipt zou moeten worden, 1 deel zoals het nu werkt, en 1 deel puur voor verkeer/vervoer.
Dat die agenten of personen die nu als struikrover met een lasergame bezig zijn, of een radarsetje aan het opstellen zijn, laat die de verkeersovertreders opsporen en aanspreken (Dus niet flitsen en de boete 12 weken later thuisbezorgen, daar leer je niets van!)....

Ik wil gewoon meer mensen (agenten) op straat die zich rijdend met het verkeer bezig houden... (of zet wat mij betreft weer een agent op elke (zeer) grote kruising, om het verkeer bij te sturen/te corrigeren... (net als vroeger);-)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #96 Gepost op: 6 november 2011, 22:02:33
Zou eerder grote steden gedeeltelijk op slot gooien. En alleen bewoners, leveranciers, taxi enz toegang geven. Kijk bv naar Amsterdam. Er rijdt van alles rond in het centrum dat makkelijk kan parkeren in een van de grote P + R locaties(Sloterdijk, Amsterdam Arena). Voor 7 euro koop je een kaartje en daarbij krijg je nog een gratis metro kaartjes. Ook het vervoer van goederen kan makkelijk met de metro cq tram. In de nachtelijke uren worden de rails toch niet gebruikt.

Grote vrachtwagens zijn onveilig in de binnenstad, vervuilen de boel, en door hun gewicht maken ze schade aan wegen, bruggen en gebouwen. Ook toeristen en dagjes mensen kun je beter buiten de stad laten parkeren. Sneller en veiliger.

Voor de vrachtwagens hadden ze vrachttrams bedacht, ik zag ze een tijdje in de buurt van Oud Zuid, maar als ik me niet vergis is dit geschrapt door gedoe tussen investeerders en de gemeente.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #97 Gepost op: 7 november 2011, 00:09:05
Tja steden op slot gooien is in de praktijk geen optie, kost de stad veel te veel geld. Aantrekkelijk maken van P+R ja! Mooi voorbeeld is Groningen.
Politie opdelen in 2 delen doen we in Amsterdam eigenlijk al voor verkeer: Noodhulp (Of te wel wachten tot er wat gebeurd) en back-up (handhaving en controle). Mijn mening is dat het niet echt werkt als je daarnaast nog allerlei andere teams in leven houd (teamverkeer (de flitsers), OTD (controles)), erg inefficiënt is en capaciteit verspillend.

Eigenlijk is het net als afval... hoe meer je het scheid hoe langer je bezig bent. Soms moet je zaken samen houden en middels automatisering scheiden. Sneller en efficiënter!

Meer mensen op straat? Minder draaiboeken maken, minder brigadiers en ip's die plannen maken voor die ander-halve (hoofd) agent die op straat is. Eisen stellen dat men minstens 60% van de tijd op straat door brengt. Soort straat quotum hihi
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #98 Gepost op: 7 november 2011, 00:19:23
Tja steden op slot gooien is in de praktijk geen optie, kost de stad veel te veel geld. Aantrekkelijk maken van P+R ja! Mooi voorbeeld is Groningen.
Politie opdelen in 2 delen doen we in Amsterdam eigenlijk al voor verkeer: Noodhulp (Of te wel wachten tot er wat gebeurd) en back-up (handhaving en controle). Mijn mening is dat het niet echt werkt als je daarnaast nog allerlei andere teams in leven houd (teamverkeer (de flitsers), OTD (controles)), erg inefficiënt is en capaciteit verspillend.

Eigenlijk is het net als afval... hoe meer je het scheid hoe langer je bezig bent. Soms moet je zaken samen houden en middels automatisering scheiden. Sneller en efficiënter!

Meer mensen op straat? Minder draaiboeken maken, minder brigadiers en ip's die plannen maken voor die ander-halve (hoofd) agent die op straat is. Eisen stellen dat men minstens 60% van de tijd op straat door brengt. Soort straat quotum hihi

Als je die op heft, wat trouwens met het RPVV niet gaat lukken. Die club wordt namelijk betaald door het LPTV. Ga jij dan een deel van de 86 uur p/wk in een flitsauto zitten.
Het RPVV werkt op contractbasis voor het LPTV.


OTD is iets specifieks Amsterdams en heeft ook geen lang leven meer heb ik gehoord. Tot uiterlijk 2015.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #99 Gepost op: 7 november 2011, 00:22:33
of zet wat mij betreft weer een agent op elke (zeer) grote kruising, om het verkeer bij te sturen/te corrigeren...

Ik kwam vanavond meerdere grote kruispunten tegen  als je ziet hoeveel mensen de richting-aanwijzers niet gebruiken (of verkeerd)  dat lijkt me bijna niet te doen om die mensen hierop aan te spreken en eventueel een bekeuring voor te geven voor die ene agent.

Of zal men dan wel "opeens" weten hoe het ook al weer zat met bijv. de richting-aanwijzer......   8)    
Zelf denk ik dat ongeveer minder dan die helft het "opeens" weer weet, maar dat er zat mensen zijn die het echt niet meer weten.