Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94834 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #130 Gepost op: 9 november 2011, 10:43:13
Dat ligt er nog maar aan, immers ben je verplicht zoveel mogelijk rechts te houden...

Ondanks het beeld wat misschien is ontstaan doe ik dat ook braaf.  :) Alleen is "zoveel mogelijk rechts houden" iets subjectiever als een keiharde snelheids overtreding.

Maar genoeg over mijn rijstijl  998765

BOT

1) Voertuigen met camera's uitrusten, zodra asociaal rijgedrag wordt opgenomen, dit overhandigen aan de politie voor verdere afhandeling.

2) Sensoren die zorgen voor een goede onderlinge afstand, waar ik dan meteen dankbaar gebruik van zal maken, omdat je dan wél kan invoegen als het nodig is  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #131 Gepost op: 9 november 2011, 11:02:38
Laten we alle "eigen rechters" van de weg halen. Houd je aan de verkeersregels die er gelden, laat het beoordelen van de rijstijl van andere over aan de politie.
                                                                               98uiye
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #132 Gepost op: 9 november 2011, 12:16:38
Ondanks het beeld wat misschien is ontstaan doe ik dat ook braaf.  :) Alleen is "zoveel mogelijk rechts houden" iets subjectiever als een keiharde snelheids overtreding.

Maar genoeg over mijn rijstijl  998765

BOT

1) Voertuigen met camera's uitrusten, zodra asociaal rijgedrag wordt opgenomen, dit overhandigen aan de politie voor verdere afhandeling.

2) Sensoren die zorgen voor een goede onderlinge afstand, waar ik dan meteen dankbaar gebruik van zal maken, omdat je dan wél kan invoegen als het nodig is  0098

1)Goed idee, dan hoop ik eens achter je te zitten als je weer asociaal onnodig links blijft hangen waardoor je een file creërt, aangezien je de Vmax op je autokilometerteller gebruikt, waardoor je met een werkelijke snelheid van 105 tot 110 km/u rijdt.
Het probleem van niet weer kunnen invoegen creër je eigenlijk zelf door onnodig links te blijven hangen.

Laten we alle "eigen rechters" van de weg halen. Houd je aan de verkeersregels die er gelden, laat het beoordelen van de rijstijl van andere over aan de politie.
                                                                               98uiye

Dat is inderdaad de taak van de (verkeers)politie en niet van associale eigen rechters zoals mattijs.
Want zelfs de verkeerspolitie gaat zo mogelijk naar rechts als ze aan het surveilleren zijn


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #133 Gepost op: 9 november 2011, 13:57:11
1)Goed idee, dan hoop ik eens achter je te zitten als je weer asociaal onnodig links blijft hangen waardoor je een file creërt, aangezien je de Vmax op je autokilometerteller gebruikt, waardoor je met een werkelijke snelheid van 105 tot 110 km/u rijdt.
Het probleem van niet weer kunnen invoegen creër je eigenlijk zelf door onnodig links te blijven hangen.

Dat is inderdaad de taak van de (verkeers)politie en niet van associale eigen rechters zoals mattijs.
Want zelfs de verkeerspolitie gaat zo mogelijk naar rechts als ze aan het surveilleren zijn

Ik geloof dat er nu wel een beetje een verkeerd beeld ontstaat over mijn rijstijl  ^-^

Zomaar een paar voorbeelden van mijn rijstijl  :)
Bij invoegend vrachtverkeer, zal ik bijvoorbeeld netjes plaats maken als het kan, als ik met caravan rijdt en word ingehaald, sein ik netjes dat ze aan me voorbij zijn. Bij pechgevallen op de vluchtstrook schuif ik baantje naar rechts als de mogelijkheid er is. Sterker nog, als ik kans zie wil ik ook nog wel stoppen om hulp aan te bieden.

Overigens zal ik niet vooraan in de file rijden, want dan maak ik zeker wel plaats. Waar ik het steeds over heb is netjes met de flow meerijden, dan nog zijn er coureurs die menen dat ik wel even tussen die vrachtwagens naar rechts kan, zodat zij een plekje kunnen opschuiven. Als ik dat dan al doe en daarna aangeef weer naar rechts te willen, geeft niemand thuis, daarom blijf ik dus netjes in het lint auto's rechts rijden, totdat er ingehaald is wat er ingehaald kan worden.
Daarnaast ben ik nog nooit aangehouden/beboet voor teveel rechts rijden  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #134 Gepost op: 9 november 2011, 15:47:21
Ik geloof dat er nu wel een beetje een verkeerd beeld ontstaat over mijn rijstijl  ^-^

Zomaar een paar voorbeelden van mijn rijstijl  :)
Bij invoegend vrachtverkeer, zal ik bijvoorbeeld netjes plaats maken als het kan, als ik met caravan rijdt en word ingehaald, sein ik netjes dat ze aan me voorbij zijn. Bij pechgevallen op de vluchtstrook schuif ik baantje naar rechts als de mogelijkheid er is. Sterker nog, als ik kans zie wil ik ook nog wel stoppen om hulp aan te bieden.

Overigens zal ik niet vooraan in de file rijden, want dan maak ik zeker wel plaats. Waar ik het steeds over heb is netjes met de flow meerijden, dan nog zijn er coureurs die menen dat ik wel even tussen die vrachtwagens naar rechts kan, zodat zij een plekje kunnen opschuiven. Als ik dat dan al doe en daarna aangeef weer naar rechts te willen, geeft niemand thuis, daarom blijf ik dus netjes in het lint auto's rechts rijden, totdat er ingehaald is wat er ingehaald kan worden.
Daarnaast ben ik nog nooit aangehouden/beboet voor teveel rechts rijden  998765

Rij jij dan in Engeland aangezien je rechts inhaalt vrachtwagens naar rechts laat invoegen, en een boete voor teveel rechts rijden in Nederland zul je ook niet zo snel krijgen aangezien dat een wettelijke plicht is.  ;)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #135 Gepost op: 9 november 2011, 15:53:59
Rij jij dan in Engeland aangezien je rechts inhaalt vrachtwagens naar rechts laat invoegen, en een boete voor teveel rechts rijden in Nederland zul je ook niet zo snel krijgen aangezien dat een wettelijke plicht is.  ;)

oeps  ::)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #136 Gepost op: 9 november 2011, 17:23:36
Voordat we ieders rijgedrag persoonlijk gaan beoordelen, weer even een ideetje:

Gelijk aan het A rijbewijs, een rijbewijs "in stappen". Dus een voertuigbeheersingsexamen en een examen verkeersdeelname. Daarnaast ook een beperking van het vermogen voor beginnende bestuurders gedurende de eerste 5 jaar, ook zoals het a rijbewijs


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #137 Gepost op: 10 november 2011, 01:25:37
Voordat we ieders rijgedrag persoonlijk gaan beoordelen, weer even een ideetje:

Gelijk aan het A rijbewijs, een rijbewijs "in stappen". Dus een voertuigbeheersingsexamen en een examen verkeersdeelname. Daarnaast ook een beperking van het vermogen voor beginnende bestuurders gedurende de eerste 5 jaar, ook zoals het a rijbewijs

Ik moest je bericht ff goed lezen TDMdR, maar daarna... waarom eigenlijk niet? Ooit is het voor een rijbewijs A met een reden ingevoerd dus waarom zouden we het niet gelijk trekken voor alle rijbewijzen? Een beetje naar het idee van het franse A-stickerrijbewijs. En dat in combinatie met mijn idee> geen rijbewijs maar rijvergunning met als voorwaarde: elk jaar zonder brokken = een jaar verder rijden  0098 tot de 5 jaar erop zitten  O0

Ik zeg doen! (hihi met dank aan de NEM)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #138 Gepost op: 10 november 2011, 05:07:50
Voordat we ieders rijgedrag persoonlijk gaan beoordelen, weer even een ideetje:

Gelijk aan het A rijbewijs, een rijbewijs "in stappen". Dus een voertuigbeheersingsexamen en een examen verkeersdeelname. Daarnaast ook een beperking van het vermogen voor beginnende bestuurders gedurende de eerste 5 jaar, ook zoals het a rijbewijs

Dat is idd helemaal nog niet zo'n gek idee, denk ik.
Misschien kunnen we er dan net als vele andere europeesche landen ook een L-bordje bij doen. Iedereen kan dan zien dat het om en BB gaat.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #139 Gepost op: 10 november 2011, 05:23:21
Voordat we ieders rijgedrag persoonlijk gaan beoordelen, weer even een ideetje:

Gelijk aan het A rijbewijs, een rijbewijs "in stappen". Dus een voertuigbeheersingsexamen en een examen verkeersdeelname. Daarnaast ook een beperking van het vermogen voor beginnende bestuurders gedurende de eerste 5 jaar, ook zoals het a rijbewijs

Wat ik mij nu zit af te vragen en niet zo snel kan vinden. Heeft dit ook daadwerkelijk geleid tot minder verkeersslachtoffers in die categorie. Want daar is het uiteindelijk voor in het leven geroepen.

Als dit daadwerkelijk zo is, heb je iig voldoende fundament om het door te trekken naar de overige rijbewijzen of iig naar categorie B.

Voor C/D zou je kunnen zeggen met moet eerst zoveel jaar aantoonbare rijervaring bezitten of eerst alleen een motorwagen/bakwagen.