Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #150 Gepost op: 11 november 2011, 10:22:54
Dat is deels zo in België: daar kunnen de boetes voor niet-handsfree bellen oplopen tot ver boven de 1000 euro en zelfs een invordering van het rijbewijs. Maar dan pleit ik toch meer voor een boete systeem waarbij de hoogte van de boete afhankelijk is van het inkomen. Dan mag die bestuurder in de porsche (dit is geen reclame) lekker 1000 euro betalen, en opa in zijn daf 66 maar 100 euro (ooit een daf met karkit gezien??)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #151 Gepost op: 11 november 2011, 10:29:38
Dat is deels zo in België: daar kunnen de boetes voor niet-handsfree bellen oplopen tot ver boven de 1000 euro en zelfs een invordering van het rijbewijs. Maar dan pleit ik toch meer voor een boete systeem waarbij de hoogte van de boete afhankelijk is van het inkomen. Dan mag die bestuurder in de porsche (dit is geen reclame) lekker 1000 euro betalen, en opa in zijn daf 66 maar 100 euro (ooit een daf met karkit gezien??)

Inkomens afhankelijk  :o. Laat ze het niet horen in Den Haag dan gaan er politici op de schop in de lobby-ing van alle grootverdieners  98uiye

Voor wat betreft het dafje:
http://www.halfords.nl/shop/multimedia/handsfree/103412  998765

Ik heb hem ook in mijn auto en volstaat prima.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #152 Gepost op: 11 november 2011, 19:32:44
Dat is deels zo in België: daar kunnen de boetes voor niet-handsfree bellen oplopen tot ver boven de 1000 euro en zelfs een invordering van het rijbewijs. Maar dan pleit ik toch meer voor een boete systeem waarbij de hoogte van de boete afhankelijk is van het inkomen. Dan mag die bestuurder in de porsche (dit is geen reclame) lekker 1000 euro betalen, en opa in zijn daf 66 maar 100 euro (ooit een daf met karkit gezien??)

Je doet in deze een aanname dat de rijder in de porsche een grootverdiener is  en opa in de daf 66  een armoedzaaier.....
En aannames zijn gevaarlijk   ::)

Maar ik ben wel voor een boete die afhankelijk is van het inkomen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #153 Gepost op: 11 november 2011, 21:28:09
nou ja.... alleen al de onderdelen van een dafje zijn al goedkoper dan die van porsche. Heeft niet zoveel te maken met inkomen.... ik ken een 24 jaar jongen die een normaal inkomen heeft en een A8L rijdt. Qua km's houdt ie t beperkt want 1 onderhoudsbeurt per jaar is te betalen voor 'm. Oja de auto heeft 450.000km gereden......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #154 Gepost op: 11 november 2011, 21:44:14
Maar dan pleit ik toch meer voor een boete systeem waarbij de hoogte van de boete afhankelijk is van het inkomen.
Dan gaan mensen Zwart werken en zorgen dat ze op papier het minimum hebben en ook nog mooi allerlei subsidies/toelagen krijgen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #155 Gepost op: 11 november 2011, 21:56:44
Dan gaan mensen Zwart werken en zorgen dat ze op papier het minimum hebben en ook nog mooi allerlei subsidies/toelagen krijgen.
Voor die paar (als het even meezit) boetes per jaar voor 5.000 euri's zwart gaan werken? Kost je meer moeite tijd en geld dan dat je aan die boetes bespaart...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #156 Gepost op: 11 november 2011, 22:39:49
...(als het even meezit)....
krijg jij zoveel bekeuringen op de deurmat dat je spreekt over "die paar als het meevalt"??  ;D

En ik denk niet dat mensen gaan zwart werken om bekeuringen te betalen maar meer om er zelf beter van te worden. Dat zit nou eenmaal in de aard van de mens... ikke ikke en de rest kennen we ::)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #157 Gepost op: 11 november 2011, 22:40:54
Dan gaan mensen Zwart werken en zorgen dat ze op papier het minimum hebben en ook nog mooi allerlei subsidies/toelagen krijgen.

ook de mensen met een salaris van meer dan 100.000euro................     dat is een boel bijbeunen  vanaf het minumum   >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 20 november 2011, 13:29:51
Ik zou hier iets aan doen ::)
Je hebt altijd enorme idioten (2:28)
MUST WATCH! CLOSE CALL! NS 156 Street Running down 6th Street! AWESOME HORN ACTION/CONSIST!
rsideballa75


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #159 Gepost op: 20 november 2011, 13:34:12
Ik zou hier iets aan doen ::)
Wat is hier mis mee? Een mooi stukje vrijliggend spoor , ik zie niet in waarom dat hier niet zo kunnen...  ::)
En dat in Amerika, ik vraag me af hoeveel ongevallen dit al heeft opgeleverd....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.