Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 94867 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #170 Gepost op: 20 november 2011, 22:34:24
Dat vind ik wel interessant TDMdR.
Heb daar nog geen info over kunnen vinden en in het Feitenboekje staat er ook niets over ook in de nieuwe voor 2012 niet.
Overigens wordt het boetebedrag per 01-01-2012 € 120,00
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #171 Gepost op: 20 november 2011, 22:35:21
Spreek tijdens mijn dienst vaak wel de mensen aan.
De jongere mensen die ik over mistlampen aanspreek, die zeggen vaak: "Dat staat gewoon stoer".

Dat is voornamelijk de mist-lamp voor.   Toch?




moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #173 Gepost op: 20 november 2011, 22:39:52
De rijproef die de rij-instructeur zelf krijgt (onderdeel van het examen) is best pittig. De theorie is ook best pittig.  
Maar indien de persoon het zelf vertikt om na het behalen van het examen, in de lesauto, zich als een voorbeeld te gedragen ligt het niet aan de eisen maar aan de persoon zelf.

Tja, ....................???  :-X

Soms loop ik wel eens met het idee om als verkeersdiender eens bij een willekeurige verkeersschool een lesje te boeken onder het mom van "hoe doe ik het nou eigenlijk". En dan eens te kijken wat nou het commentaar is van de instructeur. Ik vrees dat ik hem/ haar gek maak  >:D. En absoluut niet qua theorie, maar meer wat betreft rij techniek. En dat is (sorry hoor) HET grote verschil!

Deelnemen aan het verkeer is geen theorie maar praktijk. Net als koken zullen we maar zeggen: een spercieboon uit Egypte moet langer koken dan een Hollandse. En toch is het een spercieboon!  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #174 Gepost op: 20 november 2011, 22:40:33
Tja, in alle eerlijkheid, ik ben vandaag een aardig eindje op de weg geweest en heb een stuk op de snelweg het misachterlicht gevoerd. Daarbij was het zicht de ene keer ongeveer 50 meter (inschatten is sowieso altijd lastig....) en op andere stukken was het 100+ meter. Nou ben ik bereid een hoop te doen, maar om iedere paar honderd meter op het knopje te drukken om het licht in/uit te schakelen vind ik een beetje overdreven, zeker gezien het feit dat de mist echt in flarden op de wegen hing.

Dan zal je je snelheid ook hebben aangepast,  dan is mijn idee niet eens zo gek....  (harder dan 50km/per/uur dan gaat die automatisch uit)  dan hoef je het zelf niet meer te doen aangezien het te veel moeite is.   ;D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #175 Gepost op: 20 november 2011, 22:45:19
Dan zeg ik: Doe hem gewoon aan en schakel hem uit als je ziet dat de mist echt een stuk minder is geworden.

Én als er een andere auto achter je rijdt want dat is pas irritant!  >:(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #176 Gepost op: 20 november 2011, 23:12:06
Ik zou toch graag op de snelweg mijn mistlamp WEL aan willen doen als het zicht minder is dan 50 mtr.
Stel je voor dat je op een rustige snelweg rijdt met een zicht van pakweg 30 mtr en er komt een gek aanvliegen.
Zonder mistlicht (achter) ziet hij je zeker niet meer dan.
Laten we dat knopje maar gewoon bedienbaar houden door de bestuurder.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #177 Gepost op: 20 november 2011, 23:14:36
Én als er een andere auto achter je rijdt want dat is pas irritant!  >:(

Hier ben ik het totaal mee eens, zoals ik ook al eerder geschreven had op het forum.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #178 Gepost op: 20 november 2011, 23:18:18
Dat vind ik wel interessant TDMdR.
Heb daar nog geen info over kunnen vinden en in het Feitenboekje staat er ook niets over ook in de nieuwe voor 2012 niet.
Overigens wordt het boetebedrag per 01-01-2012 € 120,00

Bij de feitcode staat dit ook niet, is een uitspraak geweest naar aanleiding van een bezwaarschrift. Dit is mij verteld door een expert. Ik zal hem eens vragen naar die uitspraak.

(inschatten is sowieso altijd lastig....)

Op de snelweg heb je van die mooie bordjes staan om de 100 meter, dat kan je wel helpen. En de afstand van begin streep naar begin volgende streep is 9 meter. Op provinciale wegen kun je vaak de reflectoren gebruiken, die staan om de 50 meter.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #179 Gepost op: 20 november 2011, 23:26:15
Binnen de bebouwde kom is een mistachterlicht trouwens ook niet toegestaan.
Ik denk dat je teveel op de snelwegen rijd,  ;) maar volgens mij staat deze al een tijdje niet meer in de wet en feitenboekje. Voor zover ik weet mag tegenwoordig ook binnen de bebouwde kom gewoon een mistachterlicht gevoerd worden als het zicht minder is als 50 meter.
Dan zal je je snelheid ook hebben aangepast,  dan is mijn idee niet eens zo gek....  (harder dan 50km/per/uur dan gaat die automatisch uit)  dan hoef je het zelf niet meer te doen aangezien het te veel moeite is.   ;D
Ik denk dat je het anders bedoeld, maar zo niet:
Als je harder rijd als 50 km/h moet je mistachterlicht automatisch uit gaan? Daar is het juist niet voor bedoeld. Het mistachterlicht moet ook met 120 km/h gewoon kunnen branden.  (of het verstandig is om dan zo hard te rijden laat ik even in het midden)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.