toelating eisen

Auteur Topic: toelating eisen  (gelezen 15316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 29 december 2004, 18:54:58

wij hebben 2 man die zelfs aparte brillen voor in de gelaatsstukken hebben,
Ik had het eigenlijk over de mensen die eigenlijk een leesbril nodig hebben maar het (nog) blijven ontkennen of zeggen dat hun armen gewoon te kort zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 29 december 2004, 18:56:03

Ik had het eigenlijk over de mensen die eigenlijk een leesbril nodig hebben maar het (nog) blijven ontkennen of zeggen dat hun armen gewoon te kort zijn.
nee zo erg is het bij ons niet ;D


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 29 december 2004, 18:58:29

nee zo erg is het bij ons niet ;D
Let maar op ze worden vanzelf ouder. De eerste verschijnselen zijn dat ze stratenboeken en aanvalsplan boeken aan een jongere collega geven. (onder het mom hij/zij moet het ook nog leren)


firemanr

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 29 december 2004, 19:31:57
Op dit moment worden mijn ogen steeds "beter"....elke 2 jaar een kwart eraf. Van - 2,75 naar -2.00. Wat wel inhoudt dat ik over XX jaar een leesbrilletje nodig zal hebben....Omdat ik over de 0 zal gaan, naar de + toe. :-X :-X

Maar hier dus ook hetzelfde laken een pak. Een apart Dragerbrilletje in men masker en je bent weer het mannetje. ;D


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #24 Gepost op: 29 december 2004, 21:20:38
Maar hier dus ook hetzelfde laken een pak. Een apart Dragerbrilletje in men masker en je bent weer het mannetje. ;D

Naast aparte brilletjes kan je ook weeklensen dragen. Die lensen houd je 's nachts in en als het licht  en het alarm gaat kan je meteen goed zien. Wel even wennen maar werkt perfect


firemanr

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 31 december 2004, 11:36:46


Naast aparte brilletjes kan je ook weeklensen dragen. Die lensen houd je 's nachts in en als het licht  en het alarm gaat kan je meteen goed zien. Wel even wennen maar werkt perfect
Ja, heb je gelijk in, jammer alleen dat ik na 9 jaar lensen dragen er allergies voor geworden ben en eiwit op mijn ogen krijg als ik ze indeed.... :-X :-X


sigmash

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 januari 2005, 13:22:05

Ja, heb je gelijk in, jammer alleen dat ik na 9 jaar lensen dragen er allergies voor geworden ben en eiwit op mijn ogen krijg als ik ze indeed.... :-X :-X

Beste Ronald

Dat had ik ook met lenzen, meteen vanaf het begin, dus toen heb ik een oog-laser behandeling (LAZIK) laten doen en dat kan ik iedereen aanraden ! Een van de betere investeringen die ik ooit heb gedaan, het is inmiddels 2 jaar geleden, maar ik geniet er nog elke ochtend van als ik wakker wordt en niet eerst mijn bril van het nachtkastje hoef te grissen. Ook met sporten, windsurfen, door de regen fietsen, met koudweer een kroeg in lopen, ideaal. Hier moet ik wel bij opmerken dat ik midden 20 ben en er dus vanuit ga dat ik 20/25 jaar vooruit kan zonder leesbril. Naarmate je ouder wordt, wordt de kans groter dat je je "veraf-"bril gaat inruilen voor een leesbril. Maar daar heb je naar mijn mening minder hinder van.

m.v.g.

Robin


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 1 januari 2005, 14:27:55


Beste Ronald

Dat had ik ook met lenzen, meteen vanaf het begin, dus toen heb ik een oog-laser behandeling (LAZIK) laten doen en dat kan ik iedereen aanraden ! Een van de betere investeringen die ik ooit heb gedaan, het is inmiddels 2 jaar geleden, maar ik geniet er nog elke ochtend van als ik wakker wordt en niet eerst mijn bril van het nachtkastje hoef te grissen. Ook met sporten, windsurfen, door de regen fietsen, met koudweer een kroeg in lopen, ideaal. Hier moet ik wel bij opmerken dat ik midden 20 ben en er dus vanuit ga dat ik 20/25 jaar vooruit kan zonder leesbril. Naarmate je ouder wordt, wordt de kans groter dat je je "veraf-"bril gaat inruilen voor een leesbril. Maar daar heb je naar mijn mening minder hinder van.

m.v.g.

Robin

Denk dat maar niet...

Ik heb een leesbril nodig als ik mijn lenzen in heb. Ik kan er dus voor kiezen om of veraf goed te zien en dichtbij slecht mét lenzen in of andersom. De leesbril zou eigenlijk doe bril moeten heten, alles wat je voor fijn werk doet zonder het goed te zien kun je net zo goed je ogen dicht doen: solderen, schroeven, alles wat je zoal prutst gaat niet meer lekker. Vaak kies ik er voor om als ik installatiewerk doe om mijn lenzen even uit te doen, want die leesbril vergeet ik of ben ik kwijt...

Henk


Gerben

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2005, 15:38:58
Eind december 2004 sport test gedaan voor brandweer Schiphol. Bestond uit een couper test, engtevrees test, krachttest en een hindernis parcours (in de sportzaal). Kun je nagaan dat je dan vanaf 08:00 tot 14:00 aan het buffelen bent  :P
Daarna nog wat balspelen gedaan, als test voor je houding; passief/ aanvallend/ verdedigend...
Als je daar doorheen bent, gaan ze over tot psychologische tests en alles.
Komen er een man of 20 op af, en maar 3 functie's te bezetten. Niks geworden helaas :'(
Ik weet dat het niks te maken heeft met toelatingseisen voor t Gooi, maar ik moest het ff van me af tiepen  ;D
We waren toch al off topic... ;)
De groeten
Gerben


firemanr

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2005, 20:12:12
Beste Ronald

Dat had ik ook met lenzen, meteen vanaf het begin, dus toen heb ik een oog-laser behandeling (LAZIK) laten doen en dat kan ik iedereen aanraden ! Een van de betere investeringen die ik ooit heb gedaan, het is inmiddels 2 jaar geleden, maar ik geniet er nog elke ochtend van als ik wakker wordt en niet eerst mijn bril van het nachtkastje hoef te grissen. Ook met sporten, windsurfen, door de regen fietsen, met koudweer een kroeg in lopen, ideaal. Hier moet ik wel bij opmerken dat ik midden 20 ben en er dus vanuit ga dat ik 20/25 jaar vooruit kan zonder leesbril. Naarmate je ouder wordt, wordt de kans groter dat je je "veraf-"bril gaat inruilen voor een leesbril. Maar daar heb je naar mijn mening minder hinder van.

m.v.g.

Robin

Zie mn vorige berichtje.... ;D

Op dit moment worden mijn ogen steeds "beter"....elke 2 jaar een kwart eraf. Van - 2,75 naar -2.00. Wat wel inhoudt dat ik over XX jaar een leesbrilletje nodig zal hebben....Omdat ik over de 0 zal gaan, naar de + toe. :-X :-X

Maar hier dus ook hetzelfde laken een pak. Een apart Dragerbrilletje in men masker en je bent weer het mannetje. ;D