Hv scherm

Auteur Topic: Hv scherm  (gelezen 4716 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2004, 18:17:57
beste vuurvlieg, je schrijft dat jullie een uit plexiglas gezaagde plaat gebruiken, is dit echt plexi glas of een ander materiaal, plexiglas heeft namenlijk de eigenschap om te splinteren, lijkt mij niet wensenlijk.

NEE ik heb het over multiplex. Hout!


En ja ik bedoel ondoorzichtig.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2004, 18:19:51
NEE ik heb het over multiplex. Hout!


En ja ik bedoel ondoorzichtig.
Lijkt me niet lekker, ook niet voor het slachtoffer..... :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 13 augustus 2004, 18:24:21
oke, had ik niet goed begrepen.

Wij gebruiken hiervoor een uit multiplex gezaagde plaat.
Aan een kant recht, aan de andere kant eivormig.
Op deze manier kan je de plaat tussen bijv, de stoel en de deur steken.

Het feit dat hout onzichtbaar is, levert soms voordeel soms een nadeel op.
Maar ik heb het idee dat het bij ons naar behoren werkt.
Wat is volgens jullie een voordeel??????


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2004, 10:25:56
Wat ik een voordeel vindt is dat een persoon in de auto niet ziet met wat voor gereedschap wij zijn heilige koe bewerken. Je ontneemt hem/ haar het zicht.

Je kan de plaat hout ergens tussen duwen zonder dat hij buigt. Bijvoorbeeld tussen de deur en de stoel waarbij je de zitting iets indeukt.

Je kan de plaat ergens tussen zetten, en hij blijft staan. Dit is handig op plekken waar een persoon die de plaat vast zou houden, in de weg staat door eventueeel te weinig ruimte.

Zo zijn er genoeg voordelen te noemen. Anderen zullen het misschien nadelen noemen, dat moet ieder voor zich bepalen.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


firemanr

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2004, 13:02:43
Wat ik een voordeel vindt is dat een persoon in de auto niet ziet met wat voor gereedschap wij zijn heilige koe bewerken. Je ontneemt hem/ haar het zicht.

Je kan de plaat hout ergens tussen duwen zonder dat hij buigt. Bijvoorbeeld tussen de deur en de stoel waarbij je de zitting iets indeukt.

Je kan de plaat ergens tussen zetten, en hij blijft staan. Dit is handig op plekken waar een persoon die de plaat vast zou houden, in de weg staat door eventueeel te weinig ruimte.

Zo zijn er genoeg voordelen te noemen. Anderen zullen het misschien nadelen noemen, dat moet ieder voor zich bepalen.
Dat zien wij dus idd weer als nadeel: dat een SO "blind" gehouden wordt..... :-\ Hij hoort alleen de breekgeluiden en fikse knallen, van spijlen die doorgeknipt worden, maar ziet niet wat er gebeurt.....

Vroeger kregen ze zo'n bedompte deken over zich, zodat ze helemaal niks zagen..... :-X

Het blijft inderdaad een voordeel, nadeel kwestie en wordt dus per korps zo'n beetje bekeken. ;)