Rijden zonder geluidssignalen

Auteur Topic: Rijden zonder geluidssignalen  (gelezen 24452 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel
Gepost op: 21 september 2010, 19:12:13














Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 21 september 2010, 20:45:41
Mooi voorbeeld hoe een spoedrit niet moet ... en een mooi voorbeeld hoe ontiegelijk slecht die nieuwe sirene in sommige situatie's te horen is ....

http://www.youtube.com/watch?v=sPY5Ezfmh64
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2010, 20:52:29
Rijden ze in sommige filmpjes nou alleen met optische signalen? Bij de brandweer(en ook de ambulance) zie ik daar geen meerwaarde van.

gr
Mike


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2010, 23:45:52
Mooi voorbeeld hoe een spoedrit niet moet ... en een mooi voorbeeld hoe ontiegelijk slecht die nieuwe sirene in sommige situatie's te horen is ....
Of de microfoon van de camera is gewoon niet al te best (sterker vermoeden dat dat het is...)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2010, 01:01:37
Of de microfoon van de camera is gewoon niet al te best (sterker vermoeden dat dat het is...)

Als je ziet hoe het overige (kruisende) verkeer op de (nieuwe) sirene reageerd kun je daaruit al een conclusie trekken.

Filmpjes met een hoop materiaal tot discussie (geen sirene, verzorging met prio1, nieuwe sirene) 8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2010, 05:25:00
Als je ziet hoe het overige (kruisende) verkeer op de (nieuwe) sirene reageerd kun je daaruit al een conclusie trekken.

Filmpjes met een hoop materiaal tot discussie (geen sirene, verzorging met prio1, nieuwe sirene) 8)

Dit betrof trouwens een GRIP 1 brand in Opheusden...

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/717241/Brand-bij-gemeentehuis-in-Opheusden.htm


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2010, 14:18:51
http://www.youtube.com/watch?v=luZKfVBN9FE

kan iemand mij nou de meerwaarde vertellen van het prio 1 rijden op de snelweg.

mijn denkwijze is zet die sirene en lampen maar uithebt er toch geen r......k aan. toch? wordt gewoon ingehaald door sneller verkeer. en zet hem weer aan vlak voor de afrit.

of zie ik dit helemaal verkeerd?
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2010, 14:37:57
Filmpjes met een hoop materiaal tot discussie (geen sirene, verzorging met prio1, nieuwe sirene) 8)

Daarom e.e.a. afgesplitst!  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2010, 14:43:27
kan iemand mij nou de meerwaarde vertellen van het prio 1 rijden op de snelweg.

mijn denkwijze is zet die sirene en lampen maar uithebt er toch geen r......k aan. toch? wordt gewoon ingehaald door sneller verkeer. en zet hem weer aan vlak voor de afrit.

of zie ik dit helemaal verkeerd?

Het juridische verhaal kennen we allemaal inmiddels wel, toch? Je hebt gewoon geen poot om op te staan als het misgaat, met je prio 1-rit, zonder toeters en bellen.  :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2010, 14:46:42
Rijden ze in sommige filmpjes nou alleen met optische signalen? Bij de brandweer(en ook de ambulance) zie ik daar geen meerwaarde van.

gr
Mike

Dat die brandweerwagen zonder toeters rijdt verbaast mij ook behoorlijk! (die Toyota)



Hier zal toch wel een reden achter zitten? Of was ie gewoon kapot? Of was ie nog bezig met het aannemen van een melding o.i.d? Alles kan..

Heeft inderdaad geen nut, rijden zonder toeters op zulke drukke stukken. 's Nachts en op verlaten stukken weg, okee. Dan rij ik ook vaak zonder toeters.