Hulpdiensten in 1 voertuig

Auteur Topic: Hulpdiensten in 1 voertuig  (gelezen 27562 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2010, 16:48:46
Ik weet dat een aantal brandweermannen van Ede ( ik meen ook Barneveld maar durf ik niet zeker te zeggen ), ook bestuurder zijn van de ambulance hier in GM

Barneveld niet. er is wel een ambulancechauffeur van gelderland-midden die ook brandweerman is in voorthuizen.
maar barneveld in ieder geval niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2010, 16:57:15
Barneveld niet. er is wel een ambulancechauffeur van gelderland-midden die ook brandweerman is in voorthuizen.
maar barneveld in ieder geval niet.

Bedoel je nu dat ze naast hun hoofdberoep als ambulance chauffeur ook werkzaam is als vrijwilliger bij de brandweer of dat een beroepsbrandweerman (tijdelijk) gedetacheerd wordt bij de ambulancedienst? ???


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #12 Gepost op: 28 september 2010, 16:57:49
Dit concept is, los van de toevoeging van een politiefunctie, niet nieuw. In het Duitse Essen werken ze al vele jaren met een combinatie van een blusvoertuig en een ambulance. In Duitsland noemen ze dat een LöschRettungsFahrzeug (LRF).

Dit was het eerste model dat ze gebruikte.



En dit is de nieuwe versie.



En als ik dit zo bekijk vraag ik mij af hoe ze die drie functies in hemelsnaam in een "jeepachtig"voertuig willen proppen.  ???
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #13 Gepost op: 28 september 2010, 17:01:00
Bedoel je nu dat ze naast hun hoofdberoep als ambulance chauffeur ook werkzaam is als vrijwilliger bij de brandweer of dat een beroepsbrandweerman (tijdelijk) gedetacheerd wordt bij de ambulancedienst? ???

Klopt helemaal,

Ik heb een kennis werkt in Ede bij de technische dienst voor onderhoud voertuigen. Daarnaast draait hij op de ambulance uren mee. En is in zijn overige tijd weer brandweer vrijwilliger. Als het waren verhuurt de brandweer personeel aan de ambulance maar hebben de chaffeurs een volledige opleiding achter de rug.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #14 Gepost op: 28 september 2010, 17:52:49
Ik ben benieuwd hoe ze het politionele gebeuren willen inkleden. Is dat al bekend?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #15 Gepost op: 28 september 2010, 18:04:24
Ik ben benieuwd hoe ze het politionele gebeuren willen inkleden. Is dat al bekend?

Boeventransport? Gewoon op de brancard vastbinden  :D.

Ik vind het een goed idee, net als de interventie scooter voor OMS'jes zou dit voertuig voor hetzelfde kunnen worden ingezet, maar ook als kleine ongevallen (gevallen met fiets, aanrijding met lichtgewonde), zodat de hulpdiensten vrij blijven voor de ,,grotere'' ongevallen. Wel ben ik benieuwd met hoeveel man ze deze überhaupt gaan inzetten, met 2 lijkt niet zo handig bij een aanrijding beknelling (1 knippen, 1 fixeren en wie houdt het dak dan vast?). Er zou best eens een proefvoertuig kunnen worden gebouwd :).


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 28 september 2010, 18:22:56
Als er maar kennis aan boord is. De hulptroepen volgen vanzelf wel.


Wel ben ik benieuwd met hoeveel man ze deze überhaupt gaan inzetten, met 2 lijkt niet zo handig bij een aanrijding beknelling (1 knippen, 1 fixeren en wie houdt het dak dan vast?).


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #17 Gepost op: 28 september 2010, 18:24:17
Politie lijkt mij zowizo niet te koppelen met een andere dicipline.

Als voorbeeld denk ik dan aan bijvoorbeeld een aanrijding, zij gaan dan het verkeer regelen (veilige werkplek), getuigen verklaring opnemen en ondertussen
komt er een melding van een schietpartij binnen, hun de auto in en weg zijn ze. sta je daar als verpleegkundige te kijken, weg vervoer.  ???

Brandweer en ambulance lijkt me dan wel weer te koppelen, vind het geen gek idee.  O0
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #18 Gepost op: 28 september 2010, 21:36:50
Klinkt een beetje als ESU-achtige combi's (Emergency Services Unit NYPD):
http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_Service_Unit
hoewel ik in NL geen combi van een AT met THV verwacht, maar wel THV met BLS



Eigen foto, vlak voor Grand Central Station, Manhattan, NYC, augustus jl.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #19 Gepost op: 28 september 2010, 23:07:07
Citaat
In landen als Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten zijn deze snelle inzetteams al succesvol en ook in ons land zou dit een uitkomst kunnen zijn", aldus Van Duin.
Ik heb al gezocht maar kan geen succes verhalen vinden op de franse, engelse en amerikaanse sites.
NYPD ESU, is een speciale eenheid die optreed ter ondersteuning van politie eenheden. Zijn een "concurrent" van de brandweer en er is eerder sprake van rivaliteit als samenwerking.
Frankrijk, Parijs, kent de zgn Premier Secours, brandweer/ambulance combi, maar die voertuigen doen geen vervoer, alleen in uiterste noodzaak. Bezetting bestaat uit brandweerpersoneel met medische opleiding, maar geen politie agenten.
Het voorbeeld van Essen is ook niet een succes verhaal. Dit voertuig is ontstaan toen een RTW (ambulance) als eerste bij een ernstig verkeersongeval kwam en er brand ontstond. Slachtoffer kon niet bevrijd worden en kwam om. Oplossing, een ambulance met blusmiddel en HV gereedschap. Ondertussen is de taak al terug gebracht tot reserve RTW, dus alleen als alle andere RTW's al zijn ingezet, en verder rijdt dit voertuig als extra mee bij binenbranden en levert dan een Safety team voor de ingezette ploegen.
Kennis is mooi, maar internationale kennissen weten meer.  ;)
Ben wel benieuwd naar de succes verhalen van de heer Van Duin (André  ??? )
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar