Hulpdiensten in 1 voertuig

Auteur Topic: Hulpdiensten in 1 voertuig  (gelezen 28270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #90 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:31:35
Citaat
Zoals ik al eerder zei vergt een totale combinatie van diensten in 1 voertuig personeel dat ongelooflijk veel scholing, training, en oefening moet hebben dat dit niet uitvoerbaar is laat staan in overeenstemming met het arbeidsbesluit.
Maar jij komt uit de praktijk, en de beslissers komen van kantoor. Het gaat erom dat er snel een auto voor de deur staat, die net geen echte brand kan blussen, alleen levens reddend handelend kan optreden op brandweer niveau en een simpele politie taak kan uitvoeren.
Burger gelukkig want er is snel hulp, politiek gelukkig want we halen een snellle respons tijd, managers gelukkig want ze scoren punten met meer efficiency 098uo een win+win+win situatie  098uo
Oja en het personeel, die moet even terug de schoolbanken om op alle dicplines te worden bijgeschoold.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #91 Gepost op: 28 oktober 2010, 10:52:32
Ja, hij is er  098uo  



De eerste Nederlandse "Brambulance"

Karretje is eigendom van Event Medical Service (www.ems.nl) en in eigen beheer gebouwd speciaal voor inzet op grote evenemententerreinen.
Onder het achterste deel bevindt zich een watertank van naar ik meen 1000 liter. In principe bemand door een brandwacht/EHBO'er als chauffeur, aangevuld met een verpleegkundige.
Achterop in het midden in de lengterichting kan een wervelplank vastgezet worden, waarna de pleeg vanaf het stoeltje achterop de patient kan monitoren. Achterin liggen oa zuurstof, AED en uitgebreide EHBO-tas. Verder nog wat redmaterialen zoals een hydraulische knipper en spreider. De waterpomp en hydraulisch gereedschap worden door de aggregaat op de zijkant aangedreven.

Geen kenteken, dus mag niet op de openbare weg... ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #92 Gepost op: 28 oktober 2010, 19:15:10
Bijzondere creatie :)

Kleine blusmiddelen kan ik nog enigszins inkomen, maar redgereedschap? ::) Lijkt me best druk, zo met z'n tweeën.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #93 Gepost op: 28 oktober 2010, 19:27:47
Inderdaad wat wil je met hydraulisch gereedschap op dit evenementen EHBO wagentje. En een watertank van 1000l. Was dat niet 1 kub, en is dat niet 100x100x100 cm? Z'n vierkante doos kan ik niet ontdekken op dit wagentje. Of zit er weer ergens een wondermiddel verstopt. En ja hoor,  098uo
Citaat
Event Medical Service beschikt over een speciaal geprepareerde 4x4 Mule. Deze Mule is uitgerust met een grote schuimblustank en brandhaspel en is daardoor goed te gebruiken op grote evenemententerreinen voor bestrijding van branden of ter preventie hiervan.
Begrijp niet dat er geen blusbom bij ligt. Ook erg handig.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #94 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:07:24
Bijzondere creatie :)

Kleine blusmiddelen kan ik nog enigszins inkomen, maar redgereedschap? ::) Lijkt me best druk, zo met z'n tweeën.
Gezien het gaat om grote evenemententerreinen (wat een woord ;D), lijkt het me logisch dat er meer hulpverleners aanwezig zijn, die zouden kunnen helpen bij extractie van slachtoffers. Maar dan nog, wanneer heb je een hydraulische schaar nodig bij evenementen..?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #95 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:19:58
wanneer heb je een hydraulische schaar nodig bij evenementen..?

Autocross?


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #96 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:23:22
Autocross?
Het kan inderdaad handig zijn om het preventief mee te hebben bij autocross evenementen, maar hoe vaak gebruik je hem nu echt? Als EMS de enige is die zo'n hydraulische schaar mee heeft naar een dergelijk evenement, lijkt me dat de vraag c.q. behoefte niet erg groot is.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #97 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:35:37
Zonder verder inhoudelijk op deze discussie in te willen gaan, maar even voor o.a. furry happy monster en uiltje. Het toedienen van zuurstof en beademen met een ballon zijn all bei GEEN voorbehouden handelingen. Gebruik a.j.b. de zoekfunctie, er zijn op het forum meerdere topics/postings die toelichting geven daarop. Zeker dragen beide handelingen risico's met zich mee maar vooral het toedienen van zuurstof is een eerstehulpverlener goed aan te leren in korte tijd en dat mag dus ook gewoon.


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #98 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:49:11
Autocross?

Inderdaad, ik kan me voorstellen dat de brandweer niet altijd (meer) aanwezig kan zijn op de autocross. Nu hoeven ze die
dus alleen in te schakelen als het echt ernstig is.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #99 Gepost op: 28 oktober 2010, 22:49:54
Gezien het gaat om grote evenemententerreinen (wat een woord ;D), lijkt het me logisch dat er meer hulpverleners aanwezig zijn, die zouden kunnen helpen bij extractie van slachtoffers. Maar dan nog, wanneer heb je een hydraulische schaar nodig bij evenementen..?

Handjes genoeg, maar zijn die ook toegerust om dit soort dingen uit te voeren? Dat je als organisator zelf in een bepaald niveau van hulpverlening moet kunnen voorzien is heel terecht, maar sommige zaken zou ik gewoon de overheidshulpdiensten voor bellen.

Als in geval van zo'n autocross beknelling een reëel risico is, waar de organisator zich volgens de vergunning op moet voorbereiden, dan liever een volwaardige TS+bemanning stand-by. Die zijn ook in te huren.

Maar goed, laten we het hier maar houden bij het oorspronkelijke onderwerp ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s