Vrouw en 3 kinderen overleden na aanrijding A59 - Sprang-Capelle 01-10-2010

Auteur Topic: Vrouw en 3 kinderen overleden na aanrijding A59 - Sprang-Capelle 01-10-2010  (gelezen 29397 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Iemand enig idee of de slachtoffers ter plaatse uit het wrak zijn gehaald of dat het voertuig overgebracht is naar een andere locatie?

Ik meende ergens gehoord of gelezen te hebben dat men er voor gekozen heeft het wrak over te brengen alvorens de slachtoffers te bergen?
Heb gehoord van brandweer, dat de auto met slachtoffers erin, na een afgesloten terrein is gebracht van de afsleper en daar de slachtoffers zijn uitgehaalt.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614

Als vrachtwagenchauffeur zijnde kan ik het niet laten om hier even op te reageren.

ik schaam mij inderdaad ook voor een KLEIN deel van mijn collega's die verschillende regels niet willen of kunnen accepteren.
Maar dat wil niet zeggen dat het de reden is geweest van dit ongeval. Als je soms ziet wat voor trucs en verrassing onze mede weggebruikers af en toe in petto hebben
Komen we ogen te kort en zijn we soms dermate druk bezig met een ongeluk te vermijden dat we iets anders over het hoofd zien.
Helaas is het deze keer zeer ernstig afgelopen.
Laten we nog niet met vingers gaan wijzen naar de ,in onze ogen, schuldige totdat duidelijk is waarom de chauffeur achterop de file is ingereden.

Veel sterkte aan alle nabestaande, hulpverleners en overige betrokkenen.

Groet Peter

Peter, er wijst niemand met een vinger richting wie dan ook.
Ik geef slechts aan dat ik regelmatig constateer dat men zeer weinig afstand houd tot haar voorganger. Als daar dan ook nog is een personenwagen tussen zit is het gewoon klaar!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik geef slechts aan dat ik regelmatig constateer dat men zeer weinig afstand houd tot haar voorganger. Als daar dan ook nog is een personenwagen tussen zit is het gewoon klaar!

Afgelopen donderdag op de A27 (dezelfde dag als dit fatale ongeval) had ik in de file ook een vrachtwagen op mijn bumper. Weliswaar langzaam rijdend en ik moest kort hierna uitvoegen (anders had ik wel op een andere baan gereden), maar ik snap dat rijgedrag niet helemaal en helaas is dat niet de eerste keer. Ook dat is geen veroordeling maar net als Brandwacht slechts een constatering. Iets wat blijkbaar niet op zich staat...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Kaartlezen, koffiezetten, roken (peuk laten vallen), bellen, opruimen aan boord, omkleden, alles gebeurt in zo'n vrachtwagencabine. Je ziet ze vaak van verre al slingeren en dan denk je: die is met iets anders bezig dan met de weg....
We doen allemaal dingen aan boord van een wagen, dingen die eigenlijk niet mogen of kunnen. Maar zulke dingen met een vrachtwagen, hebben gewoon veel grotere gevolgen dan met een personenauto, mocht het fout gaan. Met zo'n combinatie zul je altijd ver vooruit moeten blijven kijken.. en altijd, is erg veel. Altijd vergt veel concentratie, hoe lang je ook achter het stuur zit. Altijd maar alert zijn, zo lang je op de weg zit...maar zo is het wel, en zo moet het. Want met een vrachtwagen sta je niet 1,2,3 stil. Iedere chauffeur weet het, maar de gewoonte sluipt er zo snel in..


sneaky pete

  • Brandmeester
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
dit hebben ze in dld deels ondervangen, door met een camper of autobus met videocamera langs truckers te rijden om te kijken of ze zitten te tv kijken, kaart lezen oid of dat ze gewoon met hun werk, lees rijden, bezig zijn
ANNA


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Met slachtoffers erin overgebracht naar een discrete locatie,word wel vaker gedaan bij een ongeval van dergelijk kaliber.

Weet je ook of dit de ploeg is geweest die daar ter plekke is geweest of dat ze hiervoor een andere bezetting hebben opgeroepen? Ik ben ook benieuwd naar hoe men dit ervaren heeft.

Mijn persoonlijke mening is dat dit namenlijk niet zo handig is als we het hebben over eventueel blijvend "trauma". Je komt bij zo'n ongeval dan ter plaatse met een bepaalde adrenaline aan om dan vervolgens na enkele uren op een neutrale locatie te moeten gaan bergen in alle rust.

Naar mijn idee en ook wat bij ons al een aantal keren is uitgevoerd is het beter om ter plekke je werk te doen om te voorkomen dat die neutrale locatie opeens een heel andere beleving/gevoel gaat geven in de toekomst.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Opeens is het wel opvallend druk op die locatie...  :-X:

GISTEREN:
p2kflex
11:05:48 03-10-10GROUP-1A1 108,9 : A59 R - MAASROUTE 108,9 SPRANG-CAPELLE
p2kflex
11:07:54 03-10-10GROUP-1PRIO 1 6892 6042 3177 6031 A59 R - MAASROUTE 108,9 SPRANG-CAPELLE AANRIJDING MET (INC: 04)


Opnieuw ongeval op A59 bij Waalwijk
 
3 oktober 2010, 12:03  
Op vrijwel dezelfde plek als afgelopen donderdag is zondagochtend een ongeval gebeurd op de A59 voor Waalwijk. Het ongeval gebeurde op de rijbaan richting 's-Hertogenbosch. Hoewel de brandweer assistentie moest verlenen was er geen sprake van beknelling. De afhandeling van het ongeval was binnen een uur gebeurd.

Vermoedelijk gaat het opnieuw om een ongeval voor de drukke afrit naar Waalwijk en De Efteling in Kaatsheuvel. Bij grote drukte slaat de wachtende rij auto's terug op de snelweg, waardoor soms gevaarlijke situaties ontstaan.

Afgelopen donderdag kwamen bij een ongeval 4 mensen om het leven toen het voertuig waarin ze zaten werd geramd door een vrachtwagen.

Laatst gewijzigd: 3 oktober 2010, 12:03  

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2010.276.01

VANDAAG:
p2kflex
08:20:32 04-10-10GROUP-1PRIO 2 6042 6031 A59 R - MAASROUTE 108,7 SPRANG-CAPELLE AANRIJDING MATERIEEL (INC: 01)
1200886BRW Waalwijk (Ploeg 1)
1200887BRW Waalwijk (Ploeg 2)
1200888BRW Waalwijk (Ploeg 3)
1200902BRW Waalwijk (Waspik) (Bevelvoerder)
1200907BRW Waalwijk (Waspik) (Blusploeg 1)
1200908BRW Waalwijk (Waspik) (Blusploeg 2)
1201351BRW Waalwijk (Besturing Kazerne)
1201979BRW Waalwijk (Lichtkrant)
1201980BRW Waalwijk (Waspik) (Lichtkrant)
1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)


Oké, deze ongelukken zijn gelukkig wel minder ernstig, maar toch wel opvallend dat er nu in 4 dagen tijd 3 ongevallen plaatsvinden, op dezelfde locatie (afrit)...


Dragonfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Opeens is het wel opvallend druk op die locatie...  :-X:

...

Oké, deze ongelukken zijn gelukkig wel minder ernstig, maar toch wel opvallend dat er nu in 4 dagen tijd 3 ongevallen plaatsvinden, op dezelfde locatie (afrit)...

Ongeluk van zondag weet ik niet, maar die van vanochtend was een stukje eerder (dichter bij Hooipolder), tussen afslag Waspik en Sprang-Capelle West. Ik stond namelijk in de file erachter...


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
van nu.nl:

'Vrachtwagenchauffeur remde te laat'
Uitgegeven:    4 oktober 2010 08:16
Laatst gewijzigd:    4 oktober 2010 08:23


AMSTERDAM - De vrachtwagenchauffeur die vorige week vrijdag betrokken was bij het auto-ongeval op de A59 bij Waalwijk waarbij een vrouw en drie kinderen zijn overleden heeft waarschijnlijk te laat geremd.

Dit vertelt de werkgever van de vrachtwagenchauffeur tegenover het AD.

"Het heeft er schijn van dat hij te laat is geweest met remmen, een andere verklaring lijkt er niet te zijn. Hij is er dan ook helemaal kapot van", aldus de Arjan van Geffen namens het vervoersbedrijf.

Kapot

"Het besef is er nog niet helemaal. Hoe moet dat ook, als je bedenkt wie er in die auto heeft gezeten. In een tel is alles ineens kapot. De levens van de nabestaanden en die van hem staan volledig op hun kop", aldus Van Geffen.

Bij het ongeval raakte een vierde, 10-jarig kind zwaargewond. Alle kinderen waren afkomstig van de dansopleiding Lucia Marthas in Amsterdam en op weg naar de Efteling voor opnames van een nieuw televisieprogramma.

Onderzoek

De politie is het ongeval nog nader aan het onderzoeken. De 29-jarige chauffeur werd vrijdagnacht vrijgelaten na verhoor en lichamelijk onderzoek, waaruit is gebleken dat hij niet onder invloed was.

Zijn werkgever benadrukt zijn uitstekende staat van dienst. Maandag worden er door de politie meer getuigen gehoord.

© NU.nl


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Hulpverleners ongeval A59 krijgen zelf hulp

WAALWIJK - De hulpverleners die vrijdag bij het dramatische ongeluk op de A59 waren, hebben zelf ook hulp gekregen. Drie kinderen en een vrouw kwamen om het leven toen de auto waarin zij zaten werd aangereden door een vrachtwagen.

Bron: http://www.zie.nl/video/algemeen/Hulpverleners-ongeval-A59-krijgen-zelf-hulp/m1fzonqf8ipf
(op de site ook een filmpje met intervieuw)