Vrouw en 3 kinderen overleden na aanrijding A59 - Sprang-Capelle 01-10-2010

Auteur Topic: Vrouw en 3 kinderen overleden na aanrijding A59 - Sprang-Capelle 01-10-2010  (gelezen 29418 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Hulpverleners ongeval A59 krijgen zelf hulp

WAALWIJK - De hulpverleners die vrijdag bij het dramatische ongeluk op de A59 waren, hebben zelf ook hulp gekregen. Drie kinderen en een vrouw kwamen om het leven toen de auto waarin zij zaten werd aangereden door een vrachtwagen.

Bron: http://www.zie.nl/video/algemeen/Hulpverleners-ongeval-A59-krijgen-zelf-hulp/m1fzonqf8ipf
(op de site ook een filmpje met intervieuw)

Laatste zinsnede is eigenlijk het belangrijkste... toestand van slachtoffertje: Ernstig maar stabiel.

En mijn waardering verder voor een ieder die is ingezet bij dit drama.  O0


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Sluit ik me maar al te graag bij aan!
Dit soort uitrukken is de schrik voor iedereen!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Nabestaanden dramatische ongeluk A59: 'Onze levens zijn verwoest'

Laatst gewijzigd: vrijdag 14 februari 2014 - 16:59 | Auteur: Marieke Boerefijn

BREDA - Hun levens zijn verwoest. De tranen zijn ontelbaar. De nabestaanden vertellen hun emotionele verhaal over het afschuwelijke ongeval op de A59 bij Waalwijk op 1 oktober 2010, waarbij Astrid en haar 8-jarige dochtertje Janice om het leven kwamen.

De uitspraak
De vrachtwagenchauffeur die haar dochter en kleindochter doodreed, krijgt 240 uur werkstraf.
Mevrouw Bouterse, haar voornaam wil ze niet noemen, veegt de tranen weg. "De straf doet mij er niet zo veel toe. Ik koester ook geen haat- of wraakgevoelens. Geen van mijn zoons ook. Wij zijn alleen maar bezig met het verdriet en het gemis. Wij zijn niet bezig met de strafmaat. Wij zijn niet bezig met die chauffeur."

...
...

Televisiebeelden
"Ik had de beelden al op de televisie gezien", vertelt mevrouw Bouterse verder. "Traumahelicopter die een kind afvoerde. De ravage op de snelweg. Een verschrikkelijk ongeluk dacht ik nog." Maar al snel kreeg ze een akelig gevoel. "Toen ik hoorde dat het een moeder was met kinderen, dacht ik aan mijn dochter onderweg naar Brabant. Ik heb meteen 112 gebeld. Ik heb het type auto doorgegeven. En toen we later werden teruggebeld door de politie wist ik dat het helemaal niet goed was."

...
...

Eerste publicatie: vrijdag 14 februari 2014 - 15:10

lees het volledige artikel op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2066981373/Nabestaanden+dramatische+ongeluk+A59+Onze+levens+zijn+verwoest.aspx

Nabestaanden dramatische ongeluk A59: 'Onze levens zijn verwoest'
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 14 feb 2014
Samen sterk in de hulpverlening!