Oefening van het "binnen zonder kloppen" team School Alphen aan den Rijn 30-09-2010

Auteur Topic: Oefening van het "binnen zonder kloppen" team School Alphen aan den Rijn 30-09-2010  (gelezen 6214 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Kijkend uit mijn raam richting het uitvaart centrum zag ik al enige tijd een ondersteuningsvoertuig van de politie staan. Vervolgens wordt de Ambonstraat afgesloten door de agenten uit deze auto. Tot mijn verbazing komen er na enige tijd en X5 en een aantal S60 aangereden die parkeren op de busstrook voor het uitvaartcentrum. Mijn eerste gedachte was een uitvaart met bezoek van het Koninklijk huis. Wat blijkt is het een oefening van het AT! Man als ik dat had geweten. Blijkt een oefening te zijn van een gijzeling in meerdere klaslokalen op een ROC.  (Speculaas modus kent u deze nog? http://jeugdsentimenten.net/2006/01/21/schoolgijzeling-bovensmilde/)

Ik heb de inzet zelf dus helaas gemist.
Gelukkig hebben we de foto's nog zullen we maar zeggen.

http://112hm.nl/2010/10/01/ontruiming-id-college-ambonstraat-alphen-ad-rijn/
http://112rijnstreek.wordpress.com/2010/09/30/ontruiming-id-collega-ambonstraat-alphen-aan-den-rijn/

Wie kan (en mag) aanvullen in dit topic......graag!


Freude am Fahren


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
ik zeg amok...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
ik zeg amok...

Ik zeg inderdaad ook eerder regiopolitie dan het AT
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Duidelijk geen at maar een ae of vag groep.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Komen die met (gloedjenieuwe) 2xS60, X5, vw passat en A6 sedan, (en nog een auto die ik niet goed kon zien) aangereden? De geschetste situatie/oefening leent zich uitstekend voor een instap van DSI of AT.
Freude am Fahren


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Komen die met (gloedjenieuwe) 2xS60, X5, vw passat en A6 sedan, (en nog een auto die ik niet goed kon zien) aangereden? De geschetste situatie/oefening leent zich uitstekend voor een instap van DSI of AT.
Deels wel maar deels ook niet.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Ik heb het AT nog nooit met korte wapenstokken zien lopen hoor ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Komen die met (gloedjenieuwe) 2xS60, X5, vw passat en A6 sedan, (en nog een auto die ik niet goed kon zien) aangereden? De geschetste situatie/oefening leent zich uitstekend voor een instap van DSI of AT.

De geschetste situatie is er een zoals die in de ''nieuwe'' AMOK procedure staat beschreven, waarbij het (te) lang duurt om op de speciale eenheden te wachten.
Kan natuurlijk dat die wel aanwezig waren om mee te trainen en/of te kijken hoe de traning in zijn werk gaat  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


112Bob

  • Meerdere (verantwoordelijke) functies
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
    • www.112Rijnstreek.nl
Er was meer dan de regio politie! Ook de BBE AT AE waren aanwezig!
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding. Mijn persoonlijkheid is wie ik ben en mijn houding hangt af van wie jij bent....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
De geschetste situatie is er een zoals die in de ''nieuwe'' AMOK procedure staat beschreven, waarbij het (te) lang duurt om op de speciale eenheden te wachten.
Kan natuurlijk dat die wel aanwezig waren om mee te trainen en/of te kijken hoe de traning in zijn werk gaat  ;)



En dat houdt dan in dat de 'noodhulp' meteen naar binnen gaat, of wordt er dan alsnog gewacht op de (regio) AE/VAG eenheid?