Ademlucht masker Drager geeft veel problemen

Auteur Topic: Ademlucht masker Drager geeft veel problemen  (gelezen 8446 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 3 oktober 2010, 16:46:21
Op dit moment hebben veel korpsen last van de gelaatstukken van Drager.
Eerst de beugels, klemmen e.d. nu lekken ze ook nog!!!
Dit komt omdat men een masker wil hebben, die iedereen op kan zetten....maar dat heeft Drager niet.
Ook na een draagproef kwam het toestel van MSA er veel beter uit dan Drager.
Daartegen heeft MSA wel een volgelaatsmasker die door iedereen gedragen kan worden, zelfs iemand met een klein gezicht!
Nu is het zo dat veel korpsen overstappen(na informatie)en het bekijken van aanbestedingen,... op het Ademlucht van MSA, ook wij hebben dat sinds kort gedaan, en ik kan alleen maar zeggen....dit hadden wij veel eerder moeten doen.

Zijn er nog meer die er zo over denken, die altijd Drager hebben gehad en nu MSA ???

JvK




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2010, 16:59:29
Wat voor type helm hebben jullie, en hebben jullie al het nieuwste type ademluchtmasker van Drager?
Als je een oud type helm hebt, en het nieuwste masker van Drager hebt,  zijn dat de hoofdredenen van het lekken.

Als ik jouw bericht zo lees is dit het geval. En Drager heeft hierin zeer zeker aan gedacht, met 3 maten aan ademluchtmasker, voor kleine gezichten, het standaart masker en een groot masker.


jvk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2010, 17:06:47
Wat voor type helm hebben jullie, en hebben jullie al het nieuwste type ademluchtmasker van Drager?
Als je een oud type helm hebt, en het nieuwste masker van Drager hebt,  zijn dat de hoofdredenen van het lekken.

Als ik jouw bericht zo lees is dit het geval. En Drager heeft hierin zeer zeker aan gedacht, met 3 maten aan ademluchtmasker, voor kleine gezichten, het standaart masker en een groot masker.

Maar dat zou dan inhouden dat ieder zijn eigen masker moet hebben,.....en dat is (en kan) bij ons niet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2010, 17:12:22
Tja, jammer genoeg is niet elk mens hetzelfde voor wat betreft het gezicht. Hier in het korps hebben we een paar dames die een erg smal gezicht hebben, en waarbij het normale Panorama Nova masker zelfs aan de brede kant is. En daarvoor zijn er een 4 tal gele siliconemaskers aangeschaft.
Dus je zult goed naar je korpsopbouw moeten kijken, en wat draagproeven moeten gaan doen. Dat is bij ons ook gedaan. En toen kwamen die lekproblemen in combinatie van oudere helm al naar voren. Dat is met Drager besproken, en er is besloten om pas het nieuwe masker te gaan aanschaven nadat de helmen vervangen zijn.
Maar dat was voor de regionalisering, na 1 November moeten we ook maar afwachten wat er gaat gebeuren. 123chill


jvk

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2010, 17:25:18
Tja, jammer genoeg is niet elk mens hetzelfde voor wat betreft het gezicht. Hier in het korps hebben we een paar dames die een erg smal gezicht hebben, en waarbij het normale Panorama Nova masker zelfs aan de brede kant is. En daarvoor zijn er een 4 tal gele siliconemaskers aangeschaft.
Dus je zult goed naar je korpsopbouw moeten kijken, en wat draagproeven moeten gaan doen. Dat is bij ons ook gedaan. En toen kwamen die lekproblemen in combinatie van oudere helm al naar voren. Dat is met Drager besproken, en er is besloten om pas het nieuwe masker te gaan aanschaven nadat de helmen vervangen zijn.
Maar dat was voor de regionalisering, na 1 November moeten we ook maar afwachten wat er gaat gebeuren. 123chill

Wij zijn overgestapt op MSA,...en hebben altijd Drager gehad ..dit hebben wij nu een poosje in gebruik, maar de korpsleden zouden niet meer terug willen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2010, 19:34:12
Wij zijn overgestapt op MSA,...en hebben altijd Drager gehad ..dit hebben wij nu een poosje in gebruik, maar de korpsleden zouden niet meer terug willen.

Wil je discussiëren over Dräger of MSA promoten?  :)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2010, 19:40:27
Apart korps Den Bosch is laatst overgestapt van MSA naar Dräger, maar mogelijk dan omdat op de helmen MSA maskers niet passen?
Misschien dat Shave hier meer over weet :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #7 Gepost op: 3 oktober 2010, 19:42:21
Niet correct, Den Bosch is overgestapt van Drager naar MSA  ;)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #8 Gepost op: 3 oktober 2010, 19:46:17
Niet correct, Den Bosch is overgestapt van Drager naar MSA  ;)
Oh dan heb ik het verkeerd gehoord, haha sorry! 8)
Nu zie ik het ja:

(vage punt, komt door de draad van een hek, maar die is er zowat uitgefilterd)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2010, 01:34:09
Wij hebben de volgende combi:

-MSA Gallet helmen (F1 en F2)
-Dräger maskers*
-Dräger ademlucht toestellen

En wanneer ik lekkage heb is dat mijn eigen schuld: dan heb ik het masker niet goed opgezet :) Binnen ons korps heb ik nog nooit een klacht gehoord over continu lekkende maskers.

*Op elk voertuig is voor ieder persoon zowel een 'normaal' (zwart) masker als een 'groot' (rood) masker beschikbaar. Iedereen weet van zichzelf welk masker hem het beste past. Zo pak ik altijd een zwart masker...
Tot voor kort was er bij ons een Indonesische man actief binnen het korps. Door de niet-westerse gezichtsbouw paste geen enkel masker hem goed: voor hem is dan ook speciaal een (geel) siliconen-masker aangekocht. Deze maskers liggen niet standaard op de wagens: dit masker hangt in een speciale doos bij zijn kleding. Het zelfde is ook het geval met brildragenden: deze krijgen ook een apart masker toegewezen.