Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)  (gelezen 216979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #60 Gepost op: 13 augustus 2011, 20:24:11
Wat Catalaans spul  8)



Dienst: Bombers de la Generalitat Catalunya
Korps: Malgrat de Mar
Soort voertuig: Tankautospuit 4x4
Roepnummer: 4.07.30
Merk en type: Mercedes Benz Ecoliner
Kenteken: B 5189 PS
Overige bijzonderheden: Oranje signalering


Betreft geen Ecoliner maar de voorloper van de ACTROS de SK


sylvester1986

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 15 augustus 2011, 13:13:55
Mooie Zweedse brandweerwagen 8)
20 103
User: scoopy75


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #62 Gepost op: 15 augustus 2011, 15:05:19
Wat Catalaans spul  8)
Dienst: Bombers de la Generalitat Catalunya
Korps: Tossa de Mar
Soort voertuig: Bosbrandverkenningsvoertuig/Personeels-Materiaalwagen
Roepnummer: 2.27.90
Merk en type: Land Rover Defender
Kenteken: 4465 DHS
Overige bijzonderheden: Oranje signalering

Ik denk dat dit geen LandRover is maar een Santana. Deze heeft de LandRover in Licentie gebouwt en is inmiddels eigendom van Iveco.

Aaldert


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #63 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:04:20
Op de spatlappen staat nochtans Land Rover.

Mvg,


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #64 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:24:12
Op de spatlappen staat nochtans Land Rover.

Mvg,
Bovendien, zou het een Santana zijn geweest dan had dat op de motorkap gestaan.
Mvg,
paulg


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #65 Gepost op: 16 augustus 2011, 13:12:33
Nog even over Santana:
Santana bouwde sinds 1958 Land Rovers van de series I, II en III in licentie, eerst als CDK (Completely Knocked Down), later als verder ontwikkeld eigen product op basis van Land Rover. In 1983 kocht Suzuki een 20% belang in het bedrijf en werd de relatie met Land Rover beëindigd. Vanaf 1986 bouwde Santana Suzuki-modellen in licentie, o.m. de Suzuki Vitara. In 1994 werd Suzuki voor 49% eigenaar van Santana. De productie van de Santana serie IV/2500 (lijkt sterk op de Defender) werd in 1994 beëindigd en de productielijn werd verkocht aan Morattab in Iran, die sinds 1962 ook Land Rover-klonen produceerde.
Na een nieuwe licentie-overeenkomst met Suzuki werd de productie van eigen modellen door Santana weer mogelijk. Weer op basis van de Defender werd het model Santana PS-10 of ‘Annibal’ ontwikkeld, maar met een Iveco-motor en aandrijving. In 2006 liep de licentie-overeenkomst met Suzuki af en ging Santana een overeenkomst aan met Iveco met als doel gezamenlijke ontwikkeling en co-productie. Dit leidde tot de Iveco Massif, eigenlijk een Santana PS-10, maar met een andere grille en een Iveco Daily 4x4 onderstel.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #66 Gepost op: 31 augustus 2011, 02:18:54
Korps: SDIS Département Maine-et-Loire (49), Région Pays de la Loire
Post: Angers
Soort voertuig: VLTT, Véhicule Liaison Tout Terrain
Roepnummer: ?
Merk en type: UMM Alter 4x4
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 6965 VM 49
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden:
UMM Alter 4x4 met Peugeot motor
Ontwerp is van Cournil (Frankrijk), productierechten werden 1977 gekocht door União Metalo Mecânica in Portugal. Tot 1993 werd de civiele versie gebouwd, tot 1996 werd nog een militaire versie en een versie voor hulpdiensten geproduceerd.
In Frankrijk kan je hier en daar de oorspronkelijke Cournil ook nog aantreffen.
Ook de Landmacht heeft enkele UMM’s gehad, in de collectie van het Legermuseum is een UMM Entrepreneur aanwezig.
Scan van papieren foto, kwaliteit dus wat minder!




paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #67 Gepost op: 31 augustus 2011, 21:48:01
en de achterkant:


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #68 Gepost op: 1 september 2011, 18:19:53
Korps: SDIS d'Eure et Loir (28), Région Centre
Post: Châteaudun
Soort voertuig: CCGC, Camion Citerne Grande Capacité, tankwagen
Roepnummer: ?
Merk en type: Saviem PS30 (o.g.v. samenwerkingsovereenkomst met MAN)
Fabrikant opbouw: ?
Kenteken: trekker: 4300 RD 28, oplegger 5700 SK 28
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden: zelfdragende oplegger, SIDES pomp


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #69 Gepost op: 1 september 2011, 22:01:17
Korps: BSPP (3e Groupement d'Incendie)
Post: Sèvres, Département Hauts-de-Seine (92), Région Île-de-France
Soort voertuig: PST = Premier Secours Tonne, heet in de rest van Frankrijk FPT = Fourgon Pompe Tonne
Roepnummer: ?
Merk en type: Renault Midliner M180
Fabrikant opbouw: Camiva
Kenteken: PST 4
Bouw/dienstjaar: ?
Bijzonderheden: tank 3.000 l; Camiva pomp 1.500 l/min; 4 x 20 l. schuimvormend middel; bemanning: 5 personen. Bij enkele PST-s, o.a. ook de PST 2, is het dak van de cabine uitneembaar. Tijdens het défilé op 14 juli staan de commandanten (rang: kolonel) en de vaandelwacht van elke Groupement deels boven het dak uit. Deze foto is genomen op de Place de la Bastille tijdens de terugkeer van het défilé.
(Excuus voor de matige kwaliteit)