Brandweer bluspakken / 'interventiepakken'

Auteur Topic: Brandweer bluspakken / 'interventiepakken'  (gelezen 27079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2004, 18:19:45
Op wat voor manier en hoelang hebben jullie die kleding getest??


Er is een commissie van wijze mannen en vrouwen geformeerd. Die hebben een lijst opgesteld waar de kleding aan moest voldoen. Daarna hebben zij een aantal exemplaren getest, en goed bevonden.

Er is dus wel een wel-overwogen beslissing genomen.


Hoeveel  jaar moeten jullie met die pakken gaan doen??

Ik vraag het, omdat wij de nieuwe pakken ook "getest" hebben, maar je ze nooit goed uittesten, met name niet op de slijtvastheid.
Wij hebben nu nog maar 4 jaar onze "nieuwe" pakken, en je wilt niet weten hoe veel van die dingen eruit zien, m.b.t. slijten :-\

Stiksels, striping, ritsen, alles laat los, ze zien er echt nog slechter uit dan ons oude pakken, welke 10 jaar zijn gedragen, toen werden ze tenminste nog met degelijk materiaal genaaid, nu wordt er op dat soort dingen bezuinigd. De stoffen van "vroeger" waren wel zwaarder, maar van een veel betere kwaliteit dan nu.

En zo kan ik nog wel ff doorzemelen, maar dat doe ik maar niet ;)


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2004, 16:26:55
Hoeveel  jaar moeten jullie met die pakken gaan doen??

Ik heb absoluut geen flauw idee :-)))
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2007, 15:06:35
Grootste topictrap van mij ooit, maar het leek me zonde om een nieuw topic te openen.
Ik heb namelijk een vraag over het uitrukuniform:

moet iedereen in dienst van de brandweer tijdens een uitruk het hittebestendige uitrukuniform aan van de verzekering?

Ik heb een aantal keren foto's gezien van bijvoorbeeld afhijzingen die worden gedaan in het dagelijkse uniform (dus niet de bluskleding) en ik weet dat dat bij een afhijzing natuurlijk geen kwaad kan. Maar kan de verzekering hier moeilijk over gaan doen?


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2007, 15:45:45
denk ik wel... als jij een bouwvakker bent en je zit in de keet zonder je veiligheidsschoenen (terwijl het op het gehele bouwterrein wel verplicht is) en er valt iets op de voet dan heb je ook een probleem neem ik aan


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2007, 15:55:54
nee, de toegepaste pbm's moeten zijn afgestemd op het risico


bij brand:  uitrukpak met blushelmpje

bij hulpverlening: overall-etje met bouwhelmpje

dus de verzekering kan niet zeggen bij een afhijsing en het gaat fout, geen vergoeding je had geen hittebestendig bluspak aan.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2007, 17:57:26
Bij ons (brw. bergen op zoom, roosendaal en omstreken) gebruiken ze de kleding van PWG:

http://www.pwg.nl/
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2007, 20:39:41
Eind dit jaar willen wij nieuwe uitrukpakken in onze gemeente. De voorkeur gaat tot nu toe uit naar "van der Mark".  De test was goed, de berichten van gebruikers zijn goed. Maar heeft iemand misschien wel negatieve ervaringen?  Dan kunnen wij, bij eventuele aanschaf, daar op letten.
Of is er een vergelijkbaar uniform, met dezelfde positieve eigenschappen?

Vriendelijke Groet
MichelK

Mijn advies: NEEM GEEN W. vd Mark

In het praktijk ben erg teleurgesteld in die firma. Slecht aangemeten daardoor te lange mouwen en een veel te korte broek. De stiksels van de striping laat los. slechte kwaliteit van de dijbeenzakken, snel gaten. Slechte rits van jas, trek je zo stuk. Slechte belevering en slechte service nadat de order binnen is bij hun.

Bij het korps waar ik werk stappen ze ervanaf voor zowel kazerne kleding als bluskleding, voor het korps waar ik vrijwilliger ben zal het ook overwogen worden wanneer de tijd daar is dat alles weer vervangen gaat worden, grote kans dat dan ook daar een einde komt aan de relatie met wvdm. Succes.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2007, 23:11:02
totaal en helemaal mee eens. binnen ons korps zijn we nu een proef gestart met duitse pakken. de eerste reactie zijn super.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #18 Gepost op: 20 juli 2007, 00:17:11
kun je er iets meer over vertellen/laten zien?


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2007, 10:30:05
totaal en helemaal mee eens. binnen ons korps zijn we nu een proef gestart met duitse pakken. de eerste reactie zijn super.

ik ga ervan uit dat het hetzelfde pak is als het nederlandse alleen dan van een duiste leverancier?