Brandweer bluspakken / 'interventiepakken'

Auteur Topic: Brandweer bluspakken / 'interventiepakken'  (gelezen 26916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #40 Gepost op: 6 april 2010, 15:32:26
Zowiso hebben de nr 1+2 wel hun blusjas bij.. Soms hebben ze die al aan op de kazerne. De HV473 rijdt toch ook mee en die mannen hebben vaak hun blusjas aan. En zoal Rolanddeg zei, dat ze er ook een beetj mee kunnen blussen, met de HV pakken.

Even een andere vraag! Waarom heeft de bemanning van de TS alleen de nummers 1 en 2 hun blusjas bij zich en bij de HV iedereen een blusjas aan? Een HV gaat toch niet rijden voor een brand? Gaat de bemanning van de HV over op de TS en de bemanning van de TS met de HV terug naar de kazerne als er een doormelding is?   :-\ :-[
Brandweer Papendrecht


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #41 Gepost op: 6 april 2010, 15:35:11
Voor die nr 1+2 die moeten vaak omhangen en zijn als eerste bij de brand eigenlijk.


Ambacht is zo, als ik het goed zeg:

De TS compleet en de HV met de BV+Chauf+ nr 1+2. Vaak rijdt de HV mee met de OMS en die wordt dan onderweg gecancelt als het nodig is. Anders niet.
Groeten,  Tazbrw


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #42 Gepost op: 6 april 2010, 15:38:18
Voor die nr 1+2 die moeten vaak omhangen en zijn als eerste bij de brand eigenlijk.


Ambacht is zo, als ik het goed zeg:

De TS compleet en de HV met de BV+Chauf+ nr 1+2. Vaak rijdt de HV mee met de OMS en die wordt dan onderweg gecancelt als het nodig is. Anders niet.

Dus er rukt nooit een volle HV mee uit? Naar een ongeval met beknelling ook niet?

Maar als er een brandmelding is neemt iedereen uit de TS de blusjassen wel mee toch of ook alleen nummer 1 en 2?
Brandweer Papendrecht


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #43 Gepost op: 6 april 2010, 15:39:55
Brandmelding zegt het al.. Brand.. Iedereen zijn blusjas mee(of zeg ik dat fout Rolanddeg?). En bij een HV is het vaak een volle HV ja.
Groeten,  Tazbrw


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #44 Gepost op: 6 april 2010, 15:49:49
Brandmelding zegt het al.. Brand.. Iedereen zijn blusjas mee(of zeg ik dat fout Rolanddeg?). En bij een HV is het vaak een volle HV ja.

Lijkt mij wel heel erg logisch maar de discussie begon toch met een HV melding. Je begon daarna een HV melding met een brandmelding door elkaar te halen. Mijn vraag was eerst of iedereen uit de TS bij een HV melding ook de blusjas mee neemt want stel dat je een doormelding krijgt is het wel belangrijk dat je die jas bij je hebt. Zonder blusjas kun je geen brandende panden in natuurlijk.

Voor mij is het nu een stuk duidelijker geworden.   ;) :D
Brandweer Papendrecht


Hagie5

  • Bevelvoerder/OvD-Bz
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Brandweer
Reactie #45 Gepost op: 6 april 2010, 17:26:22
Beste lezers, zoals ik al opmerkte rukt in HIA iedereen uit in compleet bluspak (en dat is HV-overall, blusjas (kort model) en blushelm). Bij een HV-incident bepaald de bevelvoerder of de blusjas uit kan en de HV-helm op. Dan heb je dus een HV-overall met HV-helm. De blushelm en blusjas blijven dus aanwezig. Dit geldt voor zowel de TS (6 pers.) als de HV (3 pers. CH/BEV/BWT). Bij een brand- of HV melding heeft dus iedereen een compleet bluspak aan, ter plaatse mag er op aangeven van de BEV iets uitgedaan worden. Er is dus geen verschil in uitruk voor brand of HV wat betreft kleding. Hoop het zo nog wat duidelijker weergegeven te hebben. Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.
Groet René (brw HIA)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #46 Gepost op: 16 april 2010, 09:43:03
Hierbij een drie tal foto's van de nieuwe jas van de IM (informatiemanager) van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid:





Brandweer Papendrecht


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #47 Gepost op: 16 april 2010, 19:38:16
Mooie jas!! Ik zal eens kijken of ik die in Emergency 4 kan krijgen! Ga gelijk skinnen!!!
Groeten,  Tazbrw


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #48 Gepost op: 17 april 2010, 22:18:38
Hierbij een drie tal foto's van de nieuwe jas van de IM (informatiemanager) van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid:







Ziet er wel erg netjes uit!!  O0
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #49 Gepost op: 18 april 2010, 14:20:14
Geheel in strijdt met de richtlijnen van het NVBR. Waarom is hier voor gekozen?

Hierbij een drie tal foto's van de nieuwe jas van de IM (informatiemanager) van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid:
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps