RAC Kennemerland incl. Haarlemmermeer en Schiphol - 07-01-2008

Auteur Topic: RAC Kennemerland incl. Haarlemmermeer en Schiphol - 07-01-2008  (gelezen 38050 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #110 Gepost op: 7 maart 2010, 13:24:34
Iemand die weet waarom de vrijwilligers van Nieuw-Vennep (345) zo vaak buiten dienst gaan?

Als ik de berichten zo lees dan moet je de haakjes verplaatsen => de 345 (vrijwilligers) gaat buiten dienst.
Ofwel, het voertuig en niet hun bemanning. Anders zie ik geen logische verklaring om een blusgroep te piepen met de mededeling dat hun TS buiten dienst staat. Als de vrijwilligers zelf buiten dienst (lees: niet inzetbaar) zouden zijn dan zou er enerzijds iets anders gepiept worden (OvD of Beroeps NVP) en zou de strekking van het bericht anders zijn.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #111 Gepost op: 7 maart 2010, 13:32:17
Als ik de berichten zo lees dan moet je de haakjes verplaatsen => de 345 (vrijwilligers) gaat buiten dienst.
Ofwel, het voertuig en niet hun bemanning. Anders zie ik geen logische verklaring om een blusgroep te piepen met de mededeling dat hun TS buiten dienst staat. Als de vrijwilligers zelf buiten dienst (lees: niet inzetbaar) zouden zijn dan zou er enerzijds iets anders gepiept worden (OvD of Beroeps NVP) en zou de strekking van het bericht anders zijn.

Toch is er ook een keer een bericht geweest voor de vrijwilligers 345 waarin stond dat de 345 B.D. stond wegens geen bevelvoerder...dat kan jij beter vinden dan ik, maar ik weet het vrij zeker. Dus in dat geval zou het ook kunnen dat de 345 wél eens buiten dienst staat i.v.m. personeelsproblemen...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 7 maart 2010, 14:35:22
Als ik de berichten zo lees dan moet je de haakjes verplaatsen => de 345 (vrijwilligers) gaat buiten dienst.
Ofwel, het voertuig en niet hun bemanning. Anders zie ik geen logische verklaring om een blusgroep te piepen met de mededeling dat hun TS buiten dienst staat. Als de vrijwilligers zelf buiten dienst (lees: niet inzetbaar) zouden zijn dan zou er enerzijds iets anders gepiept worden (OvD of Beroeps NVP) en zou de strekking van het bericht anders zijn.

Geloof me, het ligt niet aan het voertuig ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #113 Gepost op: 7 maart 2010, 18:25:57
Geloof me, het ligt niet aan het voertuig ;)


Nee zeker niet, de post heeft net een ander voertuig gekregen.....!!!

( ex Bloemendaal TS842, Haarlem TS740, Lisserbroek TS342)



Foto: Jeffrey Koper ©
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #114 Gepost op: 7 maart 2010, 18:38:18
Nee zeker niet, de post heeft net een ander voertuig gekregen.....!!!

Ok ik geloof het, maar een nieuw voertuig is natuurlijk geen argument. Hier in de regio rijden een aantal hagelnieuwe hoogwerkers die toch geregeld buiten dienst zijn als gevolg van technische problemen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #115 Gepost op: 9 oktober 2010, 21:15:55
Een vraag, de laatste tijd valt het mij op dat er bij inzetten in Spaarndam regelmatig Velsen en Haarlem worden gepiept. Spaarndam word zelden opgeroepen.
Vanmiddag stond er een busje in de brand op steenworp afstand van de kazerne Spaarndam en moesten wederom Velsen en Haarlem naar het incident.
Wat is de achterliggende gedachte hierachter ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #116 Gepost op: 11 oktober 2010, 19:28:22
Een vraag, de laatste tijd valt het mij op dat er bij inzetten in Spaarndam regelmatig Velsen en Haarlem worden gepiept. Spaarndam word zelden opgeroepen.
Vanmiddag stond er een busje in de brand op steenworp afstand van de kazerne Spaarndam en moesten wederom Velsen en Haarlem naar het incident.
Wat is de achterliggende gedachte hierachter ?
Spaarndam heeft al langere tijd een tekort aan vrijwilligers. De laatste tijd is dat een beetje bijgespijkerd. Langzaam aan zie je dat Spaarndam wel weer in de sterkte staat (742). In het geval van het brandende busje (waar de reactie van Jerommeke eerst stond) waren ze ook opgeroepen. Helaas moeten een aantal mensen uit het oude dorp en Velserbroek komen. Mogelijk dat die vastliepen in de file. Op de foto's zie je ook iemand met een zilveren helm lopen. Die is van Spaarndam.
De beroeps Velsen mogen Spaarndam tot hun basisgebied rekenen. Zeker Spaarndam Oost is vanaf Velsen snel te bereiken via de N202 en Zijkanaal-C.

Beetje late reactie, maar ik was een weekendje weg ;-)