Technische Verpleegkunde

Auteur Topic: Technische Verpleegkunde  (gelezen 7109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Gepost op: 5 augustus 2004, 20:26:20
Weet iemand iets over de opleiding Technische Verpleegkunde die aan de Hogeschool InHolland in Diemen wordt gegeven? Wat de inhoud van deze opleiding is o.a. en of iemand er ervaring mee heeft?

Op hun site zeggen ze dat de opleiding is bedoeld voor verpleegkundigen die op de SEH, ICU of CCU willen werken en dan gelijk kunnen doorstromen naar zo'n afdeling nadat ze gediplomeerd zijn.




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2004, 22:25:08
Vraag het ook eens op www.ziekenhuisforum.nl!

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2004, 19:17:30
Ik weet wel dat d emeningen nogal verdeeld zijn over de HBO-TV opleiding, en doorstromen hangt niet alleen af van de gevolgde HBO-TV opleiding maar ook van individuele ervaring kwaliteiten etc. Waarde van de HBO-TV moet zich in de praktijk nog bewijzen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Paul SEH

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2004, 10:01:05
Theoretisch misschien beter onderlegd, maar missen de praktijk ervaring in het veld.  8)
De toekomst zal het moeten leren.  8)


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2004, 18:03:48
Voorzover ik begrepen heb richt deze opleiding zich meer op het werkvlak van de Anaesthesie/ Beademing.

Weet iemand hoelang deze opleiding duurt?


harold

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2004, 18:10:29
De opleiding duurt vier jaar maar is een verrijkingsstroom van de HBO-V.

Je gaat als het ware gewoon de voltijd HBO-V doen, alleen krijg je de verrijkingsstroom TV erbij, en maak je dus in die vier jaar tijd meer uren.
Aan het einde van de rit krijg je twee getuigschriften: dat van de HBO-V en dat van de TV.

De opleiding richt zich op de complexe zorg. Studenten die deze variant van de HBO-V volgen, doen hun stages dan ook 1x op een verpleegafdeling van een algemeen ziekenhuis, 1x in de GGZ, en voor de rest op "verpleegtechnische" afdelingen: SEH, IC, CC, Anesthesie.


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2004, 12:45:08
Aha, dat is helder.
Maar wat kun je er dan mee?  Is het bijvoorbeeld zo dat je dan, waar nodig, bij kunt springen op een medium of high care afdeling?


harold

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2004, 11:16:43
Aha, dat is helder.
Maar wat kun je er dan mee?  Is het bijvoorbeeld zo dat je dan, waar nodig, bij kunt springen op een medium of high care afdeling?


Dat weet ik niet.
Wel is het zo dat je sneller wordt aangenomen op een IC, CC of SEH.  Je krijgt bovendien ook vrijstellingen als je de vervolgopleidingen voor de IC, CC of SEH gaat volgen.


harold

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2004, 10:17:40
Ik ben toegelaten tot de HBO-TV opleiding!!
 ;D ;D ;D *doet een dansje om de tafel*

Kheb in spanning gewacht, maar nu heb ik eindelijk op dinsdag een gesprek, en op 30 augustus begin ik, in het tweede jaar.  8)

*is superblij!*


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 21 augustus 2004, 23:50:16
Gefeliciteerd Harold en veel succes!

Christian