Reportage Mobiel Medisch Team

Auteur Topic: Reportage Mobiel Medisch Team  (gelezen 4063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeffrey-Jacobs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Gepost op: 8 oktober 2010, 15:43:25
Heren en Dames,

Graag wil ik jullie onze nieuwe reportage laten zien van het Mobiel medisch team de Lifeliner 2 laten zien. Het is vooral een informatieve video geworden over het team.

http://mediatv.nl/nieuws/4989/Reportage_Mobiel_Medisch_Team_Lifeliner_2.html




ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2010, 14:53:04
De argumenten van de arts op de voordelen van het MMT zijn wel erg zwak uitgedrukt, als dit inderdaad de enigste argumenten zijn dan is het veel geld over de balk gooien om de helicopters te laten vliegen. Dan kan je volgens mij beter de heli's opheffen, het geld wat je daar mee bespaard, vele miljoenen euro's, gaan besteden aan extra opleiding van de huidige ambulanceverpleegkundige. En dan houd je nog geld over denk ik. In het kader vande bezuinigingen in de gezondheidszorg zal dit niet zo verkeerd staan denk ik.  O0 O0
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2010, 21:13:07
Tja de bezuinigingen gaan de gezondheidzorg ook niet voorbij. De sterkste lobby organisaties zijn al bezig met het opwarmen van hun achterban en de politiek om dreigende kortingen op hun budget te voorkomen.
De ANWB en de traumacentra (academische ziekenhuizen) hebben een hele actieve lobby-organisatie....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2010, 23:51:24
Mooi filmpje, daar niet van.... maar inderdaad Joffry en AbuKampen jullie hebben gelijk. De publiciteitsmolen van de Lifeliners draaien weer overuren...  ::)

Doet mij denken aan een artikel wat laatst in de regionale editie van het AD stond. De aankomende nachtvluchten zouden mogelijk tientallen levens per jaar extra redden in de regio.... Tuurlijk....  0098

Miljoenen pompen in Heli's en 22 jarigen zonder ervaring de gele busjes op.... Hoe bedoel je verschraling van de ambulancezorg...  98uiye
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur