Hoeveel knikarm hoogwerkers zijn er nog?

Auteur Topic: Hoeveel knikarm hoogwerkers zijn er nog?  (gelezen 9520 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 10 oktober 2010, 17:22:09
Nee, dit is een gewone Telescooparm.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2010, 22:38:19

En om het nog ingewikkelder te maken, dit is een telescopische knikhoogwerker. De twee hoofdbomen scharnieren en zo komt het werkplatform omhoog. Maar in de twee bomen zit ook nog een uitschuifdeel, waardoor men enorme hoogtes kon bereiken. In dit geval 150 ft, ca, 45 m.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:04:12
De HW van Beverwijk word een museum stuk!
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:49:42
Ik vrees dat je gelijk hebt Jef.
We zijn nog de enigste....


Stefan.O

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #14 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:52:47
Brandweer Best heeft er tog nog 1 rijden?

Helaas geen foto! Misschien iemand anders?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 15 oktober 2010, 19:12:37
Nee dat is een telescooparm.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #16 Gepost op: 15 oktober 2010, 19:26:49
Volgens mij in Zeeland twee: Hulst en Terneuzen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 15 oktober 2010, 19:55:11
Volgens mij in Zeeland twee: Hulst en Terneuzen

Beide telescoop en geen knikarm
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #18 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:29:52
Welke voor/nadelen heeft een knikarm hoogwerker tov een telescoop hoogwerker?


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #19 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:44:49
Citaat
Welke voor/nadelen heeft een knikarm hoogwerker tov een telescoop hoogwerker
Even zo op de gok, techniek van knikarm is simpeler, twee vaste delen die door middel van één of meer cilinders de boven boom heffen. De eerste uitvoering had ook nog een niveau regeling door middel van een stangen syteem om de korf horizontal te houden. De werkhoogte is beperkt door de maximale lengte van de armen, in rijposistie, je wilt misschien wel naar 30 m, maar dan heb je twee armen van 15 meter nodig. Ander nadeel, het is lastig om in een smalle straat te werken, je hebt altijd een enorme uitzwaai aan de tegenoverliggende zijde, en wanneer je te dichtbij staat kun je de gevel helemaal niet of slechts beperkt bereiken. Zwaarte punt ligt hoog, omdat de armen over de cabine liggen, en vaak ook nog boven elkaar.
Kosten zullen lager zijn als een telescoophoogwerker.
Techniek van een Telescoop is gecompliceerder maar de totale voertuiglengte is niet meer bepalend voor de werkhoogte. Bij de uitvoering met korf aan aan de achterzijde (Hilton)was het zwaartepunt ook laag, en was door twee of drie delen te laten uitschuiven ook een goede werkhoogte te bereiken, 22-30 m.
Nadeel was dat men moeilijk over een obstakel kon manouvreren wat een knikarm wel kon, maar door een korte arm aan de hoofdmast te maken was dat op te lossen, en door de kleine boom ook als telescoop uit te voeren, en een draaibare korf te maken is de telescoop erg flexibel inzetbaar.
Nadeel van hoogwerkers is de langere tijd om op te zetten, de grotere stempelbreedte, en de vaak wat grotere voertuigen. Vooral in oude binnensteden is de autoladder in compacte uitvoering eigenlijk het redvoertuig bij uitstek.(A'dam)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar