MMT personeel onderweg naar een incident met particulier vervoer

Auteur Topic: MMT personeel onderweg naar een incident met particulier vervoer  (gelezen 30152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:20:25
Is het dan helemaal geen optie om de helm op te zetten, die normaal opgezet wordt bij grote(re) ongevallen? Je weet wel, die gele die iedere ambulance-/MMT-medewerker heeft? Of biedt die helemaal geen bescherming tegen bijv. vallen?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:08:02
Is het dan helemaal geen optie om de helm op te zetten, die normaal opgezet wordt bij grote(re) ongevallen? Je weet wel, die gele die iedere ambulance-/MMT-medewerker heeft? Of biedt die helemaal geen bescherming tegen bijv. vallen?

Dat opperde ik ook al, maar daar kwam geen antwoord op.

Ik zal eerdaags eens kijken of ik wat meer info kan inwinnen, bijvoorbeeld of er bekend is hoe grote afstand er op de motor is afgelegd en met wat voor snelheid.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:13:15
Jongens, moet je voorstellen. Je komt als MMT-arts vanuit de helikopter die niet bij het incident kan landen. Je patiënt heeft dringende hulp nodig. Dan moet je daar dus naar toe maar je hebt geen idee van de looproute. Als er een motorrijder van de politie dan klaarstaat om je daar naar toe te brengen ga je niet eerst het helmpje op doen. Als hulpverleners maken we dagelijks inschattingen of het voor onszelf veilig is. Dat wordt bij elke tak (BRW, Ambu en politie) ingeramd gedurende de opleiding. Je veiligheid is relatief. Je kunt dan dus beter bij een goed opgeleide motoragent achterop stappen, die zal ook zien dat jij geen helm hebt en extra voorzichtig rijden.

Het leven is niet zo zwart wit als sommige mensen ons doen geloven.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:53:06
Hou je heli-helm op ... klaar!

Lesje voor een volgende keer, meer niet.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2010, 22:06:40
Hou je heli-helm op ... klaar!

......................
Die je dan altijd standaard mee moet zeulen omdat je mogelijk wel eens een keer achterop een motor naar een ongevalslocatie gebracht zou kunnen worden...  :|


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2010, 23:48:57
Jongens, moet je voorstellen. Je komt als MMT-arts vanuit de helikopter die niet bij het incident kan landen. Je patiënt heeft dringende hulp nodig. Dan moet je daar dus naar toe maar je hebt geen idee van de looproute. Als er een motorrijder van de politie dan klaarstaat om je daar naar toe te brengen ga je niet eerst het helmpje op doen. Als hulpverleners maken we dagelijks inschattingen of het voor onszelf veilig is. Dat wordt bij elke tak (BRW, Ambu en politie) ingeramd gedurende de opleiding. Je veiligheid is relatief. Je kunt dan dus beter bij een goed opgeleide motoragent achterop stappen, die zal ook zien dat jij geen helm hebt en extra voorzichtig rijden.

Het leven is niet zo zwart wit als sommige mensen ons doen geloven.

Hier dacht ik dus ook al aan  ::)

Hou je heli-helm op ... klaar!

Lesje voor een volgende keer, meer niet.
Deze reactie gaat nergens over,een arts rent (over het algemeen) naar het incident maar kan dus ook  met hulpmiddelen ter plaatse komen..en is het automatisme om je helm dan af te zetten..  Hoeveel kilometer moest hij ook alweer mee rijden?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2010, 08:32:38
Het gaat hier niet om de arts maar de verpleegkundige zit achterop de motor.   ;)
Brandweer Papendrecht


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #27 Gepost op: 18 oktober 2010, 08:47:08
Die je dan altijd standaard mee moet zeulen omdat je mogelijk wel eens een keer achterop een motor naar een ongevalslocatie gebracht zou kunnen worden...  :|

Ze komen met de heli dus meegezeuld had ie hem toch al (had hem zelfs al op toen ie aankwam, als ze met de bus komen hoeven ze geen lift.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #28 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:03:02
Nu eens vanaf de andere kant bekeken, zo'n heli wordt vaak opgewacht door politie, om de landingsplek af te zetten etc. zeker als de landingsplek wat verder van de ongevalslocatie is. (anders lopen ze die 20 meter wel  0098)

Waarom is daar dan niet een politie auto die het MMT naar de ongevalslocatie brengt,maar juist een motor.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2010, 09:07:29
Ze komen met de heli dus meegezeuld had ie hem toch al (had hem zelfs al op toen ie aankwam, als ze met de bus komen hoeven ze geen lift.
Nu eens vanaf de andere kant bekeken, zo'n heli wordt vaak opgewacht door politie, om de landingsplek af te zetten etc. zeker als de landingsplek wat verder van de ongevalslocatie is. (anders lopen ze die 20 meter wel  0098)

Waarom is daar dan niet een politie auto die het MMT naar de ongevalslocatie brengt,maar juist een motor.
Allemaal ideeen die in de theorie goed werken. Helaas ligt het in de praktijk vaak héél anders.  ;)