0900 tiplijn voor camaraman

Auteur Topic: 0900 tiplijn voor camaraman  (gelezen 2900 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 31 januari 2005, 13:17:57
De Twentsche Courant Tubantia | 31-01-2005
Hengelose cameraman troeft met 112-tiplijn concurrentie af.


HENGELO - Iets spectaculairs meegemaakt? Bel 0900-112tips (ofwel 1128477). Wie dat doet komt - natuurlijk - niet bij de alarmcentrale 112 uit, maar bij de Hengelose freelance-cameraman Frans Strikker.

In de jacht op exclusieve beelden van branden, ongelukken en andere calamiteiten, is Strikker met deze tiplijn zijn concurrenten voorlopig te slim af, hoopt hij.

Het nieuwe - niet af te luisteren - communicatiesysteem C2000 van de politie maakte ‘een list’ ook hard nodig. De Hengeloër verkoopt zijn filmmateriaal met name aan SBS6 en RTL. Voor jongens als Strikker is de invoering van dat nieuwe communicatiesysteem C2000 een flinke klap. Ze kunnen - zoals eerder bericht in deze krant - niet meer meeluisteren met de politie, brandweer en ambulance-dienst. Het enige wat ze nog kunnen oppikken is het adres waar een hulpvoertuig naar toe moet.

Strikker: ‘Maar dat zegt niets over de ernst van de melding. Dat kan een brand zijn, een overval, maar ook gewoon een katje dat uit een boom gehaald moet worden.’ Kortom: freelance-rampspoedfilmers zijn voor hun broodwinning afhankelijker geworden van (te betalen) tipgevers.

Strikker hoopt met de speciale, simpel te onthouden tiplijn meer ‘primeurs’ binnen te halen dan zijn concurrenten in de regio. Het servicenummer - een variant van het smulnummer 0900-pizza - is hem per 1 februari door de Opta toegewezen. Het kost de Hengeloër 40 euro per maand, plus de ge-sprekskosten. ‘Het is in elk geval een poging waard’, vindt de filmer. ‘De invoering van C2000 kost me sowieso geld. Nu ik niets meer aan de scanner heb, zal ik meer tipgeld kwijt zijn. En ik zal ook wel vaker voor niets rijden.’




Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2005, 13:31:21
0900... Is dat niet een betaalnummer? Als je dan al zo wanhopig bent dat je dit probeert, doe het nummer dan gratis of op een netnummer...  ???
Arts  www.alphalog.nl


MHL

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2005, 13:08:57
en een pieper?  :o


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2005, 13:11:38
en een pieper?  :o
Dan mis je de politiemeldingen.  ;)


MHL

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2005, 13:14:26
Voor die cameraman zal het wel erg zijn.  ::)
 
Voor mij vindt ik alleen de brandweer belangrijk.  ;D

Maar ja de ergste dingen daar is toch altijd wel de brandweer bij betrokken?

Zonder moord en doodslag dan.


guest1564

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2005, 15:58:35
Ik vind het wel een goed idee.

Als die cameraman mij dan ook even wil bellen :P :P