Vreemde wagen

Auteur Topic: Vreemde wagen  (gelezen 7271 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2004, 23:14:04
heren, dit zijn geen vage gevallen, slechts een duidelijk voorbeeld hoe het werkt, OGS is niet alleen voorbehouden aan de diensten genoemd in het RVV, maar alle voertuigen die als voorrangsvoertuig moeten functioneren, er zijn situaties te bedenken dat morgen jouw prive auto als voorrangs voertuig ten dienste van moet functioneren.

voorbeeld: vorigjaar viel in hoorn de spanning in het ziekenhuis volledig weg, de zuurstof voor de patienten kon vanuit het centraal reservoir(tank) niet meer naar de afdelingen worden getransporteerd, de elektrice kleppen werkte niet meer.
met spoed is er een tankwagen met zuurstof over de groteweg (A7) door het stadsverkeer, voorzover nog niet afgezet  door motoragenten begeleid naar het ziekenhuis toe gebracht, had hij een blauwzwaailicht en sirene gehad, dan had hij die mogen gebruiken.

zo zijn nog meer situaties te noemen waar een voertuig met spoed materiaal af moet leveren.

zo zijner meer ''partikuliere'' voertuigen die in de verstralers blauwe flitsers hebben, op de hoedeplank flitsers, eventueel ondersteund met een zwaailamp met een kleefmagneet op het dak en uiteraard een sirene onder de motorkap, dit alles(zwaailamp staat dan niet op het dak) is normaal niet zichtbaar maar ingeval nodig ineens aangaat, en volledig terecht gebruikt, ik vertel niet wie, maar het is geen recherche of arrestatie team.
Nemo me impune lacessit


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2004, 11:27:00
Als een burgerwagen met OGS zou moeten rijden ivm de ernst van iets, moet er maar voor begeleiding worden gezorgd door poltie ofzo. Ik vind het een slechte zaak dat 'voor het geval dat' auto's zijn uitgerust met onopvallende lampen, arrestatieteams en recherche etc uitgezonderd.
Voordat de OVD van de brandweer in Goes de beschikking had over een opvallend voertuig, reden ze in hun eigen auto's naar meldingen toe, zonder een lampje op het dak te zetten of een ingebouwde lamp en/of sirene! Dat ging ook.

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2004, 17:51:01
Als een burgerwagen met OGS zou moeten rijden ivm de ernst van iets, moet er maar voor begeleiding worden gezorgd door poltie ofzo. Ik vind het een slechte zaak dat 'voor het geval dat' auto's zijn uitgerust met onopvallende lampen, arrestatieteams en recherche etc uitgezonderd.
Voordat de OVD van de brandweer in Goes de beschikking had over een opvallend voertuig, reden ze in hun eigen auto's naar meldingen toe, zonder een lampje op het dak te zetten of een ingebouwde lamp en/of sirene! Dat ging ook.

Christian

Christian, diverse arrestatieteams, BBE eenheden van marechaussee en politie, personenautos van brandweercommandanten en autos van beveiliging kon. huis en diplomatieke dienst zijn uitgerust met onzichtbare OGS apparatuur en die gaat inderdaad geregeld aan in het verkeer.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2004, 18:38:48
Maar dat is ook niet erg, dat zijn profs, maar het lijkt wel of KP klanten wil doen geloven dat zij meer kunnen en mogen dan anderen.

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2004, 20:22:43
Maar dat is ook niet erg, dat zijn profs, maar het lijkt wel of KP klanten wil doen geloven dat zij meer kunnen en mogen dan anderen.

Christian

Inderdaad Christian, wat KP Medical nou met die zichtbare  OGS op zijn wagens moet is voor mij echt de vraag. Als er dringend materialen nodig zijn dan moet de logistieke dienst van de ambulancedienst dat vervoer maar verzorgen lijkt mij.  :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2004, 20:24:47
kijk dit is nou een typisch voertuig ''ten dienste van''
zo zijn er vele waar ik al eens vaker over verteld heb, en ja de ''wet''(is er niet), laat dit toe.

Ja daaaaaaaaaaagggg dit is dus GEEN ''auto ten dienste van''  dan kan half hulpverlenend Nederland wel een blauwe lamp en geluidsingnalen op de auto plaatsen , en  met meer recht dan dit KP Medical autootje!!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2004, 20:33:32
sorry hoor ik heb nmeit besloten dat dit moest, dat hebben andere gedaan. ;D
Nemo me impune lacessit


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2004, 21:19:20
Als je het precies wilt weten, ga het Peter dan ff vragen..
FF een mailtje naar KP-medical......


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2004, 21:39:44
Ik ga een mailtje sturen, de rest niet, anders worden ze daar weer boos. 8)

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #19 Gepost op: 16 augustus 2004, 23:23:00
heren, dit zijn geen vage gevallen, slechts een duidelijk voorbeeld hoe het werkt, OGS is niet alleen voorbehouden aan de diensten genoemd in het RVV, maar alle voertuigen die als voorrangsvoertuig moeten functioneren, er zijn situaties te bedenken dat morgen jouw prive auto als voorrangs voertuig ten dienste van moet functioneren.

En daar begint dus het vage gebied. Niet vastgelegd in het RVV, maar WIE bepaalt dan of je met OGS mag rijden??
En bedenk voor mij maar eens een voorbeeld hoe mijn auto morgen als voorrangsvoertuig moet functioneren.
Zoals jij het beschrijft lijkt het me een vrijbrief voor iedereen om je auto maar vol te bouwen met blauwe lampjes.

Gr
Erik