Directe inzet huisarts bij hartprobleem

Auteur Topic: Directe inzet huisarts bij hartprobleem  (gelezen 12479 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #30 Gepost op: 23 december 2010, 13:44:35
Klein vraagje,

Ik zie net deze melding voorbij schieten:

p2kflex
13:29:37 23-12-10-ALPHA-A1 2526BS 283 Hoefkade 283 GV 99383
1520080Ambu 15-380 (Spoedarts)


Nou vroeg ik mij af of de benaming correct is van de capcode en zo ja, wat voor arts is dit precies? HAP?
Heeft misschien iets te maken met SMASH? Die wordt dan gezien als een Rapid en niet als een huisarts, gezien nummering xx-3xx.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #31 Gepost op: 23 december 2010, 18:32:37
Beste Mensen,

Sinds 15 December 2010 worden de voertuigen van de hap-Alkmaar bij reanimaties gepaged dit is alleen als een van onze voertuigen in de buurt is of als wanneer een ambulance er langer over doet als de hap auto.. De samenwerking tussen de meldkamer, ambu en hap-Alkmaar is zeer goed (geen ambu beschikbaar dan zal de hap rijden, geen hap-auto beschikbaar dan zal er een ambu rijden) hier zijn duidelijke afspraken over.
Hier kunnen nog vele regio,s een puntje aan zuigen cq achter hun oren krabbellen

De melding die jullie hier boven zien ging ook om een daadwerkelijke reanimatie, Dankzij de snelle komst van HAP en ambu heeft deze persoon het wel gered.

De testen die jullie zien van de 701-702-705 zijn de proefalarmen die begin van iedere dienst moet worden aangevraag via de porto.

Met vriendelijke groet,

S@nder


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #32 Gepost op: 23 december 2010, 19:36:01
Klein vraagje,

Ik zie net deze melding voorbij schieten:

p2kflex
13:29:37 23-12-10-ALPHA-A1 2526BS 283 Hoefkade 283 GV 99383
1520080Ambu 15-380 (Spoedarts)


Nou vroeg ik mij af of de benaming correct is van de capcode en zo ja, wat voor arts is dit precies? HAP?
Heeft misschien iets te maken met SMASH? Die wordt dan gezien als een Rapid en niet als een huisarts, gezien nummering xx-3xx.

Heeft niets met HAP/SMASH te maken. Het is een 'AMON' per auto. Dit voertuig:



Spoedarts? Ja spoedarts. Het is voertuig is bestickerd met de naam 'Ambulance - Arts'.
De persoon die dit voertuig rijdt is bij 'mooi weer' een AMON bestuurder, maar dan met 4 wielen.
Gewoon 'First Responder' en OvD-G, niets meer.

Waarom hiervoor de speciale Tourans niet worden ingezet?
Ik gok iets omdat het WK personeel is, en de Touran's van GHOR Haaglanden zijn. Deze Hyundai is van WK... Maar dit is speculaas (kerstversie)

Vragen? PM. Strongbow, verbeter me als ik iets fout heb gezegd.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #33 Gepost op: 23 december 2010, 19:39:36
Voor de goede orde: Dejan, hebben we het hier dan over een echte arts of een ambulanceverpleegkundige? (First Responder, OvD-G)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #34 Gepost op: 23 december 2010, 19:42:26
Voor de goede orde: Dejan, hebben we het hier dan over een echte arts of een ambulanceverpleegkundige? (First Responder, OvD-G)
We hebben het hier, zoals ik al zei, een AMON op 4 wielen. Een echte ambulanceverpleegkundige die normaal op de motor zit (First responder én OvD-G), in een ex (?) hap-auto.

Laatste tijd vaak genoeg gezien dat men in motorkleding rijdt, tenminste bij het uitstappen ook nog warm!


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #35 Gepost op: 24 december 2010, 02:16:06
Heeft niets met HAP/SMASH te maken. Het is een 'AMON' per auto. Dit voertuig:



Spoedarts? Ja spoedarts. Het is voertuig is bestickerd met de naam 'Ambulance - Arts'.
De persoon die dit voertuig rijdt is bij 'mooi weer' een AMON bestuurder, maar dan met 4 wielen.
Gewoon 'First Responder' en OvD-G, niets meer.

Waarom hiervoor de speciale Tourans niet worden ingezet?
Ik gok iets omdat het WK personeel is, en de Touran's van GHOR Haaglanden zijn. Deze Hyundai is van WK... Maar dit is speculaas (kerstversie)

Vragen? PM. Strongbow, verbeter me als ik iets fout heb gezegd.

Kleine aanpassing...  ;) Niet alleen het WK personeel, maar alle AMON medewerkers (dus ook GGD) rijden in deze vreselijk lelijke wagen. Er zijn momenteel wat te weinig piketwagens, vandaar dat dit voertuig van stal is gehaald om als OVDG wagen te functioneren.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #36 Gepost op: 24 december 2010, 02:51:18
Kleine aanpassing...  ;) Niet alleen het WK personeel, maar alle AMON medewerkers (dus ook GGD) rijden in deze vreselijk lelijke wagen. Er zijn momenteel wat te weinig piketwagens, vandaar dat dit voertuig van stal is gehaald om als OVDG wagen te functioneren.

Lelijk of niet, met 119 dB uit de speaker (dag en nacht, 1 stand) hoor je'm beter aankomen dan een nieuwe (120/22/22/28 like) ambulance. Alleen een dakset overigens, geen grill- en/of dashboardflitsert...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #37 Gepost op: 24 december 2010, 10:38:25
De wagens in Amsterdam hebben ook een locator, maar op wij zijn nergens te zien behalve op een traag software programma. En de regieartsen en assistenten gebruiken dit programma niet. Daarnaast is een C2000 portofoon wel te duur voor veel posten. Portofonen werden ooit namelijk aan iedere post aangeboden als basisoptie. Veel posten vonden de porto's te duur, zodat dit daar niet op de auto's is gekomen.  
Groet, HapAmbu

HapAmbu,

de gebruikte lokators van de HAP-eenheden Amsterdam zijn zichbaar in City-GIS. Datzelfde programma/ type lokators worden gebruikt in NHN, Kennemerland, Gooi en Vecht en ga zo maar door. En multi voor meldkamers, dus ook ambu, Brandweer en Reddingsbrigade.

Zo raar is het overigens niet eens. Er staat me iets bij dat ik bij de MKA Kennemerland ook wel vaker P2000 meldingen voorbij heb
zien komen, gericht aan een HAP voertuig. Volgens mij heeft Kennemerland daar afspraken over dat ze bij bepaalde situatie's de
huisarts/HAP piepen. Maar daar kan Rolf vast meer over vertellen!

Jeroen!<

Ja in Kennermland is er 1 capcode die gebruikt word door een huisarts in Bennebroek. Verder hebben de HAP's geen pager alarmeringen vanuit de MKA.
Elke hulpverlening start met communicatie.


BlueLight

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #38 Gepost op: 28 december 2010, 01:11:35
En , ja we hadden weer een oproep ass. reanimatie.
Binnen 2 minuten TP !
Helaas is het deze keer niet goed afgelopen , en dat op tweede kerstdag.

Hier de pageroproep :

112meldingen
21:20:09 26-12-10[NHN]A1 (GG: ANH-INCI-7) *adres* ALKMAAR 2 Reanimatie *postcode* 465
0220999Monitorcode Meldkamer Ambulancezorg Noord-Holland Noord

      : [0220732] Voertuig-10-702 Centrale Huisartsen Post Alkmaar       : [0220187] Ambulance-10-187 Alkmaar
0220181Ambulance-10-181 Alkmaar