Illegale vuurwerkopslag

Auteur Topic: Illegale vuurwerkopslag  (gelezen 6152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 29 oktober 2010, 21:23:53
En wat als het familie betreft die je toch zult blijven kennen...? ::)

Zelfde laken een pak.

En dat weet mijn familie. Heb 3 jaar ruzie gehad met mijn broer. Die dronk graag een glaasje (te veel) en stapte vervolgens rustig in zijn auto. Die heb ik dus persoonlijk een blaastest aangesmeerd en een rijontzegging van 24 uur plus de bijbehorende douw. 3 jaar geen broer gehad, maar nu weer wel. Drinken doet hij nog steeds en daar help ik hem graag bij. Alleen dat rijden erna doet hij niet meer.


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2010, 22:24:58
Zelfde laken een pak.

En dat weet mijn familie. Heb 3 jaar ruzie gehad met mijn broer. Die dronk graag een glaasje (te veel) en stapte vervolgens rustig in zijn auto. Die heb ik dus persoonlijk een blaastest aangesmeerd en een rijontzegging van 24 uur plus de bijbehorende douw. 3 jaar geen broer gehad, maar nu weer wel. Drinken doet hij nog steeds en daar help ik hem graag bij. Alleen dat rijden erna doet hij niet meer.

O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2010, 14:56:15
Zelfde laken een pak.

En dat weet mijn familie. Heb 3 jaar ruzie gehad met mijn broer. Die dronk graag een glaasje (te veel) en stapte vervolgens rustig in zijn auto. Die heb ik dus persoonlijk een blaastest aangesmeerd en een rijontzegging van 24 uur plus de bijbehorende douw. 3 jaar geen broer gehad, maar nu weer wel. Drinken doet hij nog steeds en daar help ik hem graag bij. Alleen dat rijden erna doet hij niet meer.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8083676/__Vrouw_belt_politie_wegens_dronken_echtgenoot__.html

zo 31 okt 2010, 14:28 | 13 reacties
Vrouw belt politie wegens dronken echtgenoot

NIEUW-LEKKERLAND -  De politie heeft zaterdagavond een man uit Nieuw-Lekkerland aangehouden omdat hij dronken achter het stuur zat. Opvallend daarbij is dat de echtgenote van de man de politie had gealarmeerd. Hij was na een ruzie in beschonken toestand in de auto gestapt. Dat meldde de politie zondag.

Agenten spoorden hem op. De 47-jarige man blies 2,2 promille terwijl de grens op 0,5 ligt. Hij moest zijn rijbewijs inleveren.


Dat het gevaarlijk is wel maar of iedereen er ook de risico's van kan in schatten is voor mij een ander verhaal. Vandaaruit kan je de discussie wel aangaan toch.

En zal hij/zij dan geheel vrijwillig afstand doen van zijn vuurwerk of zal hij/zij 'beloven' het volgend jaar niet meer te doen...? ::) En blijft het gewoon nog liggen tot oud&nieuw of zou hij/zij het zeiknat maken en weggooien? Wat zou een 'acceptabele' oplossing zijn?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:28:51
Direct afsteken :D

Nee wat mij betreft die troep direct vernietigen, lees onder water zetten.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2010, 19:47:17
Mag ik vragen wat men hier verstaat onder illegaal vuurwerk? Ook knallers die legaal in België te koop zijn, maar in Nederland verboden? Of bedoelen we met illegaal vuurwerk; professioneel vuurwerk?
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2010, 20:00:18
Mag ik vragen wat men hier verstaat onder illegaal vuurwerk? Ook knallers die legaal in België te koop zijn, maar in Nederland verboden? Of bedoelen we met illegaal vuurwerk; professioneel vuurwerk?

Ook in België mag je wat daar legaal is niet met +100 kg in je schuurtje opslaan. Het gaat om opslagen van vuurwerk op daarvoor niet bestemde plaatsen. Het gaat dus niet om de knallers maar om de opslag van de knallers.

Als je ziet wat sommige mensen gaan opslaan... :-X

http://www.transport-online.nl/site/algemeen-nieuws/index.php?news=2607
Citaat
Bestelbus met 3200 kilo vuurwerk van de weg gehaald
Geschreven door Redactie op 31.10.2010, 12:09

ROUVEEN - In het Overijsselse Rouveen is zaterdag 3200 kilo vuurwerk in beslag genomen. Het uit België afkomstige vuurwerk zat in de bestelwagen van een 28-jarige man uit Donkerbroek. Hij is in een cel gezet.

Agenten van de verkeerspolitie zagen de bestelwagen op de A28 bij Nieuwleusen en vermoedden dat hij te zwaar beladen was. Op een weegbrug bleek dat de bestelwagen 3200 kilo illegaal vuurwerk vervoerde.

De explosieve lading is opgeslagen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Zou zo iemand zijn handel vrijwillig vernietigen na discussie, al is het familie?  ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2010, 20:30:05
In het kader van de aanstaande vuurwerkperiode ook dit topic even onder de aandacht brengen: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,11098.0.html


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2010, 20:51:49
Zou zo iemand zijn handel vrijwillig vernietigen na discussie, al is het familie?  ???

Wat zou jij doen, Palm?  ::) Als je zo iemand in je familie had?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 31 oktober 2010, 21:09:15
Wat zou jij doen, Palm?  ::) Als je zo iemand in je familie had?

Ik zou van te voren inschatten of hij/zij te overreden zou zijn. Als je bijvoorbeeld 3000 kg vuurwerk koopt dan ga je die investering nooit vrijwillig opgeven...

Mocht de inschatting positief zijn dan zou ik de discussie aangaan met daaraan een tijdsultimatum.

Mocht ik inschatten dat hij/zij toch niet te overreden zou zijn dan zou ik via meld misdaad anoniem de locatie doorgeven. En er verder met niemand over praten.

Het is het beetje het zelfde dilemma als je je baas een aanrijding ziet hebben bij het parkeren en je baas zonder het te melden door rijd... En volgende week je beoordelingsgesprek voor een loonsverhoging die maar voor een aantal personen op de afdeling...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #19 Gepost op: 1 november 2010, 01:20:23
Ik zou zonder pardon meld misdaad anoniem bellen ik heb geen zin in ellende door wie dan ook.
Je zal maar ongewenst slachtoffer zijn of worden door brand van illigaal opgeslagen vuurwerk en je woning zou verliezen c.q. schade aan je woning zou krijgen.

Lijkt me trouwens een heerlijke baan undercover werken om zo dit soort praktijken te achterhalen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen